ΚΡΗΤΗ
Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου: Πώς η μη αδειοδότηση του πάρκινγκ μπλοκάρει τη λειτουργία του!
Το ταμείο είναι μείον, ο εργολάβος δεν μπορεί να πληρωθεί και η συνέχιση (αλλά και η ολοκλήρωση) των παρεμβάσεων έχει μπει στον ...γύψο!
Του Αντώνη Παντινάκη
Η μία (μη)αδειοδότηση επηρεάζει και φρενάρει...την άλλη στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Το κοντέρ (των εκκρεμοτήτων) δεν σταμάτησε να ... γράφει:Σε ακριβώς σαράντα ημέρες από τώρα, συμπληρώνεται ένας χρόνος από τότε που έκλεισε το πάρκινγκ (Δείτε ΕΔΩ)!
Το ταμείο είναι μείον, ο εργολάβος δεν μπορεί να πληρωθεί και η συνέχιση (αλλά και η ολοκλήρωση) των παρεμβάσεων έχει μπει στον ...γύψο!
Στοιχειωμένες στα μπετά βρίσκονται και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις της νέας χρονιάς, μοιραία και οι προσδοκίες τις οποίες ανεγείρει η δημιουργία ενός τέτοιου έργου, με αντανακλώμενες προοπτικές που καλύπτουν το κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον της Μεσογείου...
Χωρίς τη μία άδεια (πάρκινγκ), δεν μπορεί να υπάρξει κι η άλλη (αυτή της λειτουργίας του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου)...
Το πάρκινγκ
Διακόσιες θέσεις στάθμευσης παραμένουν εγκλωβισμένες στον λαβύρινθο της στασιμότητας, με την ΔΕΠΑΝΑΛ να χάνει πολύτιμα έσοδα αδυνατώντας να καλύψει τις υποχρεώσεις της!
Ο διακόπτης έχει γυρίσει και το γκάζι είναι πατημένο. Αρκεί; Μία πρώτη (ταχύτητα), μία όπισθεν– με πιο απλά λόγια μερικά βήματα μπρος, μερικά πίσω, ως σήμερα, έγιναν και γίνονται “μανούβρες” για να ξεκολλήσει το ... όχημα των εξελίξεων.
Τα οδοφράγματα στήθηκαν από τις αιτιάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρηματιών Ιδιοκτητών Στεγασμένων Σταθμών, αφενός για την ιδία και όχι εμπορική χρήση του υπόγειου πάρκινγκ, κι αφετέρου για ορισμένες “ελάχιστες παρεκκλίσεις” - όπως διατείνεται η πλευρά της ΔΕΠΑΝΑΛ – από την κείμενη νομοθεσία, ως προς την κλίση των ραμπών και το πεζοδρόμιο. Οι διαφορές και στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι ελαχίστων πόντων και λίγων εκατοστών, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζονται από την Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία.
Συνεργασία για την "χρυσή τομή"
Μία από τις σημαίες των αντεπιχειρημάτων που κραδαίνει η ΔΕΠΑΝΑΛ είναι η τήρηση και οι εγκρίσεις (από την Πυροσβεστική) των προδιαγραφών ασφαλείας, με την ύπαρξη δύο ραμπών (εισόδου και εξόδου) για τα οχήματα, και τριών εξόδων για τους πολίτες.
Τα εμπόδια ξεπερνιούνται με νηφαλιότητα, καλή διάθεση, συναινετικό πνεύμα και σίγουρα όχι στραβοτιμονιές...
Η ΔΕΠΑΝΑΛ, με στερευμένο βεβαίως το (οικονομικό της) ρεζερβουάρ, κρατά το τιμόνι: Στις θέσεις των συνοδηγών βρίσκονται ο Δήμος Ηρακλείου και η Περιφέρεια Κρήτης. Οι επαφές με το αρμόδιο Υπουργείο και τις συναρμόδιες Υπηρεσίες είναι αλλεπάλληλες.
“Είμαστε στη διαδικασία της συνεργασίας με τους υπόλοιπους φορείς προκειμένου να βρούμε τη χρυσή τομή” μας πληροφορεί η πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Ευαγγελία Σχοιναράκη –Ηλιάκη.
Το υπόγειο πάρκινγκ είναι “μια άκρως απαραίτητη υποδομή, όχι μόνο για τις δράσεις του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου, αλλά και για τους πολίτες του Ηρακλείου συνολικά, μια και το θέμα της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα, και η υποδομή αυτή λύνει σημαντικά το πρόβλημα” εξηγεί η κ. Σχοιναράκη – Ηλιάκη.
Η πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ ποντάρει στον καλό συντονισμό που υπάρχει “με τις συναρμόδιες υπηρεσίες μας για ολοκληρωθούν όλα τα βήματα σε σχέση με την περαίωση του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου, ως υποδομής συνολικά, που θα δώσει ταυτόχρονα και την τελική αδειοδότηση του έργου για τη λειτουργία του”.
“Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά τα έχουμε φτιάξει στο 99%. Το θέμα του πεζοδρομίου αφορά τα δομικά στοιχεία του Πολιτιστικού. Δεν μπορούμε να κόψουμε κολόνες για να φτιάξουμε ένα πεζοδρομιάκι που θέλουν από τη μία μεριά. Το όλο θέμα είναι όμως ήσσονος σημασίας, διότι στην ουσία δεν παίζει ρόλο στην ασφάλεια του πάρκινγκ. Είμαστε σε καλό δρόμο. Υπάρχει καλή συνεννόηση. Κάνουμε ο,τι μπορούμε για να αρθεί αυτή η εκκρεμότητα” συμπληρώνει ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Γιώργος Πολυχρονακης.
“Έχουμε χάσει τον ύπνο μας”
Η συνολική αδειοδότηση πρέπει να υποστυλώνεται και από τους δύο τρόπους λειτουργίας του: Και ως Πολιτιστικού, αλλά και ως Συνεδριακού Κέντρου.
Η συνεδριακή χρήση προϋποθέτει οπωσδήποτε χώρους στάθμευσης, εστιατόριο και λειτουργία καταστημάτων, τα οποία μπορούν να δώσουν μία μεγάλη οικονομική ανάσα.
Η αδυναμία πληρωμής του εργολάβου έχει “παγώσει” την περαίωση του έργου. Η λυδία λίθος για το ξεμπλοκάρισμα των παρεμβάσεων ίσως είναι μικρές μικρές εργολαβίες, τις οποίες εξετάζει ως πρόταση η Τεχνική Υπηρεσία της ΔΕΠΑΝΑΛ, με παράλληλη αναζήτηση και των απαραίτητων πόρων.
“Καταβάλλουμε μία τεράστια προσπάθεια. Έχουμε χάσει τον ύπνο μας. Όλη μέρα ασχολούμαστε με αυτό το θέμα. Έχουμε κάνει ο,τι μπορούμε. Ο φάκελος της αδειοδότησης είναι ήδη πλήρης στην Πολεοδομία, εδώ και πολλούς μήνες. Πρέπει όμως να λυθούν κάποια βασικά ζητήματα, που το ένα επηρεάζει το άλλο” καταλήγει ο κ. Πολυχρονάκης.