ΚΡΗΤΗ

Ρέθυμνο: Προετοιμασία ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου

Με θέμα την προετοιμασία της νέας τουριστικής σεζόν 2023 η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Ρεθύμνης συναντά στελέχη του Δήμου και φορείς

Ρέθυμνο: Προετοιμασία ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου

Σε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης ετοιμότητας του Δήμου Ρεθύμνης σε ότι αφορά την ετοιμότητα υποδοχής των επισκεπτών της χρονιάς 2023 κατέληξαν η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και όλοι οι αρμόδιοι φορείς μετά από δυο (31/3 και 5/4/23) πολύωρες συνεδριάσεις που έγιναν τις τελευταίες ημέρες στο χώρο του γραφείου Τουρισμού. 

Στις Συνεδριάσεις συμμετείχαν ο Δήμαρχος, Αντιδήμαρχοι, Διευθύντριες Τομέων του Δήμου Ρεθύμνης, καθώς και εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας. 

  • Συγκεκριμένα ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Θεμάτων και Προγραμματισμού Άγγελος Μαλάς, ενημέρωσε αναλυτικά πάνω στο σχεδιασμό και υλοποίηση των τομέων ευθύνης του. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε αναλυτικά 
  • τα Τεχνικά έργα της πόλης και των οικισμών, την εξέλιξή τους και το εκτιμώμενο χρόνο αποπεράτωσης τους, καθώς και το σχεδιασμό των νέων έργων στο Δήμο μας (π.χ. περιοχή σπηλαίου Γερανίου, παρκινγκ 4 Μαρτύρων κλπ), καθώς και 
  • Τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών (π.χ. κοινόχρηστες τουαλέτες, παιδικές χαρές κλπ).
  • Στο πλαίσιο της Βιώσιμης Κινητικότητας, ενημέρωσε για τους 75 Σταθμούς Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, για την προμήθεια δυο ηλεκτρικών λεωφορείων κλπ 
 

Στη συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας κος Γιώργος Σκορδίλης, ενημέρωσε για

  • τον σχεδιασμό της πρόληψης και αντιμετώπισης των ακραίων φυσικών φαινομένων σε επίπεδο υποδομών και δράσεων του Δήμου για τα οποία υπήρξε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, την Τροχαία καθώς και Εθελοντές. 
  • την μεγάλη προσπάθεια του Δήμου για αποκαταστάσεις ζημιών από πλημμύρες με δικές του υπηρεσίες λόγω της καθυστέρησης πληρωμής των πληγέντων περιοχών από την κυβέρνηση. 
  • Τη λειτουργία παρατηρητηρίων και πυροφυλάκιων σε κρίσιμα σημεία
  • τη συντήρηση όλων των 190 παλαιών κρουνών και τοποθέτηση 100 νέων κρουνών σε όλη την επικράτεια του Δήμου
  • τη δημιουργία 7 μετεωρολογικών σταθμών, σε συνεργασία με την ΕΜΥ και 11 μετεωρολογικών σταθμών σε συνεργασία με το Αστεροσκοπείο.
  • Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Ανακύκλωσης, κος Δημήτρης Λελεδάκης καθώς και η Διευθύντρια Καθαριότητας και Πρασίνου, κα Γκολφινοπούλου, ενημέρωσαν για θέματα Καθαριότητας και Περιβάλλοντος όπως
  • Την πρόσληψη 30 συμβασιούχων για τις ανάγκες της σεζόν
  •  τη δημιουργία 4 σημείων συγκέντρωσης βαρέων υλικών και κλαδοκάθαρων,
  •  δημιουργία 8 Πράσινων Σημείων για Ανακύκλωση,
  • Προμήθεια 4 νέων απορριμματοφόρων και νέου οχήματος καθαρισμού της άμμου στις παραλίες.
  •  Επίσης ο Δήμος ξεκινά καμπάνια ενημέρωσης, με αφορμή την έναρξη προγράμματος κομποστοποίησης και την αποκομιδή απορριμμάτων πόρτα-πόρτα στο ιστορικό κέντρο σε συμφωνημένη ώρα.
  • Η κα Αθανασία Δασκαλάκη, Διευθύντρια Λιμενικού Ταμείου, ενημέρωσε για την συντήρηση και φύτευση του παραλιακού μετώπου μέχρι το Μάιο, καθώς και για την εξέλιξη του έργου για τη δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου στη Σκαλέτα. 
  • Ιδιαίτερα κρίσιμη ήταν η ενημέρωση του Προέδρου της ΔΕΥΑΡ, κου Βασίλη Θεοδωράκη σχετικά με την προσοχή στην κατανάλωση του νερού και στην ύδρευση και στην άρδευση, κάνοντας παράκληση για συνεχή ενημέρωση επιχειρηματιών, προσωπικού και πελατών για συνετή κατανάλωση. Μόνιμη λύση στην υδροδότηση του Δήμου μας θα δοθεί με τη λειτουργία του Υδροηλεκτρικού Σταθμού στο Φράγμα Ποταμών.  Ο κος Θεοδωράκης, ανέφερε επίσης ότι μετά το πρώτο διυλιστήριο υπάρχει σχεδιασμός για δημιουργία δεύτερου διυλιστηρίου, με σκοπό την αντιμετώπιση της έλλειψης νερού. Για τον ίδιο λόγο η ΔΕΥΑΡ πραγματοποιεί γεωτρήσεις σε διάφορα σημεία του Δήμου. Θετικό νέο στις υποδομές του Δήμου, είναι η ολοκλήρωση των αντλιοστασίων στον Αδελιανό Κάμπο και η ένωση αποχέτευσης του ανατολικού Ρεθύμνου  με τον κεντρικό Βιολογικό Ρεθύμνης, μέσα στο καλοκαίρι. 

Στη συνέχεια, ο κος Θωμάς Κρεβετζάκης, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Κυκλοφοριακών θεμάτων, μίλησε για

  • τις νέες αναβαθμισμένες ιστοσελίδες του Δήμου όπως την www.rethymnocarnival.gr, www.cretandietfestival.gr, www.rethymno.guide, και τις υπό κατασκευή visitrethymno.gr και www.rethymno.gr 
  • το σχεδιασμό ελέγχων από μικτό κλιμάκιο στην παλιά πόλη, όσον αφορά την προσβασιμότητα και τη σωστή λειτουργία εμπορικών καταστημάτων, καταστημάτων εστίασης και αναψυχής. Μίλησε επίσης για την προετοιμασία των πολιτιστικών εκδηλώσεων σε σχέση με την ασφάλεια, την ηχορύπανση και το κυκλοφοριακό. 

Μαζί με τον κ. Δημήτρη  Λαχνιδάκη, Εντεταλμένο Σύμβουλο Αθλητισμού, ενημέρωσαν για την ατζέντα των πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, με προοπτική να μπορέσουν να τις παρακολουθήσουν αλλά και να συμμετέχουν οι επισκέπτες, μέσω της πληροφόρησης  από το προσωπικό των τουριστικών επιχειρήσεων. 

Τέλος, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημοτικής Περιουσίας και Κληροδοτημάτων, κος Στέλιος Σπανουδάκης, ενημέρωσε την Επιτροπή για τις μισθώσεις των παραλιών, για το διαγωνισμό και το έργο του Ναυαγοσωστικού και για τις προσπάθειες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων στα Μνημεία του Δήμου, σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμού. 

Αντίστοιχα, εκ μέρους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ο Πύραρχος κος Πρωτοπαπαδάκης Αντώνιος, 

  • επεσήμανε την ανάγκη έκδοσης πιστοποιητικού πυροπροστασίας για καταλύματα άνω των 50 κλινών, 
  • ενημέρωσε για  το σχεδιασμό πρόληψης με θέση πυροσβεστικού οχήματος στη μαρίνα καθώς και την επιθυμία και προσπάθεια απόκτησης μικρού, ευέλικτου πυροσβεστικού οχήματος για τις ανάγκες της παλιάς πόλης. 
  • Συμφωνήθηκε επίσης, να υπάρξει συνάντηση με το νεοσύστατο φορέα των Συνοδών Βουνού, για την κοινή αντιμετώπιση των διασώσεων των επισκεπτών περιπατητικού τουρισμού.  

Η Διοικητής του Λιμεναρχείου Υποπλοίαρχος, κα Σμπούκη Μαρία, ενημέρωσε  με τη σειρά της για την διενέργεια ελέγχων στη χερσαία και τη θαλάσσια  ζώνη καθώς και τις θαλάσσιες δραστηριότητες από αρχές Μαΐου, αφότου έχουν δραστηριοποιηθεί όλες οι επιχειρήσεις. Ενημέρωσε επίσης, για την ιστοσελίδα www.safewatersports.gr  στην οποία βρίσκονται κάθε είδους πληροφορίες για τον καιρό, το ναυαγοσωστικό, τα αδειοδοτημένα μέσα αναψυχής κλπ.

Από την πλευρά της η Διοικητής Τουριστικής Αστυνομίας Υπαστυνόμος κα Σταυρούλα Κανακάκη, από την Τουριστική Αστυνομία Ρεθύμνης, ενημέρωσε ότι μέχρι τέλος Απριλίου ξεκινούν οι έλεγχοι σε όλων των κατηγοριών τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και υπενθύμισε τους κανονισμούς που ισχύουν στις παραλίες και στις επιχειρήσεις (αντικαπνιστικός νόμος, κατοικίδια κλπ).Διαβεβαίωσε ότι η ίδια και οι εφτά συνεργάτες της, θα είναι στη διάθεση όλων για την εύρυθμη λειτουργία των θεμάτων που τους αφορούν. 

Ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής δέχτηκαν όλοι οι προσκεκλημένοι με την συμφωνία να εξεταστούν αναλυτικότερα θέματα όπως κανονισμός ωραρίων για οικοδομικές εργασίες την περίοδο αιχμής, κλπ 

 Στην Συνεδρίαση συμμετείχαν οι κάτωθι εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων, μέλη της Επιτροπής Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας:

Μανώλης Τσακαλάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων, καθώς και το σύνολο των μελών του Δ.Σ.

Περάκη Αργυρώ, εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων «Ξένιος Ζεύς»

Σκορδίλης Αργύρης, εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων

Γαλανάκης Ιωάννης, Εκπρόσωπος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων

Παπαδάκης Μανώλης, εκπρόσωπος του Σωματεόυ Ξεναγών

Μάκρας Νικος, εκπρόσωπος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων

Αθηνά Τσικιντίκου, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου

Λιόκαλος Γεώργιος, εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου

Γιαννιτσά Βιργινία, μέλος της Επιτροπής

Χριστοδουλάκη Κατερίνα, Μέλος της Επιτροπής

Φλουρή Λένα μέλος επιτροπής εθελοντών τουριστικού marketing 

Μπάκα Γεωργία αν. προϊσταμένη Διεύθυνσης Αθλητισμού Πολιτισμού Τουρισμού κ Μουσικής Παιδείας δήμου Ρεθύμνης

 

Οι συναντήσεις της επιτροπής θα συνεχιστούν με διάφορους φορείς.

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ρέθυμνο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση