ΚΡΗΤΗ
Ο Γ. Κεφαλογιάννης για την επιστροφή χρημάτων σε επιβάτες ακυρωμένων πτήσεων
Τι απαντά στον Νίκο Ηγουμενίδη
SHARE:
Στην Ολομέλεια της Βουλής μεταφέρθηκε σήμερα η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Ηγουμενίδη προς το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με την επιστροφή χρημάτων των επιβατών για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν στη διάρκεια του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής τόνισε ότι η Κυβέρνηση καταστρατηγεί τα δικαιώματα των επιβατών, αφού δεν λαμβάνει υπόψη το κοινοτικό δίκαιο για την προστασία των επιβατών και επιβάλει για μεγάλο διάστημα το voucher: «Υπάρχουν και χιλιάδες επιβάτες που δεν επιθυμούν να πάρουν voucher και θέλουν επιστροφή των χρημάτων τους», όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο βουλευτής.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός υποστήριξε ότι μόνο μετά από την πάροδο 18 μηνών θα μπορεί ο επιβάτης να λάβει πίσω τα χρήματα του, ενώ για τους πρώτους 18 μήνες παραμένει ως μοναδική η επιλογή του «voucher»: «Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και συγκεκριμένα με το άρθρο 61 διασφαλίζονται πλήρως τα δικαιώματα των επιβατών και των καταναλωτών και φαίνεται ότι δυστυχώς κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται -θα το πω για άλλη μία φορά- ότι με την πάροδο των δεκαοκτώ μηνών, εφόσον κάποιος δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το voucher του επιστρέφονται τα χρήματα», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Στην πρωτολογία του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε ότι η ΕΕ συστήνει αλλά δεν επιβάλει την επιλογή των voucher σε αντίθεση με την πρακτική της Ελληνικής Κυβέρνησης: «Στην ίδια τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προτείνεται ή συστήνεται –αν το θέλετε ορθότερα- να εξετάσουν οι διοργανωτές το ενδεχόμενο να καταστήσουν τα κουπόνια εξοφλητέα σε χρονική στιγμή προγενέστερη ακόμα και δώδεκα μηνών από την έκδοση του σχετικού κουπονιού. Και βέβαια, σε κάθε περίπτωση, διατηρεί ο επιβάτης το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων».
Αναφερόμενος στην περίοδο του Απριλίου και στην ΠΝΠ της Κυβέρνησης, ο Υφυπουργός σημείωσε: «Τότε, λοιπόν, κύριε συνάδελφε, υπήρχε μία διχογνωμία στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά πόσο δηλαδή θα μπορούμε να πάμε σε πιστή εφαρμογή του Κανονισμού 261/2004, δηλαδή για αποζημίωση όσον αφορά τους επιβάτες ή να πάμε στη λύση των «voucher» ή βεβαίως στην επιστροφή ποσού. Όλο αυτό, βεβαίως, δεν είχε να κάνει, όπως ίσως κακώς υπονοείτε, με το αν παίρνει κάποιος το μέρος είτε των αεροπορικών εταιρειών, είτε των επιβατών. Αντίθετα, θα έλεγα ότι είχε να κάνει ακριβώς με το πώς θα διασφαλιστούν».
Για το ίδιο θέμα ο Νίκος Ηγουμενίδης υποστήριξε ότι «η χώρα μας με ευθύνη της Κυβέρνησής σας ενάντια στον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης συγκαταλέγεται ανάμεσα σε εκείνες τις χώρες που έσπευσαν να επιβάλλουν στους καταναλωτές το να δέχονται υποχρεωτικά και για μεγάλο χρονικό διάστημα κουπόνια αντί για επιστροφές των χρημάτων τους. Ωστόσο, ο Κανονισμός 261/2004 διασφαλίζει πλήρως τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης».
Παράλληλα, ο Νίκος Ηγουμενίδης κατέθεσε στα πρακτικά δημοσίευμα σχετικά με περιπτώσεις επιβατών των οποίων τα δικαιώματα καταστρατηγούνται έπειτα από ακυρώσεις πτήσεων και οι οποίοι ανυπεράσπιστοι αδυνατούν να βρουν το δίκιο τους μέσω μεθοδεύσεων και «πίσω από διάφορα παραθυράκια και διατάξεις», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ επέμεινε στο ερώτημα χωρίς να λάβει απάντηση «πώς αντιδρά το κράτος όταν οι εταιρείες επιβάλλουν στους πολίτες άλλες ημερομηνίες, άλλες πτήσεις, χωρίς αποζημιώσεις και χωρίς επιστροφή χρημάτων».