ΚΡΗΤΗ

Σε πρώτο πλάνο Νότιος Οδικός Άξονας και σύνδεση Μεσαράς με αεροδρόμιο Καστελίου, από το Φραγκίσκο Παρασύρη

Άμεσες πρωτοβουλίες ζητά για την Παράκαμψη Τυμπακίου και Μοιρών, οι οποίες εντάσσονται στο σχεδιασμό του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ) και αποτελούν οδικά έργα, ενός συνολικότερου άξονα που θα πρέπει να ενώσει το Αεροδρόμιο στο Καστέλι με τη Μεσαρά.

Σε πρώτο πλάνο Νότιος Οδικός Άξονας και σύνδεση Μεσαράς με αεροδρόμιο Καστελίου, από το Φραγκίσκο Παρασύρη

Για το Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ) και την οδική σύνδεση της Μεσαράς με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο Φραγκίσκος Παρασύρης, Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ζητά άμεσες πολιτικές πρωτοβουλίες από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Βουλευτής τονίζει μεταξύ άλλων «η ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς, αποτελεί μια από τις πλέον παραγωγικές ζώνες της Ελλάδας, με χιλιάδες στρέμματα θερμοκηπιακών καλλιεργειών, με ένα σημαντικό δίκτυο αρχαιολογικών χώρων, το οποίο έχει ως επίκεντρο το Μινωικό Ανάκτορο της Φαιστού, με ένα παραλιακό μέτωπο δεκάδων χιλιομέτρων, με έναν ραγδαίως αναπτυσσόμενο τουριστικό τομέα και με έναν πρωτογενή τομέα, ο οποίος καταγράφει στο δυναμικό του, σε ετήσια βάση χιλιάδες τόνους εξαγώγιμων οπωροκηπευτικών, ελαιόλαδου και άλλων προϊόντων».

Αναδεικνύοντας το διαχρονικό αίτημα των φορέων της Μεσαράς για την οδική σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, επισημαίνει ότι «το νέο αεροδρόμιο θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων στην Κρήτη και στην αναβάθμιση της γεωπολιτικής της θέσης. Παρόλα αυτά με τα σημερινά δεδομένα και παρά την πάγια θέση των τοπικών φορέων και της αυτοδιοίκησης, δεν έχει ακόμα προβλεφθεί η οδική σύνδεση του νέου αεροδρομίου με την περιοχή της Μεσαράς. Το γεγονός, μάλιστα, ότι στη σύμβαση για την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών, δεν προβλέπεται καμία απολύτως τροποποίηση στις μεταφορικές και συγκοινωνιακές προβλέψεις του νέου αεροδρομίου, εντείνει το αίσθημα «αποκλεισμού» σε χιλιάδες κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου και κυρίως των κατοίκων του Δήμου Γόρτυνας και Φαιστού, οι οποίοι είτε θα αναγκάζονται να προσεγγίζουν το νέο αεροδρόμιο μέσω του Ηρακλείου και του Β.Ο.Α.Κ., είτε χρησιμοποιώντας ένα απαρχαιωμένο και εξαιρετικά επικίνδυνο οδικό δίκτυο, το οποίο διέρχεται μέσα από χωριά και οικισμούς της Μεσαράς».

Στην ερώτησή του αναφέρεται στο Τμήμα Καστέλλι (Καινουργίου) Πραιτώρια (Δήμου Αρχανών Αστερουσίων), αναφέροντας ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή, σύμφωνα με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, υπάρχει μελετητική ωριμότητα για δρόμο μήκους 22 χλμ. Ένα έργο προϋπολογισμού 86 εκ. ευρώ. Ενώ απευθυνόμενος στο Υπουργό ερωτά αν σκοπεύει να εντάξει προς χρηματοδότηση το συγκεκριμένο τμήμα του ΝΟΑΚ, καθώς και για το χρηματοδοτικό πλαίσιο που θα ενταχθεί και το  χρονικό ορίζοντα που αναμένεται η έναρξη υλοποίησής του. 

Άμεσες πρωτοβουλίες ζητά για την Παράκαμψη Τυμπακίου και Μοιρών, οι οποίες εντάσσονται στο σχεδιασμό του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ) και αποτελούν οδικά έργα, ενός συνολικότερου άξονα που θα πρέπει να ενώσει το Αεροδρόμιο στο Καστέλι με τη Μεσαρά.

 

Τέλος και με δεδομένο το γεγονός ότι για το τμήμα από τα Πραιτώρια μέχρι το Καστέλι δεν υπάρχει καμία μελέτη, ερωτά τον Υπουργό αν σκοπεύει να προχωρήσει στη μελέτη για την οδική σύνδεση του κόμβου Πραιτωρίων με το Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, ένα έργο που θα εξασφαλίσει τη ζωτικής σημασίας οδική σύνδεση της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο.  

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση