Οριστική λύση και...κανονικοί κόμβοι για τις ανατολικές περιοχές του Ηρακλείου!

Τι προβλέπει η ΑΕΠΟ για τους κόμβους Καρτερού και ΚΤΕΟ- πως θα συνδεθούν οι οικισμοί Ελιάς, Επισκοπής κ.α

Οριστική λύση στους ανισόπεδους κόμβους του Καρτερού και του ΚΤΕΟ δίδει η τεχνική λύση που προωθείται από το υπουργείο και σήμερα παίρνει περιβαλλοντικούς όρους από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της περιφέρειας. Ένα ζήτημα που έχει ταλαιπωρήσει τόσο την περιοχή καθώς τώρα από τον ΒΟΑΚ δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στον παλιό δρόμο και προς την Επισκοπή αφού η κίνηση γίνεται ανάποδα προς τα ανατολικά μετά επιστρέφεις δυτικά και μετά ξανά νότια!

Τώρα αλλάζουν όλα στην περιοχή με τη μελέτη που προωθείται! Η Μελέτη Ανανέωσης και Τροποποίησης ΑΕΠΟ αφορά αποκλειστικά στην ολοκλήρωση του Α/Κ Καρτερού στον ΒΟΑΚ με κατασκευή κλάδων εισόδου και εξόδου προς το ρεύμα του Αγ. Νικολάου, σύνδεση ΚΤΕΟ με ΒΟΑΚ και βελτίωση των παράπλευρων δρόμων νοτίως του ΒΟΑΚ καθώς επίσης τη διάνοιξη δρόμου σύνδεσης ΒΟΑΚ με τον ιερό Ναό Νοτίως του ΒΟΑΚ .

Στην υφιστάμενη κατάσταση ο κλάδος εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας του ΒΟΑΚ προς Αγ. Νικόλαο έχει κατασκευαστεί 600μ ανατολικότερα σε σχέση με την αδειοδοτημένη μελέτη !

Από την έξοδο αυτή εισέρχονται σε παράπλευρο δρόμο ο οποίος εξυπηρετεί τη μετάβαση, προς το ΚΤΕΟ και ταυτόχρονα προς τον επαρχιακό δρόμο Ελιά-Επισκοπή καθώς και τη μετάβαση στις παρόδιες οικείες και μέσω υφιστάμενης κάτω διάβασης με αναστροφή πορείας .

 Επίσης, ο κλάδος εισόδου στο ΒΟΑΚ προς Αγ. Νικόλαο δεν έχει κατασκευαστεί οπότε τα οχήματα που κατευθύνονται προς Αγ. Νικόλαο εισέρχονται απευθείας στον ΒΟΑΚ !

Στην εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων προτεινόταν η έξοδος από ΒΟΑΚ με κατασκευή παράπλερου κλάδου ,  Ελιά- Επισκοπή- και είσοδος στον ΒΟΑΚ με τον κλάδο Β-Β , στη θέση του ΚΤΕΟ δεν προβλεπόταν κάποια σύνδεση).

Με την προτεινόμενη μελέτη προτείνεται:

 α) κατάργηση της εξόδου από τον ΒΟΑΚ με κατεύθυνση προς Αγ.Νικόλαο 

β) σχεδίαση μονόιχνου κλάδου εξόδου SRR1 ο οποίος 

οδηγεί απευθείας προς τον επαρχιακό δρόμο Ελιά-Επισκοπή 

γ) δημιουργείται ράμπα εισόδου-κλάδος 2Α 

με κατεύθυνση προς Αγ. Νικόλαο, 

δ) βελτίωση γεωμετρικών στοιχείων του παράπλευρου δρόμου ε)ομαλή σύνδεση ΚΤΕΟ με ΒΟΑΚ με λωρίδα επιτάχυνσης και 

στ) διάνοιξη σύνδεσης με ιερό Ναό νοτίως.

Οι υπηρεσίες λένε ναι ήδη και θετικά εισηγούνται για την ΑΕΠΟ επισημαίνοντας:

1.   1.      Κατά τον Περιβαλλοντικό Όρο 5 θα πρέπει να έχουν χορηγηθεί όλες οι προβλεπόμενες από την νομοθεσία άδεια και εγκρίσεις. Επίσης, θα πρέπει να έχουν εγκριθεί οι χώροι προσωρινής απόθεσης υλικών, πριν την έναρξη εργασιών, από την αρμόδια Υπηρεσία Περ/ντος με τη σύμφωνη γνώμη, αν απαιτείται, της αρχαιολογικής υπηρεσίας καθώς και της δασικής υπηρεσίας ύστερα από τεχνική έκθεση και σχέδια που θα υποβληθούν από τον ανάδοχο του έργου. 

2.   2.      Για την υλοποίηση του κλάδου 1Β, αν γίνει χρήση εκρηκτικών υλών

3.   3.      Η διαχείριση της περίσσειας των εκσκαφών πρέπει σε κάθε περίπτωση να γίνει με ορθό περιβαλλοντικό τρόπο 

4.   4.      Να μην επιτρέπεται η έστω και προσωρινή απόθεση προϊόντων εκσκαφής σε μισγάγγειες, ρέματα, χείμαρρους και ποτάμια (κοίτη και πρανή) και σε απόσταση μικρότερη των 250μ από αυτά και σε απόσταση 250μ από τα όρια οικισμών πρέπει να διατηρηθεί ως έχει.

5.   5.      Η υποχρέωση του αναδόχου για παράδοση των ειδικού τύπου στερεών & υγρών αποβλήτων και των αποβλήτων λιπαντικών ελαίων σε αδειοδοτημένη εταιρεία ή φορέα.

6.   6.      Στη φύτευση των πρανών να χρησιμοποιηθούν κατά προτεραιότητα κατάλληλα είδη της τοπικής χλωρίδας, λαμβάνοντας υπόψη την φυτοτεχνική μελέτη.

7.   7.      Εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα τεχνικά έργα και σε περίπτωση που έχει καταστραφεί τμήμα παρόχθιας και δασικής βλάστησης να αποκατασταθεί.

8.   8.      Να γίνεται παρακολούθηση της θνησιμότητας της πανίδας, λόγω συγκρούσεων με διερχόμενα οχήματα και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Να γίνεται καθαρισμός των οδών και τάφρων από απορρίμματα.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ