ΚΡΗΤΗ
Ο Πρόεδρος της Βουλής στο Ιστορικό Καφέ «Κήπος»
Συζητήθηκε και η διαδικασία ένταξης του Καφέ του ελληνικού Κοινοβουλίου στο «Δρόμο Ιστορικών Καφέ»
SHARE:
Το Ιστορικό Καφέ «Κήπος» επισκέφθηκε την Κυριακή 3 Οκτωβρίου ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης που πραγματοποίησε στα Χανιά. Ο Πρόεδρος της Βουλής ξεναγήθηκε στο χώρο από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης και οικοδεσπότη του Ιστορικού Καφέ, Βασίλη Σταθάκη, είχε την ευκαιρία να δει την έκθεση ιστορικής φωτογραφίας που στεγάζεται μόνιμα στο Καφέ, και συνομίλησε με τον κ. Σταθάκη όχι μόνο για τις δράσεις του Καφέ, αλλά και για τις πρωτοβουλίες του ως Προέδρου της Πολιτιστικής Διαδρομής «Δρόμος Ιστορικών Καφέ».
Συγκεκριμένα ο κ. Σταθάκης αναφέρθηκε αναλυτικά στις επιτυχίες του «Δρόμου Ιστορικών Καφέ» με κορυφαία τη φιλοξενία του 11ου διεθνούς ετήσιου συμβουλευτικού forum “Πολιτιστικές Διαδρομές” του Συμβουλίου της Ευρώπης που θα διεξαχθεί στα Χανιά, 5-7 Οκτωβρίου 2022.
Ο κ Σταθάκης αναφέρθηκε και στην πολιτιστική διαδρομή «Δρόμος Ιστορικών Καφέ», η οποία λειτουργεί ως «γέφυρα» πολιτιστικής διασύνδεσης των Ιστορικών Καφέ διεθνώς διασφαλίζοντας την προστασία & διατήρηση της άυλης και υλικής πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής & καλλιτεχνικής κληρονομιάς τους. Επίσης φιλοδοξεί να θέσει και επισήμως τα Ιστορικά Καφέ ανάμεσα στα σημαντικότερα σημεία επίσκεψης κάθε πόλης, στο πλαίσιο του εναλλακτικού πολιτιστικού τουρισμού, ως ενεργούς θεματοφύλακες της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Επίσης αναφέρθηκε στις προτάσεις που κατέθεσε στην Snežana Samardžić – Marković, Γενική Διευθύντρια του Συμβουλίου της Ευρώπης και στον εκτελεστικό γραμματέα της Διευρυμένης Μερικής Συμφωνίας των «Πολιτιστικών Διαδρομών» του Συμβουλίου της Ευρώπης και Διευθυντή του Ινστιτούτου Πολιτιστικών Διαδρομών Stefano Dominioni αναφορικά με την δημιουργία γραφείου – παραρτήματος των Πολιτιστικών Διαδρομών στα Χανιά της Κρήτης. Όπως εξήγησε ο κ. Σταθάκης, η δημιουργία ενός τέτοιου γραφείου - παραρτήματος θα προάγει τα Χανιά, σε πόλη εφάμιλλη του Λουξεμβούργου και του Στρασβούργου, με τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο, ενώ παράλληλα θα εμπεδωθεί ο ανύπαρκτος μέχρι στιγμής στην πόλη θεσμικός τουρισμός παράλληλα με την περαιτέρω ανάπτυξη του πολιτιστικού και συνεδριακού, θα αυξηθεί η πολιτιστική επιχειρηματικότητα και θα ανέβει κατακόρυφα η προβολή των Χανίων, της Κρήτης & της Ελλάδας διεθνώς.
Επίσης ο κ. Σταθάκης ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Βουλής για την συνεργασία του «Δρόμου Ιστορικών Καφέ» με την εφημερίδα «Χανιώτικα Νέα» και την εβδομαδιαία στήλη «Βόλτα στα Ιστορικά Καφέ του Κόσμου», όπου παρουσιάζονται με λεπτομέρειες η ιστορία και η παράδοση των Ιστορικών Καφέ – μελών του «Δρόμου». Η σειρά δημοσιευμάτων, μετά την ολοκλήρωσή της, θα γίνει μια συλλεκτική πολυτελής έκδοση που θα παρουσιαστεί στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες με σκοπό να προβληθεί περισσότερο η πολιτιστική κληρονομιά των Ιστορικών Καφέ διεθνώς.
Τέλος ο Πρόεδρος της Βουλής και ο Βασίλης Σταθάκης συζήτησαν εκτενώς τη διαδικασία ένταξης του Καφέ του ελληνικού Κοινοβουλίου στο «Δρόμο Ιστορικών Καφέ», με τον κ. Τασούλα να δηλώνει ενθουσιασμένος με την «εξαιρετική ιδέα», όπως τη χαρακτήρισε.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Ιστορικό Καφέ «Κήπος», ο Πρόεδρος της Βουλής συνοδευόταν από τον Δήμαρχο Πλατανιά, Γιάννη Μαλανδράκη, τον γενικό διευθυντή του Ιδρύματος «Ελευθέριος Βενιζέλος» , Νίκο Παπαδάκη, τον βουλευτή Χανίων Μανούσο Βολουδάκη, την Περιφερειακή Σύμβουλο και Πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕΚ Σοφία Μαλανδράκη και την καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕΚ, Εφη Θεοδώρου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κωνσταντίνος Τασούλας ταξίδεψε στα Χανιά προκειμένου να παραβρεθεί σε εκδήλωση τιμής που διοργάνωσε ο Δήμος Πλατανιά για τον Νικόλαο Ρενιέρη, πρώτο Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων. Ο Πρόεδρος της Βουλής έκανε τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Ρενιέρη στα Παλαιά Ρούματα, και μίλησε για τον αποφασιστικό ρόλο που είχε κατά τη διάρκεια της επανάστασης του 1821 αλλά και κατά τα μετεπαναστατικά γεγονότα. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Την προτομή του Νικόλαου Ρενιέρη φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μαρκαντωνάκης.