ΚΡΗΤΗ
Νέα Αριστερά για λιμάνι Ηρακλείου: Oι Οργανισμοί Λιμένων να παραμένουν σε δημόσιο έλεγχο και ιδιοκτησία
Αναλυτικά όσα αναφέρει
Σε ανακοίνωση της η Νέα Αριστερά Ηρακλείου, με αφορμή την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι του Ηρακλείου στον όμιλο Grimaldi από την Ολομέλεια της Βουλής, αναφέρει:
"Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον και ανησυχία τις προσπάθειες των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου να περιορίσουν τις ολέθριες συνέπειες από την προβληματική σύμβαση παραχώρησης του Λιμένα Ηρακλείου στον Όμιλο Grimaldi.
Αποτέλεσμα ενός προβληματικού διαγωνισμού με τον οποίο δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις και δεσπόζουσα θέση του Ομίλου Grimaldi στη θαλάσσια συγκοινωνία του Ηρακλείου και της Κρήτης, αλλά και του συνόλου της χώρας.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εκχωρεί το δικαίωμα και υποχρέωση της Πολιτείας να συγκροτεί υποδομές και σχέδια ανάπτυξης για τον τόπο και τα αφήνει στις επιθυμίες και τα συμφέροντα του εκάστοτε επενδυτή.
Εμείς ως ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ είμαστε αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένων. Θέση μας είναι, ότι οι Οργανισμοί Λιμένων πρέπει να παραμένουν σε δημόσιο έλεγχο και ιδιοκτησία και κάθε επί μέρους παραχώρηση να τεκμηριώνεται με σαφείς δεσμευτικούς στόχους και όχι γενικόλογες διατυπώσεις.
Ειδικά για το λιμάνι Ηρακλειου που είναι στρατηγικό λιμάνι διεθνούς σημασίας για το χώρο της Ανατολικής Μεσογείου η ανάπτυξη και το μέλλον θα έπρεπε να ανήκει στο Δημόσιο με σημαντική συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επιπροσθέτως το λιμάνι είναι τμήμα και πρόσοψη της πόλης και λειτουργικό στοιχείο των δραστηριοτήτων της. Κάθε μεταβολή επηρεάζει την κίνηση και τη ζωή των Ηρακλειωτών.
Πόσο μάλλον αν υλοποιηθούν τα σχέδια Grimaldi όπως τα ανέπτυξε σε Ιταλούς δημοσιογράφους , όχι μόνο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας αλλά και μεγάλο ξενοδοχείο(;), φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες (;). Επίσημα θα μάθουμε μετά από εννέα μήνες(!) που η σύμβαση προβλέπει πως θα κατατεθεί το master plan.
Το υπουργείο καθησυχάζει πως όλα θα βρίσκονται υπό την εποπτεία και έλεγχο του Δημοσίου αλλά την ίδια στιγμή επεξεργάζεται διατάξεις που δίνουν στους ιδιώτες ελεγχόμενους το ρόλο του ελεγκτή, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας (αντικαθιστούν τον εκπρόσωπο των εργαζομένων με εκπρόσωπο των εργοδοτών στη Δημόσια Αρχή Λιμένων)
Αποτελεί νίκη της Κοινωνίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η εξαίρεση από την ιδιωτικοποίηση τμήματος ακίνητης περιουσίας που δεν έχει σχέση με λιμενικές λειτουργίες (θεατρικός σταθμός, λιμενικό περίπτερο κλπ).
Είναι όμως ανησυχητικό επίσης το σχήμα του ΝΠΔΔ που θα διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία και λειτουργίες που είναι άσχετα μεταξύ τους αλλά ζωτικά για σειρά από Δήμους του Ηρακλείου,(Παλιό Λιμάνι, Λινοπεράματα, αλιευτικά καταφύγια Άρβης, Καστρίου και Λούτρας)
Όπως ανησυχητικές είναι για το μέλλον των εργαζομένων οι προβλέψεις για την τύχη τους, καθώς δεν υπάρχει καμία διάταξη για την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους, που παραδίδονται στην βούληση του ‘’συνετού’’ και ‘’υπεύθυνου’’’ εργοδότη.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ συνεχίζει με τις ιδεολογικές της εμμονές και τις πολιτικές της επιλογές να τραυματίζει κατάφωρα το δημόσιο συμφέρον και να ακρωτηριάζει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας".