ΚΡΗΤΗ
"Ψηφιακός Κόσμος": Από το "Orexsys" ... στο "One Stop Partner" για επιχειρήσεις εστίασης και ξενοδοχεία
Ο "Ψηφιακός Κόσμος" συμπληρώνει 15 χρόνια επιτυχούς λειτουργίας - Σχεδιάζοντας την επόμενη 15ετία, πλέον από σύγχρονες εγκαταστάσεις και με ισχυρό "οικοσύστημα" συνεργατών ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία

Η ιστορία του "Orexsys", του δικτύου που πολλές φορές βλέπετε στην οθόνη του κινητού σας όταν αναζητάτε wifi, ενώ βρίσκεστε σε κάποιο καφέ ή εστιατόριο, αλλά και το σημείο-κλειδί για την μηχανογράφηση της Εστίασης, ξεκίνησε τοπικά στην Κρήτη, πριν από 15 χρόνια σε ένα μικρό γραφείο. Η εταιρεία "Ψηφιακός Κόσμος" με ιδρυτή τον Μάκη Διονυσιάδη έφερε το σύστημα Orexsys (ORdering EXpress SYStem) στους επιχειρηματίες της Εστίασης σε Ηράκλειο και Λασίθι, δίνοντας ένα "χέρι βοήθειας" από την παραγγελία ως και την έκδοση του παραστατικού.
Ήταν εκείνος που διέγνωσε την ανάγκη και σήμανε την εκκίνηση της εταιρείας στην ανατολική Κρήτη. Η εταιρεία επεκτάθηκε, η ομάδα μεγάλωσε και έχοντας πια συμπληρώσει μια 15ετία επιτυχίας, ο "Ψηφιακός Κόσμος" (ως μετεξέλιξη της Twinsoft Ηρακλείου) μπορεί δικαιωματικά να υπερηφανεύεται ότι άλλαξε την αγορά της Εστίασης!
Στο παρόν, με τις αλλαγές που εξελίσσονται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και με τη σύναψη στρατηγικών συμφωνιών, η εταιρεία είναι παρούσα και μέρος των εξελίξεων.
"Ουσιαστικά βοηθάμε τις επιχειρήσεις HO.RE.CA στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, σχεδιάζοντας και υποστηρίζοντας τις λειτουργίες της επιχείρησης. Επιδιώκουμε να γίνουμε "one stop partner" και να καλύπτουμε μια επιχείρηση στο σύνολο των αναγκών της" - εξηγεί στο Cretalive ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης.
Ευρύ πλέγμα παροχών και λύσεων
Μέσα από τις στρατηγικές συνεργασίες που έχει συνάψει, οι επαγγελματικές αποσκευές της εταιρείας είναι πλέον ολοκληρωμένες παρέχοντας ένα πλέγμα υπηρεσιών και λογισμικού, διασφαλίζοντας μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και λύσεων για κάθε μεγέθους επιχείρηση και κάθε ανάγκη. Ιδίως στην παρούσα φάση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να αποτελεί μονόδρομο αλλά και υποχρέωση κάθε επιχείρησης, ο "Ψηφιακός Κόσμος" παρέχει μεταξύ άλλων πλήρη κάλυψη για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με πάνω από το 95% των τερματικών POS που κυκλοφορούν στην αγορά, τρεις λύσεις για την ψηφιακή ταμειακή μηχανή με πάροχο, συστήματα self ordering αλλά και συστήματα παραγγελιοληψίας για κάθε μεγέθους επιχείρηση.

Η κρίση του 2010, ο κορωνοϊός και τα "σκαμπανεβάσματα" της εστίασης
Η Twinsoft Ηρακλείου - στη μετεξέλιξή της "Ψηφιακός Κόσμος" - ιδρύθηκε στην Κρήτη, το 2009, καλύπτοντας τους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου. Ήταν περίπου τότε που ακούγαμε ολοένα και συχνότερα τον όρο "οικονομική κρίση". Την ώρα που οι επιχειρηματίες περιόριζαν τα "ανοίγματά" τους και τηρούσαν στάση αναμονής, η Twinsoft ερχόταν για να δώσει λύσεις για "νοικοκύρεμα" υπηρεσιών και διαδικασιών. "Ήμασταν μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος" - αναφέρει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας. "Ειδικά η Εστίαση στην οποία απευθυνθήκαμε, αν ήθελε να επιβιώσει εν μέσω της κρίσης, έπρεπε να "συμμαζέψει" τα του οίκου της" - εξηγεί ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι οι υπηρεσίες που η εταιρεία έφερε σε εστιατόρια, καφέ, μπαρ και ξενοδοχεία, ήρθαν να καλύψουν κενά σε θέματα οργάνωσης, ελέγχου κόστους - ακόμη και παραγγελιοληψία από διαδικτυακές πλατφόρμες που σήμερα πια χρησιμοποιούνται κατά κόρον.
Και τελικά οι επιχειρηματίες της Εστίασης και του Τουρισμού δεν έδειξαν συστολή σε αυτή την υπηρεσία, καθώς αποτελούσε μέρος της λύσης: οργάνωση της επιχείρησης, σαφής εικόνα και έλεγχος ανά πάσα στιγμή, ταχύτητα στην εξυπηρέτηση - στοιχεία δηλαδή περισσότερο αναγκαία από ποτέ, ιδίως στην "αυγή" της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα.

Κάπως έτσι η πορεία μέσα στα χρόνια της κρίσης εξελίχθηκε ανοδικά. "Αφενός ήμασταν μια "φρέσκια" εταιρεία, χωρίς οικονομικές "αμαρτίες" από το παρελθόν, αφετέρου ήμασταν οι πρώτοι που παρείχαμε μια τέτοια υπηρεσία σε μια αγορά ευαίσθητη όσο καμία άλλη" - εξηγεί ο κ.Διονυσιάδης, εντοπίζοντας το "δίπτυχο" της επιτυχούς πορείας μέσα από την μέγγενη της κρίσης.
Κατά την κρίση ακολούθησαν έντονες διακυμάνσεις, παρ'όλ'αυτά η εταιρεία, προσηλωμένη στο έργο της, ακολούθησε ανοδική πορεία με "αποκορύφωμα το 2019, οπότε σημειώσαμε ρεκόρ σε αριθμό πελατών και σε τζίρο" - σημειώνει.
Η πανδημία του κορωνοϊού βρήκε την εταιρεία με γερά θεμέλια και "καθαρή" βάση. "Υπήρχαν αποθεματικά, η εταιρεία δεν είχε δανειακές υποχρεώσεις, ωστόσο ήταν μια περίοδος ζημιογόνος, καθώς ο μοναδικός μας πελάτης - η Εστίαση - έκλεισε" - εξηγεί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας "Ψηφιακός Κόσμος" Ως επιχειρηματίας έπραξε αυτό που ήταν σε θέση να κάνει λόγω του θετικού προσήμου του πρότερου "βίου" και όπως αναφέρει "αναλάβαμε το κόστος της πλήρους λειτουργίας 24/7, υιοθετήσαμε πολιτική ελάφρυνσης και προβήκαμε σε καθολικές εκπτώσεις στα συμβόλαια τα οποία συνάπτονταν έναντι συμβολικών τιμημάτων". Ήταν η συμβολή της εταιρείας στη στήριξη της Εστίασης που ως και σήμερα εμπιστεύεται και τιμά την Twinsoft Ηρακλείου.

"Είμαστε πάντα εκεί!"
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία υποστηρίζει περίπου 600 επιχειρήσεις, έχοντας συνεργαστεί συνολικά στην πορεία της με περισσότερες από 2.000. Ο μέσος όρος του "κύκλου" ζωής των καταστημάτων εστίασης άλλωστε ανέρχεται περίπου στην τετραετία, κι ως εκ τούτου οι αλλαγές στον "χάρτη" του κλάδου, τροποποιούν και τους αριθμούς.
Η πρώτη 15ετία για την εταιρεία "έκλεισε" έχοντας κατακτήσει με το "σπαθί" της την ηγετική θέση στην τοπική αγορά. "Από το ξεκίνημά μας καταφέραμε να αλλάξουμε τα πράγματα στον τρόπο που λειτουργεί η Εστίαση, μηχανογραφικά" - αναφέρει ο Μάκης Διονυσιάδης. Τί επιφυλάσσει το αύριο; Με αφετηρία τα νέα γραφεία της εταιρείας στην οδό Ούλωφ Πάλμε και ισχυρό "οικοσύστημα" συνεργασιών "έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε και να λανσάρουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα βοηθήσουν ουσιαστικά τις επιχειρήσεις στη λειτουργία τους, διατηρώντας σε κάθε περίπτωση υψηλής ποιότητας υποστήριξη μετά την πώληση".
Αυτό που δεν θα αλλάξει είναι η εμπιστοσύνη που η εταιρεία έχει κατακτήσει μεταξύ των επιχειρήσεων εστίασης. "Επενδύαμε πάντα στο τεχνικό κομμάτι. Δεν επενδύσαμε στο marketing ή στις πωλήσεις - δεν έχουμε άλλωστε πωλητές. Παρέχαμε και παρέχουμε τεχνική υποστήριξη σε βαθμό μεγαλύτερο της τυπικής υποχρέωσης" - αναφέρει ο κ.Διονυσιάδης και διαπιστώνει: "Ο ευχαριστημένος πελάτης θα μας φέρει 3 συστάσεις, ο δυσαρεστημένος θα μας διώξει 10. Είμαστε πάντα "εκεί", είτε αργία, είτε ξημερώματα. Αυτή η πιστότητα ... ανανεώνει τα συμβόλαια υποστήριξης".
Η "επένδυση" στη σχέση με τον πελάτη έχει ως αποτέλεσμα την κατανόηση του προβλήματος και μάλιστα σε μια επείγουσα ανάγκη η ανταπόκριση είναι άμεση - εντός 10 λεπτών!

Μιλώντας διαρκώς σε πρόσωπο α'πληθυντικό, ο κ.Διονυσιάδης καθιστά αντιληπτό από την πρώτη στιγμή, ότι μπορεί ο ίδιος να ηγείται, όμως η εταιρεία δεν είναι αυτο που λέμε "one man show". "Ακόμη κι αν ο επιχειρηματίας είναι ένας, η ομάδα κάνει την διαφορά" - εξηγεί ο ίδιος, σημειώνοντας πως οι συνεργασίες της εταιρείας με τους ανθρώπους της είναι μακροχρόνιες και σταθερές.
Έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας και έχοντας κατακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών της, η εταιρεία πλέον σχεδιάζει την επόμενη 15ετία και κάνει το επόμενο βήμα ανάπτυξης προχωρώντας σε στρατηγικές συνεργασίες και πάντα με "όπλα" την ομάδα και τους ανθρώπους της.