ΚΡΗΤΗ
Παρέμβαση Διευθυντών Σχολείων για την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
Εκφράζουν προβληματισμό και ανησυχία για την πορεία του εγχειρήματος
SHARE:
Ομάδα Διευθυντών σχολείων του Νομού Ηρακλείου συζήτησε στο 2ο Γενικό Λύκειο το φλέγον θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με αφορμή την πρόσφατη σχετική υπουργική απόφαση υπ’ αριθμόν 131451/ΓΔ4 με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.09.2020 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’ 3882)».
Η ομάδα συμφώνησε στο παρακάτω υπόμνημα -το οποίο στην πορεία προσυπέγραψαν και άλλοι- ως εξής (ονόματα αμέσως μετά το κείμενο του υπομνήματος):
«Εμείς οι Διευθύντριες και οι Διευθυντές σχολείων του Νομού Ηρακλείου εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό και τη μεγάλη μας ανησυχία για το εάν μπορεί να υπάρξει πραγματική δυνατότητα ή όχι παροχής ουσιαστικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης προς τους μαθητές μας σε περιπτώσεις έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος.
Σε μια τέτοια περίπτωση, επειδή αμφιβάλλουμε πάρα πολύ για το πώς μπορεί να λειτουργήσουν τα σχολεία μας ως συντεταγμένες σχολικές μονάδες, θεωρούμε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες λόγοι εκπαιδευτικοί και παιδαγωγικοί μάς αποτρέπουν, δυστυχώς οικτρά, από το να υποστηρίξουμε με επιτυχία τη βασική αρχή του σκοπού της Παιδείας, όπως ρητώς δηλώνεται στο διαθεματικό πλαίσιο σπουδών, που δεν είναι τίποτε άλλο από την παροχή ίσων ευκαιριών μόρφωσης προς όλους. Τα διαφορετικά και επί μέρους προβλήματα του μαθητικού δυναμικού κάθε σχολείου (ιδιαίτερα των πιο απομακρυσμένων περιοχών), οι έκδηλες οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες, η συχνή αδυναμία πρόσβασης των νοικοκυριών στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, όλα αυτά φοβόμαστε ότι τελικά θα μετατρέψουν το μορφωτικό αγαθό σε μία υπόθεση για τους λιγότερους, υπόθεση με την οποία κανενός από εμάς η συνείδηση δεν μπορεί να συμβιβαστεί.
Θεωρούμε ότι λύσεις μπορούν να υπάρξουν και προς τούτο ζητάμε ακρόαση από τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, ώστε με αίσθημα ευθύνης και αγάπης προς τα παιδιά μας να του καταθέσουμε τις ειλικρινείς μας προτάσεις».
ΣΧΟΛΕΙΟ | ΔΙΕΘΥΝΤΡΙΑ/ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ |
1ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Χατζάκη Αικατερίνη |
2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Κωνσταντίνου Κώστας |
4ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Κατσίδης Χαράλαμπος |
5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Παπαδάκης Σταμάτης |
8ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Παπαδάκης Ιωάννης |
10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Μανουσέλης Ευάγγελος |
11ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Σηφάκης Ευάγγελος |
13ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Μικράκη Αικατερίνη |
Γενικό Λύκειο Αγίου Μύρωνα | Παπαδογιαννάκης Απόστολος |
Γενικό Λύκειο Αγίων Δέκα | Μανιφάβα Γεωργία |
Γενικό Λύκειο Αρκαλοχωρίου | Μάνταρας Αθανάσιος |
Γενικό Λύκειο Αρχανών | Δρακωνάκη Μαρία |
Γενικό Λύκειο Ασημίου | Σάπιος Παναγιώτης |
Γενικό Λύκειο Γαζίου | Κωστάκης Ιωάννης |
Γενικό Λύκειο Γουβών | Φουκαδάκης Γεώργιος |
Γενικό Λύκειο Καστελλίου | Θεοδωρομανωλάκης Μανώλης |
Γενικό Λύκειο Κρουσώνα | Ζαχαριουδάκης Αντώνιος |
Γενικό Λύκειο Λ. Χερσονήσου | Μπάτσος Χριστόφορος |
Γενικό Λύκειο Μελεσών | Δρακάκης Νικόλαος |
Γενικό Λύκειο Μοιρών | Χουστουλάκης Ευάγγελος |
Γενικό Λύκειο Πόμπιας | Τουμανίδης Νικόλαος |
Γενικό Λύκειο Τυμπακίου | Χαλκιαδάκης Ζαχαρίας |
Γενικό Λύκειο Χάρακα | Παπαδάκης Παντελής |
Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Μαρμαρέλη Αντωνία |
Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Πατραμάνη Μαρία |
2ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Χουρσανίδης Εμμανουήλ |
3ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Περιστέρη Μελπομένη |
4ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Γιαχνάκης Αδάμ |
5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Πεδιαδίτου Χαρίκλεια |
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Τουτουδάκης Νικόλαος |
8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Σφακιανάκης Γεώργιος |
9ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Κούρτη Μαρία |
10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Φουστανάκης Γεώργιος |
12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Παυλίδης Γεώργιος |
Γυμνάσιο Ν. Αλικαρνασσού | Σφυράκης Μιχαήλ |
Γυμνάσιο Αγίου Μύρωνα | Λέλεκα Δέσποινα |
Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου | Στειακάκης Κων/νος |
Γυμνάσιο Αρχανών | Μπρουχούτα Αργυρώ |
Γυμνάσιο Βενεράτου | Δελλατόλας Στυλιανός |
Γυμνάσιο Γαζίου | Χναράκης Αντώνιος |
Γυμνάσιο Γέργερης | Νιθαυριανάκης Κωνσταντίνος |
Γυμνάσιο Ζαρού | Δενδραλίδης Εμμανουήλ |
Γυμνάσιο Θραψανού | Κωστάκη - Μαρνελάκη Μαρία |
Γυμνάσιο Μαλίων | Χουρδάκης Δημήτριος |
Γυμνάσιο Μελεσών | Μπουνάκης Ευάγγελος |
Γυμνάσιο Μοιρών | Επταμηνιτάκης Γεώργιος |
Γυμνάσιο Πόμπιας | Πατσιανωτάκη Ιωάννα |
Γυμνάσιο Προφήτη Ηλία | Μαλανδράκη Κλεάνθη |
Γυμνάσιο Τεφελίου | Μαρκοδημητράκη Παρασκευή |
Γυμνάσιο Τυμπακίου | Καμπαναράκης Αλέξανδρος |
Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου | Αποστολάκη Ευαγγελία |
Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο | Καλουδιώτη Μαρία |
Μουσικό Σχολείο - Γυμνάσιο | Βαρβεράκης Κωνσταντίνος |
Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Πολυχρονάκη Μαρία |
10 ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου | Σταματουλάκης Μιχαήλ |
2ο ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου | Τσαγκαράκη Ευαγγελία |
3ο ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου | Στογιαννόπουλος Διονύσιος |
5ο ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου | Παπαδογιωργάκης Κώστας |
6ο ΕΠΑ.Λ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | Λίβα Άννα |
1ο ΕΠΑ.Λ. Μοιρών | Αρβανιτάκης Ιωάννης |
1ο Ε.Κ. | Μιχαηλίδη Αφροδίτη |
Την περασμένη Πέμπτη, 8/10/2020, τριμελής επιτροπή από την ομάδα επισκέφθηκε στο γραφείο του τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Καρτσωνάκη και του επέδωσε το υπόμνημα. Στη συνάντηση, η οποία διήρκεσε μία ώρα περίπου και έγινε σε πολύ καλό και φιλικό κλίμα, παρευρίσκετο και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου κ. Καραγιαννίδης.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής , όπως αναφέρεται, ενημερώθηκε για τα προβλήματα των σχολείων και αντιμετώπισε θετικά την πρωτοβουλία για τη σύνταξη κοινού υπομνήματος. Η επιτροπή, τού μετέφερε την ασφυκτική χρονική πίεση που δέχονται οι Διευθυντές των σχολείων, αφού τούς ζητείται επιτακτικά η αποστολή στοιχείων για την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης. Ο Περιφερειακός Διευθυντής δεσμεύτηκε ότι θα προωθήσει το υπόμνημα στο Υπουργείο, με την ηγεσία του οποίου (υπουργό, υφυπουργό, Γενική Γραμματέα) βρίσκεται, όπως είπε, σε συχνή και σταθερή επικοινωνία. Τόνισε ότι ο ίδιος και οι Διευθυντές βρίσκονται στην ίδια πλευρά.
Τόσο ο Περιφερειακός Διευθυντής, όσο και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας δήλωσαν ότι είναι κοντά στις διευθύνσεις των σχολείων και ότι λαμβάνουν υπ’ όψιν τις ανησυχίες, αναγνωρίζοντας τις μεγάλες δυσκολίες και προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η εκπαιδευτική κοινότητα σε συνθήκες πανδημίας.