ΚΡΗΤΗ

Συνήγορος του Πολίτη για ανείσπρακτες οφειλές: Τι λέει - Γιατί δικαιώνει τον Δήμο Ηρακλείου

Τι γίνεται με τη διαγραφή προσαυξήσεων

dimos ofeiles

Τα δαιδαλώδη μονοπάτια που αφορούν στις ανείσπρακτες οφειλές, κυρίως τα πρόστιμα ΚΟΚ επιχειρεί να διαλευκάνει ο Συνήγορος του Πολίτη μέσω επιστολής του προς τον Δήμο Ηρακλείου.

Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Πολίτη επιβεβαιώνει τη νομιμότητα των ενεργειών του Δήμου και αναγνωρίζει ότι ο Δήμος προβαίνει στην διαγραφή των προστίμων που βεβαιώθηκαν εκπρόθεσμα πέραν της τριετίας. Αναγνωρίζεται επίσης ότι, όπου αποδεικνύεται πως δεν έχει σταλεί ειδοποίηση ή εστάλη σε λάθος διεύθυνση, ο Δήμος διαγράφει τις προσαυξήσεις. Επιβεβαιώνεται ακόμα ότι οι διαδικασίες του Δήμου είναι σύννομες και σε πλήρη εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών.

«Είμαστε υπερήφανοι διότι μετά από 20 και πλέον χρόνια αυτή η Δημοτική Αρχή και αυτό το Οικονομικό επιτελείο ξεκαθάρισε το τοπίο των ανείσπρακτων οφειλών» τόνισε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιώργος Αγριμανάκης σε  συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στη Λότζια.

Συγκεκριμένα, διεγράφησαν πάνω από 44.000 κλήσεις συνολικού ύψους 1.880.000 ευρώ. «Δόθηκε η δυνατότητα σε κάθε πολίτη να ζητήσει επανεξέταση όπου νομίζει ότι υπάρχουν αδικίες. Όποιος έχει λάβει εκπρόθεσμο πρόστιμο ή χωρίς σωστή ειδοποίηση μπορεί να ζητήσει διαγραφή των προσαυξήσεων», είπε σχετικά ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος.

Από 1.01.2024 μέχρι και 24.03.2025 έχουν υποβληθεί στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου πάνω από 2.300 αιτήσεις προς απαλλαγή προσαυξήσεων εκ των οποίων έχουν διεκπεραιωθεί οι 1.430.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός έδωσε έμφαση στις προσπάθειες της Οικονομικής Υπηρεσίας να καταστεί το ζήτημα αυτό διαχειρίσιμο από όλες τις πλευρές ενώ χαρακτήρισε την προσπάθεια ως «δύσκολη μέσα σ’ ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο και με έναν όγκο εργασίας δυσανάλογο του προσωπικού».

https://www.youtube.com/watch?v=Xw8652Xv8_o

Τι γίνεται από εδώ και στο εξής με τη διαγραφή προσαυξήσεων

Ο νόμος, η ευνοϊκή ρύθμιση, των 60 δόσεων έχει λήξει και έχουμε επανέλθει στην πάγια τακτική των 12 έως 24 δόσεων, υπό συγκεκριμένες συνθήκες. 

Όσοι έχουν υποβάλει αίτημα υπαγωγής στη ρύθμιση των 60 δόσεων μέχρι τις 14.03.2025 θα υπαχθούν εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις, ξεκαθάρισε ο κ. Αγριμανάκης. Όσοι πολίτες κατέθεσαν αίτηση μετά τις 14.03. μπαίνουν στην πάγια ρύθμιση των 12 έως 24 δόσεων.

Ποιες περιπτώσεις καταλήγουν με αναγκαστικά μέτρα

Ο Γιώργος Αγριμανάκης διευκρίνισε ότι από τα 38.000 ΑΦΜ χρειάστηκε ο Δήμος να καταφύγει σε αναγκαστικά μέτρα μόνο σε 6.000 περιπτώσεις σε έναν όγκο που διαρκούσε από το 2004 έως και το 2025.

Περίπου οι μισοί εκ των 38.000 ενημερώνονται για τις οφειλές τους μέσω του Εθνικού Μητρώου Πολιτών και οι υπόλοιποι έχουν λάβει ειδοποιήσεις με συστημένη αλληλογραφία μέσω των ΕΛΤΑ οπότε όλα αυτά τα χρέη καθίστανται ξανά ενεργά για την επόμενη πενταετία.

Σημειώνεται ότι από 1.01.2024 έως και 31.12.2024 έπρεπε να διακοπεί η παραγραφή σε 6.165 ΑΦΜ οι οφειλές των οποίων ήταν βεβαιωμένες ταμειακά εντός του 2019 καθώς και αυτοτελή πρόστιμα εντός του 2024. Από αυτά τα ΑΦΜ μέσω Εθνικού Μητρώου Πολιτών βρέθηκαν τα 2.771 και εστάλη ατομική ειδοποίηση μέσω sms. Τα υπόλοιπα 3.394 μπήκαν στην διαδικασία των αναγκαστικών μέτρων, δηλαδή της δέσμευσης του τραπεζικού λογαριασμού.

Αξίζει να τονιστεί ιδιαίτερα σε αυτό το σημείο ότι πλέον δίνεται η δυνατότητα τα αναγκαστικά μέτρα να γίνονται ανά τράπεζα καθώς επίσης και να μην δεσμεύεται ο τραπεζικός λογαριασμός εξ ολοκλήρου.

Για το διάστημα από 1.01.2025 μέχρι και 2.03.2025 έπρεπε να διακοπεί η παραγραφή σε 31.796 ΑΦΜ οι οφειλές των οποίων ήταν αυτοτελή πρόστιμα. Από αυτά τα ΑΦΜ ο Δήμος βρήκε μέσω ΕΜΕΠ 13.066 και έστειλαν ατομική ειδοποίηση, στα υπόλοιπα 18.330 ΑΦΜ έστειλαν ατομική ειδοποίηση σε όλους εκτός από 3.250 ΑΦΜ τα οποία μπήκαν στη διαδικασία των αναγκαστικών μέτρων.

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση