Πώς μπορούν οι Κρητικοί να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές στο διαδίκτυο;

Απλές συμβουλές από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε σχετική ανακοίνωσή της, συμβουλεύοντας  για τα σημεία που θα πρέπει να προσέχουν όταν κάνουν αγορές, μέσω διαδικτύου ,προκειμένου αφενός  να μην πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης. αφετέρου  να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές, από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και 

"Ειδικότερα, συνιστά πριν από κάθε συναλλαγή να:

  • Βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης και τη διεύθυνσή του και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, email) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται  και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.businessregistry.g r/publicity/index
  • Ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για την διενέργεια της συναλλαγής
  • Ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και στη παροχή εγγύησης ,για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών, καθώς και για αλλαγή του προϊόντος
  • Επιβεβαιώνουν ,ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικών εξόδων)
  • Βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.

Συμπληρωματικά, μπορούν να:

  • Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους
  • Αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε pop-ups παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστα websites
  • Μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας
  • Αγνοούν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία
  • Αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών ,πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, για περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς ηλεκτρονικών καταστημάτων
  • Αποφεύγουν προπληρωμένες κάρτες , 

Τέλος , η Ένωση ενημερώνει τους καταναλωτές, που  πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης, να προχωρούν σε καταγγελίες, αφενός  έτσι θα διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους, αφετέρου θα αποτρέψουν τους επιτήδειους να πάψουν να παραπλανούν και άλλους καταναλωτές"

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ