Ούτε κρύο ούτε ... ζέστη από την κίνηση του Πάσχα στην αγορά

«Σε καλύτερες μέρες» ελπίζουν και οι επαγγελματίες που μίλησαν στο Cretalive, κάνοντας τη δική τους αποτίμηση

«Γλυκόπικρη» γεύση άφησε το φετινό Πάσχα στον εμπορικό κόσμο του Ηρακλείου. Η τοπική αγορά ναι μεν... κινήθηκε, αλλά «τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα». Οι εντυπώσεις είναι μοιρασμένες : Σε κάποια μαγαζιά η φετινή πασχαλινή περίοδος ήταν σαφώς βελτιωμένη συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.  Σε άλλα πάλι, είδαν να επιβεβαιώνεται στην πράξη το «κάθε πέρσι και καλύτερα». 

Επί του συνόλου πάντως , ο πρώτος απολογισμός έχει αρνητικό... πρόσημο. Ο πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Μανώλης Κουμαντάκης κάνει λόγο για μειωμένη κίνηση «περίπου κι επιεικώς γύρω στο 20%»  την οποία και αποδίδει σε πολλούς παράγοντες: «Είναι τα συρρικνωμένα εισοδήματα, είναι η υψηλή φορολογία, είναι η απουσία πολιτικής προσπάθειας στο να δημιουργηθούν νέες πηγές εσόδων», υποστηρίζει, ευελπιστώντας πως το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου ίσως δώσει την πολυπόθητη βαθιά... ανάσα στους ντόπιους επιχειρηματίες. «Όλοι περιμέναμε αυτές τις γιορτές για να ισοσκελίσουμε την κακή κατάσταση της αγοράς. Κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη. Ο τουρισμός, πλέον, είναι η μόνη μας ελπίδα! Είναι ο μοναδικός ισχυρός οικονομικός πυλώνας που έχει απομείνει στην πατρίδα μας. Φέτος περιμένουμε μεγάλη προσέλευση τουριστών, συνεπώς και πολλή κίνηση, που ελπίζουμε να φανεί και στην πράξη, βοηθώντας σημαντικά την τοπική αγορά και οικονομία», δήλωσε. 

«Σε καλύτερες μέρες» ελπίζουν και οι επαγγελματίες που μίλησαν στο Cretalive, κάνοντας τη δική τους αποτίμηση...

Τέσσερις ημέρες μετά το πρώτο «Χριστός Ανέστη» κι όλα άρχισαν να επανέρχονται σιγά - σιγά στους κανονικούς, καθημερινούς της ρυθμούς. Οι επιχειρήσεις που συγκέντρωσαν περισσότερο κόσμο μέσα στις γιορτές, εξακολουθούν και προσελκύουν με μικρότερη... ένταση καταναλωτές - όσους δηλαδή επέστρεψαν από τις ολιγοήμερες διακοπές τους. 

Πρόσωπα των ημερών ήταν κι είναι οι νονοί και... τα βαφτιστήρια τους! Οι επιλογές για δώρα απ' τους μεγάλους... προς τους μικρούς, κλασικές και συνηθισμένες: Λαμπάδες, παιχνίδια, ρούχα και παπούτσια! Τα μέρη που μπορούσαν (και μπορούν) να τα βρουν όλα αυτά, εντός πόλεως τουλάχιστον, αρκετά και πολύ συγκεκριμένα... Έρευνα αγοράς έγινε, χρήμα κινήθηκε και κινείται. Ήταν και είναι όμως το αναμενόμενο; Ο λόγος στους επαγγελματίες...

«Χαρμολύπη» και... έργα!

Σύντομος, περιεκτικός και... πολύ ευχαριστημένος είναι ο κ. Βαγγέλης Παπαδημητρόπουλος, : «Όλα πήγαν καλά, δόξα τω Θεώ! Τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια! Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι». Ίδια είδη (παιδικά ρούχα) πουλά το μαγαζί όπου εργάζεται η κ. Εύα, τα συναισθήματα της οποίας ωστόσο είναι τελείως διαφορετικά απ' του προλαλήσαντα: «Για να έχουμε ακριβή εικόνα, συγκρίνουμε κάθε χρονιά με την προηγούμενη. Φέτος, λοιπόν, η κατάσταση ήταν χάλια! Η κίνηση ήταν πολύ μειωμένη. Και σ' ένα βαθμό είναι λογικό, αφού ο κόσμος δεν έχει να ξοδέψει»!

Μεγάλο γρίφο (και στοίχημα συνάμα) αποτέλεσε και αποτελεί -από κάθε άποψη- η δυναμική του εμπορικού κόσμου γύρω από την περιοχή όπου εκτελούνται τα έργα, στο κέντρο του Ηρακλείου. «Γενικότερα, η κίνηση συγκριτικά με άλλες χρονιές ήταν μειωμένη. Μέχρι τη στιγμή που δούλευαν οι μπουλντόζες η κατάσταση ήταν δύσκολη. Όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τους καταναλωτές», λέει η κ. Παμέλα, ιδιοκτήτρια καταστήματος με παιδικά παπούτσια στις αρχές της λεωφόρου Καλοκαιρινού. «Από την Μεγάλη Τετάρτη που έγινε η ασφαλτόστρωση και άνοιξε ο δρόμος, η κατάσταση ήταν καλύτερη. Κάτι έγινε στο τέλος. Ελπίζουμε πως από εδώ και πέρα τα πράγματα θα είναι καλύτερα», κατέληξε.

Οι πολυεθνικές και το «καινούργιο φρούτο»

«Σε γενικές γραμμές ήταν μια καλή χρονιά. Η αγορά είχε κίνηση. Κατέβηκε ο κόσμος κάτω. Είχε καλό καιρό κι σίγουρα συντέλεσε κι αυτό. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, νομίζω πως τα πράγματα ήταν καλύτερα στο δικό μας το κομμάτι», σχολιάζει ο κ. Κώστας Μουδάτσος εκ μέρους καταστήματος με παιχνίδια. Το μόνο βέβαια, «πολύ δυσάρεστο» για τον ίδιο είναι το γεγονός ότι «ο κόσμος συνεχίζεται και απευθύνεται στις πολυεθνικές, αντί να μένει στον τοπική αγορά». Συμφωνεί κι επαυξάνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Μανώλης Κουμαντάκης, που παρατηρεί:  «Η μειωμένη κίνηση είναι και θέμα της αγοραστικής κουλτούρας των Κρητικών. Ορισμένοι συντοπίτες μας επιλέγουν -κακώς- τις πολυεθνικές, αντί να στηρίξουν τις ντόπιες επιχειρήσεις. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κι άλλο ένα καινούργιο... φρούτο, τους Κινέζους, που είναι εκτός ανταγωνισμού! Δεν τους ελέγχει κανείς κι αλώνουν την αγορά! Κι όσοι-ες ψωνίζουν απ' αυτούς το κάνουν κοιτώντας πρώτα τις χαμηλές τιμές και βάζοντας σε τελευταία μοίρα την ποιότητα!»

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ