ΚΡΗΤΗ
Παρέμβαση από τους Έλληνες της διασποράς για το σχολείο της Γαύδου
"Εθνικά αναγκαία η δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ακριτικά νησιά"
Την παρέμβαση της Διεθνούς Ένωσης Ελλήνων (International Hellenic Association) προκάλεσε η άρνηση για λειτουργία σχολείων στη Γαύδο και τους Οθωνούς. Με επιστολή του προέδρου της Ένωσης Ευάγγελου Ρήγου, καλείται ο γ.γ. του Υπουργείου Παιδείας αλλά και η υπουργός να ενσκύψουν πάνω από το ζήτημα αλλά και την ανάγκη να παραμείνουν ζωντανά τα ακριτικά νησιά της Ελλάδας.
Η επιστολή
Κύριε Γενικέ,
Υποβάλλουμε και πάλι την πολύ θερμή παράκληση, την έκκληση του Ελληνισμού της διασποράς να μην δώσετε επίδομα στους μαθητές της Γαύδου για να εγκαταλείψουν το νησί τους αλλά, αντιθέτως, να επιδοτήσετε μαθητές ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών των μικρών ακριτικών νησιών.
Με δύο καθηγητές και συμπληρωματικά, τηλεκπαίδευση στα ακριτικά νησιά θα γίνει μια αρχή να λύσουμε το ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ πρόβλημα αυτών των μικρών νησιών. Το σχολείο της Γαύδου είχε κάποτε 40 μαθητές και σήμερα κλείνει. Οι Οθωνοί είχαν 100 μαθητές σε δημοτικό και γυμνάσιο και τα 2 σχολεία είναι κλειστά εδώ και 15 χρόνια.
Ήδη υπάρχει μια οικογένεια στην Γαύδο που παρακαλεί το Υπουργείο σας να μείνουν στο νησί τους, στον τόπο τους όπου φυλάνε Θερμοπύλες.
Επί πλέον έχουμε μια οικογένεια με 8 παιδιά που είναι έτοιμη να μετοικίσει στους Οθωνούς και το μόνο εμπόδιο που υπάρχει είναι η έλλειψη δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται κλείνουν εκατοντάδες σχολεία στη χώρα:
«Τα νούμερα τρομάζουν, αφού ακόμη 227 Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία σε 5 από τις 13 περιφερειακές ενότητες της χώρας, αναστέλλουν την λειτουργία τους για την σχολική χρονιά 2022-23, λόγω έλλειψης μαθητών.»
Την στιγμή που κλείνουν 227 σχολεία, γίνεται σκέψη να επιδοτηθούν οι μαθητές Γαύδου για να φύγουν από τον τόπο τους και να κλείσει ακόμα ένα σχολείο;
Ο τρόπος που σας έχει προταθεί (2 βασικοί καθηγητές σε συνδυασμό με τηλεκπαίδευση) αποτελεί την μόνη υπεύθυνη και αποτελεσματική εκπαιδευτική μέθοδο προκειμένου να σταματήσει η πληθυσμιακή αιμορραγία των ακριτικών νησιών και των ορεινών περιοχών της χώρας μας, ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί σημαντική βοήθεια και στο πρόβλημα της απώλειας θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών, λόγω της αναστολής λειτουργίας εκατοντάδων σχολείων.
Κύριε Γενικέ, η παραπάνω λύση που σας προτείνουμε αποτελεί μονόδρομο. Αποτελεί εθνικό καθήκον. Θα βοηθήσει σημαντικά στην ανάσχεση της αστυφιλίας, θα γεμίσει τα νησιά μας με παιδικές φωνές και όλη η Ελλάδα θα ευγνωμονεί το Υπουργείο Παιδείας.
Μην εγκαταλείπετε τα μικρά νησιά μας στην ολέθρια μοίρα τους που σημαίνει εγκατάλειψη και μαρασμό.
Είναι ιερό και εθνικό καθήκον του Υπουργείου Παιδείας να δώσει μια λύση ώστε να παραμείνουν οι τρεις μαθητές στην Γαύδο και να προστεθούν αμέσως 8 νέοι μαθητές στους Οθωνούς.
Τα σέβη μου,
Ευάγγελος Ρήγος
Πρόεδρος ΙΗΑ
Πλοίαρχος Α! Τάξεως ΕΝ.