Νέα Σχολική Χρονιά: Συμβουλές και Στρατηγικές για Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες

Κατερίνα Μυλωνά
Κατερίνα Μυλωνά

Λίγο μετά τον αγιασμό, ο επιστημονικά υπεύθυνος των Dyslexia Centers Pavlidis - Method Ηρακλείου, κ. Γιάννης Χατζηανέστης, μιλά στο Cretalive για όλα όσα πρέπει να προσέξουν γονείς και εκπαιδευτικοί.

Της Κατερίνας Μυλωνά

 

 

Στην έναρξη μίας νέας σχολικής χρονιάς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Το πρώτο τρίμηνο είναι το κρίσιμο εκείνο διάστημα που αναμένεται να μας «αποκαλύψει» κατά πόσο ένα παιδί αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές. Το παραπάνω τονίζει στο Cretalive ο επιστημονικά υπεύθυνος των Dyslexia Centers Pavlidis Method Ηρακλείου, κ. Γιάννης Χατζηανέστης, ο οποίος αναφέρει πως σε αυτό το διάστημα, συνήθως, οι δάσκαλοι παρατηρούν κάποιες δυσκολίες, το μεταφέρουν στους γονείς και στη συνέχεια οι γονείς απευθύνονται σε ειδικό θεραπευτή.

χατζηανέστης

Εκτός, όμως, από τις περιπτώσεις παρότρυνσης από πλευράς ενός εκπαιδευτικού, ενδέχεται και οι ίδιοι οι γονείς να εντοπίσουν ότι το παιδί τους δυσκολεύεται να επανέλθει στους ρυθμούς του σχολείου, αδυνατεί να συγκεντρωθεί, αμελεί τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του ή να αφιερώνει υπερβολικά πολύ χρόνο στο να τα εκτελέσει.

Η Α΄ τάξη του Δημοτικού μπορεί να είναι μία χρονιά- ορόσημο, ωστόσο, από τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα της Β΄ τάξης μπορούμε να έχουμε πιο σαφή εικόνα όσο αφορά στο μαθησιακό κομμάτι και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα παιδί.

Ο κ. Χατζηανέστης τονίζει πως τους καλοκαιρινούς μήνες, καλό είναι να διατηρούμε μία ρουτίνα στα παιδιά, ειδικά όσο αφορά στις ώρες ξεκούρασης τους, ούτως ώστε να γίνεται πιο ομαλά η μετάβαση στο πρόγραμμα του φθινοπώρου.

Το πρώτο διάστημα επιστροφής στα θρανία, οι γονείς μπορούν να είναι δίπλα στα παιδιά τους, σε έναν υποστηρικτικό ρόλο και να τους παρέχουν κίνητρα για να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις τους.

Ο επιστημονικά υπεύθυνος των Dyslexia Centers Pavlidis Method Ηρακλείου τονίζει πως το πρώτο μέλημα όλων είναι να πλάσουμε ανθρώπους χαρούμενους, να απολαμβάνουν αυτό που κάνουν και να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν τις αρετές τους, να αγαπήσουν τον εαυτό τους. Αναφέρει πως στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση του κάθε παιδιού.

Ο κ. Χατζηανέστης σημειώνει πως το σχολείο θα πρέπει να προσαρμόζει το πλαίσιό του πάνω στο κάθε παιδί και όχι να ισχύει το αντίστροφο.

 

Ακούστε όλη τη συζήτηση στο podcast που ακολουθεί:

 

 

Αν θέλετε να λάβετε επιπλέον πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε τα Dyslexia Centers Pavlidis Method στο Ηράκλειοστην οδό Νταλιάνη, αρ. 32 στην Όαση ή να καλέσετε στο τηλέφωνο 2810 242423 καθώς επίσης και στο υποκατάστημα των Πατελών, στην οδό Μονής Πρεβέλης, αρ. 87 η να καλέσετε στο τηλέφωνο 2810 210061. 

 

 

Ανατρέξτε στον λογαριασμό των Dyslexia CentersPavlidis Method Ηρακλείου στο Facebook

Επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα των κέντρων στο dyslexiacenters.gr

 

 

Photo by Markus Spiske on Unsplash

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ