Ολομέτωπη επίθεση Γιάννη Κεφαλογιάννη στην κυβέρνηση

"Ελπίζω ο κ. Τσίπρας στη Γαλλία να μπορέσει να εξηγήσει πώς από την αρχή της «περήφανης» διαπραγμάτευσης στις αρχές του 2015 μέχρι να φτάσει στην επίδειξη πολιτικού σθένους το καλοκαίρι του ίδιου έτους έχει κοστίσει στους Έλληνες 14 δισ. νέα μέτρα, μια νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, 99 χρόνια υποθήκευση του ελληνικού πλούτου, καθώς και ένα τρίτο και προσεχώς ένα τέταρτο μνημόνιο"

Ολομέτωπη επίθεση στην Κυβέρνηση εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης.

Κατά την ομιλία του στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για τη δια βίου εκπαίδευση του προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και λοιπές διατάξεις, ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής επιτέθηκε στον Πρωθυπουργό Α. Τσίπρα, τόσο αναφορικά με την υπόθεση της πώλησης στρατιωτικού υλικού από την Ελλάδα στη Σαουδική Αραβία, όσο και για τη βράβευσή του, για την «επίδειξη σθένους και προσήλωσης στα ευρωπαϊκά ιδεώδη». Επιπρόσθετα, κατηγόρησε ευθέως τον Υπουργό Εξωτερικών  κ. Ν. Κοτζιά ότι προσπαθεί να συγκαλύψει τις πράξεις και τις παραλείψεις του κ. Καμμένου, με νομικές ακροβασίες και επινοήσεις, ενώ όφειλε να ήταν ο πρώτος που θα ζητούσε εξηγήσεις για τη νομιμότητα των χειρισμών του που έχουν εκθέσει διπλωματικά τη χώρα.

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Κεφαλογιάννης ανέπτυξε την επιχειρηματολογία της Νέας Δημοκρατίας αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο και τις τροπολογίες που κατατέθηκαν, τονίζοντας πως «μια εθνική ναυτιλιακή πολιτική με αναπτυξιακό χαρακτήρα για τη χώρα μας προϋποθέτει σήμερα ότι θα μπορεί να αντιμετωπίσει επαρκώς την εντεινόμενη διεθνοποίηση του εμπορίου και την ανάπτυξη όλων των θαλάσσιων μορφών τουρισμού, δηλαδή τόσο της κρουαζιέρας όσο και του Γιώτινγκ».

Ακολουθούν τα βασικά σημεία και η πλήρης τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη:

  • Έστω και με καθυστέρηση 17 ημερών, ο κ. Τσίπρας αποφάσισε επιτέλους να πάρει θέση σε αυτή την όζουσα υπόθεση της πώλησης στρατιωτικού υλικού από την Ελλάδα στη Σαουδική Αραβία και ζήτησε να αναβληθεί η προγραμματισμένη για σήμερα επίκαιρη επερώτηση της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου να παραστεί και ο ίδιος και να τοποθετηθεί.
  • Η βράβευση Τσίπρα είναι το επιστέγασμα της διεθνοποίησης της πολιτικής πρακτικής, γνωστής και ως «κωλοτούμπας» με την οποία η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ απέκτησε μια εξέχουσα θέση στην ιστορία των διπλωματικών σχέσεων.
  • Ελπίζω ο κ. Τσίπρας στη Γαλλία να μπορέσει να εξηγήσει πως, από την αρχή της «περήφανης» διαπραγμάτευσης στις αρχές του 2015 μέχρι να φτάσει στην επίδειξη πολιτικού σθένους το καλοκαίρι του ίδιου έτους, έχει κοστίσει στους Έλληνες 14 δις νέα μέτρα, μια νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, 99 χρόνια υποθήκευση του ελληνικού πλούτου, καθώς και ένα τρίτο και προσεχώς ένα τέταρτο μνημόνιο.
  • Ελπίζω ότι ο κ. Τσίπρας δεν θα υποπέσει στο σφάλμα του κ. Κοτζιά ο οποίος με νομικές ακροβασίες και επινοήσεις προσπαθεί να συγκαλύψει τις πράξεις και τις παραλείψεις του κ. Καμμένου, απειλώντας την Αντιπολίτευση και τα ΜΜΕ με φυλακίσεις.
  • Δεν θυμάμαι ούτε τον κ. Κοτζιά, ούτε τον κ. Τσίπρα, ούτε κάποιον άλλο συνάδελφο της σημερινής συμπολίτευσης – τότε αντιπολίτευσης-  να δείχνει την ίδια ευαισθησία όταν, το 2014, ο κ. Καμμένος, από αυτό εδώ το βήμα της Βουλής, παιάνιζε απόρρητο έγγραφο της Τράπεζας της Ελλάδος με το σύνολο του αρχείου της Διεύθυνσης Πιστωτικού Συστήματος, προκαλώντας μάλιστα τον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης να ζητήσει τη δίωξή του.
  • Καλό είναι να γνωρίζει ο κ. Κοτζιάς, μιας και αποφάσισε να ασχοληθεί με τον Ποινικό Κώδικα που δεν γνωρίζει ότι και η υπόθαλψη εγκλημάτων είναι ποινικό αδίκημα.
  • Μια εθνική ναυτιλιακή πολιτική με αναπτυξιακό χαρακτήρα για τη χώρα μας προϋποθέτει σήμερα ότι θα μπορεί να αντιμετωπίσει επαρκώς τις εξής δύο προκλήσεις: Πρώτον, την εντεινόμενη διεθνοποίηση του εμπορίου δηλαδή τόσο την αυξανόμενη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές , άρα και την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προς τα δικά μας λιμανιών στην ανατολική Μεσόγειο. Και δεύτερον, την ανάπτυξη όλων των θαλάσσιων μορφών τουρισμού, δηλαδή τόσο της κρουαζιέρας όσο και του Γιώτινγκ.
  • Για την τροπολογία του Υπουργείο Εσωτερικών. Τι κάνετε; Τροποποιείτε άρθρο ενός νόμου που ψηφίσατε στο τέλος του περασμένου Ιουλίου. Είναι προφανώς και αυτό ενδεικτικό της προχειρότητας με την οποία νομοθετείτε.
  • Για την τροπολογία που κατέθεσε ο κ. Λαζαρίδης των ΑΝ.Ελ. Ο συνάδελφος προτείνει να μην υπάρχει αποζημίωση αυθαίρετης χρήσης για λιμενικά έργα. Στην ουσία ακυρώνει τις προβλέψεις της παρ. 3 του άρθρου 86. Θεωρεί δίκαιο η Κυβέρνηση και ο κ. Συνάδελφος τη στιγμή που οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν διοικητικά πρόστιμα για αυθαίρετες κατασκευές π.χ. κατοικιών να έρχεται το ελληνικό κράτος και να λέει ότι για τις κατασκευές που δεν κατασκευάστηκαν νομίμως από τους φορείς του ότι δεν θα πληρώνουν πρόστιμο; Συγχωρέστε με αλλά έχετε ξεπεράσει κάθε όριο.

 

Τοποθέτηση Γιάννη Κεφαλογιάννη στο σχέδιο νόμου «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο Ισοκράτης συμβούλευε τους ηγέτες της εποχής του να μην βιάζονται να αποκτήσουν πολιτικούς συμμάχους. Αλλά όταν αποφασίσουν να αποκτήσουν, να προσπαθήσουν να παραμείνουν. Δεν ξέρω αν ο Πρωθυπουργός γνωρίζει αυτή τη συμβουλή του Ισοκράτη. Πιθανότατα να τη γνωρίζει παραλλαγμένη από τα αριστερά αναγνώσματα του. Είμαι βέβαιος όμως ότι γνωρίζει πολύ καλά τη αξία της, καθώς, έστω και με καθυστέρηση 17 ημερών, ο κ. Τσίπρας αποφάσισε επιτέλους να πάρει θέση σε αυτή την όζουσα υπόθεση της πώλησης στρατιωτικού υλικού από την Ελλάδα στη Σαουδική Αραβία.

Και ως καλός φίλος και πολιτικός εταίρος που είναι  του κ. Καμμένου,  ζήτησε να αναβληθεί η προγραμματισμένη για σήμερα επίκαιρη επερώτηση της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου να παραστεί και ο ίδιος και να τοποθετηθεί.  Δεν ανήκω στους κακόπιστους που λένε ότι ο πρωθυπουργός την κοπάνησε για να μην παραβρεθεί στη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Πρωθυπουργός, εκ του κανονισμού δεν ήταν υποχρεωμένος να παρευρεθεί. Εξάλλου είχε υποχρέωση να παραβρεθεί στην εξ αναβολής διπλής βράβευσης του. Το ιλαρόν της βράβευσης του βέβαια, για την επίδειξη σθένους  και προσήλωσης στα ευρωπαϊκά ιδεώδη, είναι άλλο θέμα. Μπορούμε να τη δούμε και ως το επιστέγασμα της διεθνοποίησης της πολιτικής πρακτικής και γνωστής και ως «κωλοτούμπας» με την οποία η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ απέκτησε μια εξέχουσα θέση στην ιστορία των διπλωματικών σχέσεων.

Ελπίζω πάντως ο κ. Τσίπρας να βρεί λίγο χρόνο στην ομιλία του για τα ευρωπαϊκά ιδεώδη για να εξηγήσει στους συνάδελφους νομικούς από τη Γαλλία ότι προκειμένου από την αρχή της περήφανης διαπραγμάτευσης στις αρχές του 2015 να φτάσει στην επίδειξη πολιτικού σθένους το καλοκαίρι του ίδιου έτους έχει κοστίσει στους Έλληνες 14 δις νέα μέτρα, μια νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, 99 χρόνια υποθήκευση του ελληνικού πλούτου,  καθώς και ένα τρίτο και προσεχώς ένα τέταρτο μνημόνιο.

Πραγματικά χρειάζεται τεράστιο πολιτικό σθένος από τους Έλληνες για να αντέξουν ένα τέτοιο φορτίο. Για να επανέλθω όμως, προφανώς  και ο κ. Τσίπρας  είναι καλοδεχούμενος στη συζήτηση της προσεχούς Δευτέρας. Θα περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον όχι μόνο να απολογηθεί, αλλά και να μοιραστεί σημειολογικά και πολιτικά τις ευθύνες και τις παρενέργειες που τυχόν θα προκύψουν από αυτή την σκοτεινή υπόθεση. 

Θα πρέπει όμως να προειδοποιήσουμε ότι στις δημοκρατίες ακόμη και ο τρόπος που υπερασπιζόμαστε τις θέσεις μας και τους πολιτικούς μας φίλους έχει κάποια όρια. Και ελπίζω ότι ο κ. Τσίπρας δεν θα υποπέσει στο σφάλμα του κ. Κοτζιά ο οποίος με νομικές ακροβασίες και επινοήσεις προσπαθεί να συγκαλύψει τις πράξεις και τις παραλείψεις του κ. Καμμένου, απειλώντας την Αντιπολίτευση και τα ΜΜΕ με φυλακίσεις και προειδοποιώντας ότι θα ενεργοποιήσει το άρθρο 146 του Ποινικού Κώδικα περί Κατασκοπείας!

Να υποθέσω εδώ ότι για τον πρώτο που ο κ. Κοτζιάς θα ζητήσει να ενεργοποιηθεί το άρθρο 146 θα είναι ο κ. Καμμένος. Γιατί αν δεν κάνω λάθος, ο κ. Καμμένος  ήταν που πριν από είκοσι μέρες που δημοσιοποίησε το απόρρητο έγγραφο της δήθεν διακρατικής συμφωνίας; Επίσης, αν δεν με απατά η μνήμη μου δεν θυμάμαι ούτε τον κ. Κοτζιά, ούτε τον κ. Τσίπρα, ούτε κάποιον άλλο συνάδελφο της σημερινής συμπολίτευσης – τότε αντιπολίτευσης-  να δείχνει την ίδια ευαισθησία όταν, το 2014, ο κ. Καμμένος, από αυτό εδώ το βήμα της Βουλής, παιάνιζε απόρρητο έγγραφο της Τράπεζας της Ελλάδος με το σύνολο του αρχείου της Διεύθυνσης Πιστωτικού Συστήματος, προκαλώντας μάλιστα τον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης να ζητήσει τη δίωξή του.

Ο κ. Κοτζιάς, αντί να αυτοαποθεώνεται για τη στάση σιωπής του, όφειλε να ήταν ο πρώτος που θα ζητούσε εξηγήσεις από τον κ. Καμμένο για τη νομιμότητα των χειρισμών του που έχουν εκθέσει διπλωματικά τη χώρα. Όφειλε να εξηγήσει στον ελληνικό λαό αν πραγματικά έχει υπογραφεί διακρατική συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών. Όφειλε να εξηγήσει αν η χώρα μας την οποία εκπροσωπεί στο εξωτερικό  υπέγραψε με μεσάζοντα της επιλογής του κ. Καμμένου που δεν ήταν πληρεξούσιος της Σαουδικής Αραβίας,

Όσον αφορά δε την επίκληση του απορρήτου των εγγράφων του Πρέσβη της Ελλάδας στο Ριάντ δεν αποκαλύπτει τίποτα παραπάνω από  την αμηχανία  της Κυβέρνησης για το πώς θα χειριστούν τον φάκελο της πώλησης αμυντικού υλικού στη Σαουδική Αραβία. Δεν επαναλαμβάνει ο Πρέσβης της Ελλάδας στο τηλεγράφημα του όσα ήδη αναφέρει από τις 13 Ιουνίου σε ένα απλό mail ο Πρόξενος της Ελλάδας;

Ότι δηλαδή, «Σαουδάραβες στρατιωτικοί δήλωσαν πλήρη άγνοια για τη δραστηριότητα κ. Παπαδόπουλου και εξέφρασαν την επιθυμία οι συνομιλίες να γίνονται μεταξύ κυβερνήσεων; Και πάντως καλό είναι να γνωρίζει ο κ. Κοτζιάς, μιας και αποφάσισε να ασχοληθεί με τον Ποινικό Κώδικα που δεν γνωρίζει ότι και η υπόθαλψη εγκλημάτων είναι ποινικό αδίκημα.

Ένα σχόλιο τέλος για την απόφαση του Προεδρείου της Βουλής να απαγορεύσει την πρόσβαση των Βουλευτών στα έγγραφα που κατέθεσε ο κ. Λοβέρδος. Θέλω να απευθυνθώ στους συναδέλφους που συμμετείχαν στην Επιτροπή για τις Διατλαντικές Συμφωνίες Εμπορίου. Συνάδελφοι, δεν υπήρχε τότε μια αίθουσα της Βουλής η οποία είχε διαμορφωθεί σε αναγνωστήριο, όπου παρουσία υπαλλήλου της Βουλής πηγαίναμε και μελετούσαμε το περιεχόμενο εγγράφων που αφορούσε τις διατλαντικές συμφωνίες;

Αναρωτιέμαι, δεν υπήρχε τότε ή παλιότερα ο κίνδυνος διαρροής;

Δεν συμμετέχετε πολλοί από εσάς σε εξεταστικές ή προανακριτικές επιτροπές που λαμβάνετε γνώση απόρρητων ή διαβαθμισμένων εγγράφων, πολύ πιο σοβαρών από αυτά που κατέθεσε ο κ. Λοβέρδος; Έχει διαρρεύσει τόσα χρόνια κάποιο έγγραφο; Πόση υποκρισία πια;

Στα του νομοσχεδίου τώρα.

Αναφέρθηκε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στην ανάγκη χάραξης μιας εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής την οποία υποτίθεται ότι εξυπηρετεί το παρόν νομοσχέδιο. Καταλαβαίνω ότι η Κυβέρνηση μετά από τρία χρόνια και πενιχρά δείγματα γραφής στο τομέα της Ναυτιλίας ότι πρέπει να επικοινωνήσει ένα αφήγημα.

Εθνική ναυτιλιακή πολιτική όμως στο σχεδιασμό της οποίας απουσιάζουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι πλοιοκτήτες πρώτη φορά έχω ακούσει. Να φέρω ένα παράδειγμα. Φέρνετε διατάξεις για την ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα. Με ποιους πλοιοκτήτες το συζητήσατε; Είναι σε θέση οι Δήμοι μέχρι 5000 κατοίκων ή οι αναπτυξιακές εταιρίες των ΟΤΑ να υποστηρίξουν αυτό το έργο;

Μια εθνική ναυτιλιακή πολιτική με αναπτυξιακό χαρακτήρα για τη χώρα μας προυποθέτει σήμερα ότι θα μπορεί να αντιμετωπίσει επαρκώς τις εξής δύο προκλήσεις:

Πρώτον, την εντεινόμενη διεθνοποίηση του εμπορίου δηλαδή τόσο την αυξανόμενη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές , άρα και την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προς τα δικά μας λιμανιών στην ανατολική Μεσόγειο. Και δεύτερον, την ανάπτυξη όλων των θαλάσσιων μορφών τουρισμού, δηλαδή τόσο της κρουαζιέρας όσο και του Γιώτινγκ.

Για το πρώτο ελάχιστα πράγματα έχουμε δει. Με τα χίλια ζόρια θα πω εγώ την περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. Δεν έχουμε δει καμία στρατηγική για την περαιτέρω αξιοποίηση των μεγάλων λιμανιών, μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων, δεν έχουμε δει καμία πολιτική για την αδυναμία χρηματοδότησης των υφιστάμενων λιμενικών – χρηματοδότηση η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ΠΔΕ.

Δεν έχουμε δει τίποτε για την αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των λιμένων. Έρχομαι στο δεύτερο, την ανάπτυξη θαλάσσιων μορφών τουρισμού. Για την κρουαζιέρα τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους. Η μείωση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν ελληνικά λιμάνια κινείται σε ποσοστό 24%.

Η δε μείωση των επισκεπτών από την κρουαζιέρα κινείται στο 16,3%, που σε απόλυτους αριθμούς  σημαίνει 850.000 επισκέπτες λιγότεροι. Και έρχομαι στο θαλάσσιο τουρισμό που πραγματεύεται και το νομοσχέδιο.

Τι χρειάζεται κύριε Υπουργέ το Γιώτινγκ για να ενισχύσει τη δυναμική του και να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της οικονομίας;

Τέσσερα πράγματα:

  • Να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση σε ιδιώτες μαρινών στρατηγικής σημασίας
  • Να εκσυγχρονιστεί το χωροταξικό πλαίσιο και των χρήσεων γης για να μεγιστοποιηθούν οι συνέργειες μεταξύ μαρινών και παρακείμενων ακινήτων
  • Να απλοποιηθεί η διαδικασία για την απόκτηση σκάφους με ελληνική σημαία και να στηριχθεί έτσι το ελληνικό νηολόγιο
  • Και να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό μητρώο επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, μαζί με ένα μηχανισμό ηλεκτρονικού ναυλοσυμφώνου και εισιτηρίου.

Ποιο από τα παραπάνω αντιμετωπίζει το νομοσχέδιο; Κανένα.

Τι κάνει αντίθετα; Επιβάλλει στην ουσία τέλη κυκλοφορίας για τα σκάφη αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά. Και μάλιστα κατά τρόπο που να επιβαρύνει τα μικρότερα σκάφη. Στηρίζει αυτή η φορολογική πολιτική τον θαλάσσιο τουρισμό; Νομίζω ότι τον στηρίζει τόσο, όσο στηρίζει, για να παραφράσω τον Λένιν, τον κρεμασμένο το σχοινί.

Για την τροπολογία του Υπουργείο Εσωτερικών. Τι κάνετε;

Τροποποιείτε άρθρο ενός νόμου που ψηφίσατε στο τέλος του περασμένου Ιουλίου.

Είναι προφανώς και αυτό ενδεικτικό της προχειρότητας με την οποία νομοθετείτε.

Τι σας λέγαμε το περασμένο καλοκαίρι; Σας λέγαμε ότι αν γνωρίζατε πραγματικά τι ανάγκες έχουν οι δήμοι, αν γνωρίζατε πόσοι πραγματικά εργάζονται, σε τι θέσεις και με ποια προσόντα τότε θα μπορούσατε να ακολουθήσετε ένα ορθολογικό πλάνο προσλήψεων και να βοηθήσετε πραγματικά τους Δήμους να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Προφανώς όμως αποτελεί λεπτομέρεια το ότι είναι παντελώς άγνωστο πόσα άτομα αφορούν οι συγκεκριμένες διατάξεις. Αποτελεί λεπτομέρεια ότι οι κενές οργανικές θέσεις είναι ελάχιστες. Αποτελεί λεπτομέρεια ότι πολλά από αυτά τα πρόσωπα δεν διαθέτουν τα προσόντα για το έργο που καλούνται να επιτελέσουν.

Και βέβαια αποτελεί λεπτομέρεια ότι δεν γνωρίζουμε το πόσο θα κοστίσουν αυτές οι προσλήψεις. Ως αποτέλεσμα αυτής της προχειρότητας και της έλλειψης σχεδιασμού φέρνετε τη διάταξη με την οποία επιτρέπετε να διοριστούν από τους πίνακες του ΑΣΕΠ.

Σχετικά με την τροπολογία που κατέθεσαν Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον ΟΛΠ. Θα το πω όσο πιο καθαρά γίνεται: Επιχειρείτε να προσλάβετε μέσω μιας, ιδιωτικής εταιρίας πια, επιτυχόντες προηγούμενων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ των οποίων η ισχύς έχει λήξει. Συστήνοντας προσωποπαγείς θέσεις και δεσμεύοντας κενές οργανικές θέσεις του Οργανισμού. Το πιο πονηρό όμως που κάνετε είναι ότι δίνετε τη δυνατότητα μετάταξης σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου, σε περίπτωση που η οργανική θέση ζητηθεί από τον Οργανισμό να καλυφθεί. Είναι πραγματικά πρωτοφανές!

Έρχομαι στην τροπολογία που κατέθεσε ο κ. Λαζαρίδης των ΑΝ.Ελ.

Ο συνάδελφος από τους ΑΝ.ΕΛ προτείνει να μην υπάρχει αποζημίωση αυθαίρετης χρήσης για λιμενικά έργα. Στην ουσία ακυρώνει τις προβλέψεις της παρ. 3 του άρθρου 86. Θέλω να ρωτήσω το εξής. Θεωρεί δίκαιο η Κυβέρνηση και ο κ. Συνάδελφος τη στιγμή που οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν διοικητικά πρόστιμα για αυθαίρετες κατασκευές π.χ. κατοικιών να έρχεται το ελληνικό κράτος και να λέει ότι για τις κατασκευές που δεν κατασκευάστηκαν νομίμως από τους φορείς του ότι δεν θα πληρώνουν πρόστιμο;

Εγώ μάλιστα έχω στο νου μου έναν Υπουργό της Κυβέρνησης ο οποίος κατά τη διάρκεια της θητείας του ως  Δήμαρχος κατασκεύασε και χρησιμοποίησε παράνομα λιμενικά έργα. Μήπως με αυτή τη διάταξη ακυρώνετε τα πρόστιμα που ο Δήμος έπρεπε να καταβάλλει για τη νομιμοποίηση τους;

Επιπλέον: Στην αιτιολογική ο συνάδελφος λέει ότι δεν τίθεται θέμα για πρόστιμα τα οποία ήδη καταβλήθηκαν, διότι τυχόν επιστροφή τους θα σήμαινε στέρηση δημοσίου εσόδου. Και ερωτώ: που φαίνεται αυτό στην πρόταση νόμου που καταθέσατε κ. συνάδελφε; Πουθενά.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι όσοι κατέβαλαν πρόστιμο για αυθαίρετη χρήση θα μπορούν να διεκδικήσουν πίσω το καταβληθέν ποσό. Υπάρχει όμως και το κορυφαίο: η περίπτωση 11 που προσθέτει στην ουσία νομιμοποιεί μια σειρά από λιμενικά έργα ανεξαρτήτως του φορέα υλοποίησης τους, μετά από μια απλή απόφαση της Δημοτικής και Λιμενικής Αρχής.

Έργα ανεξαρτήτως φορέα σημαίνει ακόμη και ιδιωτικά. Που σημαίνει ότι με τη διάταξη αυτή νομιμοποιείτε αυθαίρετες λιμενικές κατασκευές, κατασκευές που μπορεί να έχουν καταπατήσει αιγιαλό και παραλία και μάλιστα χωρίς καμία πρόβλεψη επιβολής διοικητικού προστίμου.

Συγχωρέστε με αλλά έχετε ξεπεράσει κάθε όριο».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ