ΚΡΗΤΗ
Σ. Βαρδάκης για ν/σ Παιδείας: "Επιτυγχάνεται η προσήλωση στη στείρα γνώση, που βγάζει “άριστους”
Δηλώσεις του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ για το νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στη Βουλή
SHARE:
«Είναι τουλάχιστον εμπαιγμός να δηλώνει η κ. Κεραμέως ότι δεν έχει ακούσει αντιρρήσεις για το νομοσχέδιο, τη στιγμή που υποβλήθηκαν εκατοντάδες αρνητικά σχόλια και αντίθετες τοποθετήσεις, κατά τη διάρκεια που αυτό ήταν σε δημόσια διαβούλευση και με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε συνεχείς κινητοποιήσεις το τελευταίο διάστημα.», αναφέρει σε δήλωσή του ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης, με αφορμή την έναρξη της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για την Παιδεία.
«Το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου & άλλες διατάξεις» όχι μόνο δεν αναβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, αντίθετα το υποβαθμίζει επανεισάγoντας ένα σκληρό και ανταγωνιστικό πλαίσιο συνεχών εξετάσεων, αναχρονιστικούς θεσμούς και ποινές, οι οποίες θα στιγματίζουν εσαεί τους μαθητές, εντείνουν το άγχος και αυξάνουν τις υποχρεώσεις «στραγγαλίζοντας» την προσωπικότητα και τον ελεύθερο χρόνο τους, οδηγώντας πολλούς μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πιθανώς ακόμα και στην εγκατάλειψη του σχολείου.
Στα 4 έτη του, ένα προνήπιο κάνει την πρώτη γνωριμία του με το σχολικό περιβάλλον, αποχωριζόμενο το οικογενειακό του και οικείο περιβάλλον. Και ενώ στο Νηπιαγωγείο προάγεται η έννοια της διαθεματικότητας και της ολιστικής αντίληψης της γνώσης, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των νηπίων 4-6 ετών, το νομοσχέδιο προωθεί τη σχολειοποίηση με την εισαγωγή ειδικοτήτων και τη διδασκαλία ξένης γλώσσας, ενώ πριν τη συστηματική διδασκαλία του γραπτού λόγου, πόσο μάλλον της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας όπως τα Αγγλικά, προηγείται η ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών αναδυόμενου γραμματισμού. Επιπροσθέτως, οι ηλικίες αυτές θα κληθούν να ακολουθήσουν την αυστηρή χρονική έννοια ενός ωρολογίου προγράμματος.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εισάγεται ένα εξοντωτικό σύστημα συνεχών εξετάσεων. Επιπλέον, επανέρχονται ρυθμίσεις που είχαν καταργηθεί, όπως η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, οι πολυήμερες αποβολές, οι αυστηροί κανονισμοί λειτουργίας των σχολικών μονάδων, εισάγεται η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς και ανταγωνιστικό για τους μαθητές.
Σχετικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αυτή θα υπάρξει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, όμως ο τρόπος της αξιολόγησης μοιραία θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών σε «καλούς» και «κακούς».
Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων, η οποία θα εφαρμοστεί από το 2020-21 για την Α Λυκείου, κάτι το οποίο στο παρελθόν είχε αναγκάσει πολλούς μαθητές να αναζητήσουν και φροντιστηριακή στήριξη, επιβαρύνοντας οικονομικά την ελληνική οικογένεια. Αξίζει να επισημανθεί ότι τη μοναδική φορά που εφαρμόστηκε, οδήγησε σε 25% αποτυχία και υποχρέωσε την κυβέρνηση Σαμαρά τότε να προσθέσει εξεταστική.
Το «όραμα» της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο είναι ένα σχολείο βασισμένο σε πειθαρχικούς ελέγχους, σε εξάλειψη με κάθε τρόπο διαθέσιμου ελεύθερου χρόνου, ιδίως για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με εμμονή στην αριστεία, με απώτερο και μοναδικό σκοπό την προετοιμασία μαθητών-φοιτητών σε εργαζόμενους με δεξιότητες ταιριαστές στην αγορά εργασίας.
Το δικό μας όραμα είναι ένα σχολείο δημοκρατικό, ένα σχολείο για όλους, το οποίο ενθαρρύνει την προσπάθεια, αναπτύσσει τις αξίες της δημοκρατίας, δίνει σε όλους τις ίδιες ευκαιρίες, σεβόμενο τη διαφορετικότητα και δημιουργώντας ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές δε θα νιώθουν εκτεθειμένοι.
Σε αυτό το πνεύμα κινούνται και οι τρεις τροπολογίες, οι οποίες κατατέθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ και αφορούν:
1)την κατάργηση της αντιδημοκρατικής ρύθμισης για τις κάμερες στην τάξη,
2)την κατάργηση της διάταξης για την επαγγελματική ισοδυναμία των κολεγίων και
3)την επαναφορά των διετών προγραμμάτων στα πανεπιστήμια
Συμπερασματικά, με το κατατεθέν νομοσχέδιο επιτυγχάνεται η προσήλωση στη στείρα γνώση, που βγάζει “άριστους”. Απομακρύνονται έτσι οι πραγματικοί στόχοι της παιδείας, που δεν είναι άλλοι από το να δημιουργήσουμε ίσες ευκαιρίες για όλους, αλλά και σκεπτόμενους πολίτες με κριτική ικανότητα.
Στο σχολείο που οραματιζόμαστε όλοι βρίσκουν τη θέση τους!»