Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης καλεί "τις Ενώσεις και τους Συλλόγους γονέων να πάρουν αποφάσεις καταδίκης του αντιδραστικού νομοσχεδίου για την παιδεία που η κυβέρνηση έφερε μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας".
Στην σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία αναφέρει:
"Ενώ κύριο μέλημα τους θα έπρεπε να είναι η επίλυση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων, επιλέγουν αυτή την περίοδο να κάνουν ακόμα χειρότερη και άνιση την μόρφωση.
Φαίνεται ότι τα πολλαπλά και σοβαρά προβλήματα που ανέδειξε η πανδημία του κορονοιου δεν ευαισθητοποίησαν την κυβέρνηση να φέρει ένα νομοσχέδιο με αύξηση των δαπανών για την παιδεία, με κάλυψη των κενών με μόνιμο βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, με αναβάθμιση μέσων και υποδομών των σχολείων, με επίλυση των χρόνιων σοβαρών προβλημάτων στη σχολική στέγη, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία, με μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, με δωρεάν ποιοτικά γεύματα για όλα τα παιδιά, με μέτρα στήριξης των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων και των παιδιών ΑμεΑ. Αυτά έχει ανάγκη σήμερα η παιδεία!
Αντί για αυτό, ακολουθεί τα βήματα όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, σπεύδοντας στην εφαρμογή αντιδραστικών κατευθύνσεων που χρόνια τώρα μας υπαγορεύει η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ. Το νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με αλλαγές στα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο, για μια ακόμα φορά ενισχύει την αποσπασματική γνώση και την μορφωτική και οικονομική διαφοροποίηση των σχολείων άρα και της εκπαίδευσης. Διαμορφώνει ένα σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό και εχθρικό για τα παιδιά μας.
Είμαστε αδιαπραγμάτευτα αντίθετοι με:
Την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη από 22 σε τουλάχιστον 24 σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Προϊσταμένου/Διευθυντή, καθώς και την καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θέσια και πάνω Νηπιαγωγεία.
Την εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» γιατί αποσυνδέουν θεματικές ενότητες από τα γνωστικά αντικείμενα στη βάση ενός στέρεου επιστημονικού παιδαγωγικού υπόβαθρου κι έτσι ενισχύεται η αποσπασματικότητα της γνώσης.
Την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, γιατί πιστεύουμε ότι δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο τα εκπαιδευτικά προβλήματα.
Την εισαγωγή εκ’ νέου της «Τράπεζας Θεμάτων» από την Α’ Λυκείου με «πανελλαδικού τύπου» εξετάσεις που οδηγούν στην πλήρη μετατροπή του Λυκείου σε ένα «εξεταστικό μαραθώνιο» με λιγότερο ελεύθερο χρόνο, περισσότερο άγχος και μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη των λαϊκών οικογενειών λόγω αύξησης των φροντιστηρίων.
Τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου που απομακρύνουν από τη Γενική Παιδεία και οδηγούν σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή από τη Β΄ τάξη.
Τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, καθώς έτσι κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.
Την αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και τις λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών, αγνοώντας τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας ως διδακτικό αντικείμενο στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής.
Την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη δημιουργία αυτόνομων οικονομικά, διοικητικά και σε επίπεδο αναλυτικών προγραμμάτων σχολικών μονάδων, που θα πρέπει να βρίσκουν «πόρους» για την επιβίωσή τους (χορηγούς, δίδακτρα κ.ά.) και να προσελκύουν μαθητές- πελάτες. Οι γονείς θα πρέπει να βάζουν το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους.
Την εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης που σκοπό έχει την από κοινού με το σχολείο διαχείριση της φτώχειας από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας!
Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας καλούμε τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων με ολιγομελή αντιπροσωπεία των Δ.Σ. στην παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης στο Ηράκλειο την Τρίτη 28 Απριλίου στις 12.00. Αντίστοιχα οι Ενώσεις σε κάθε νομό να οργανώσουν κινητοποιήσεις με τους Συλλόγους γονέων".