Με επιτυχία η 1η προσυνεδριακή δράση για τη σχέση σχολείου - κοινωνίας

Αποτίμηση 1ης Προσυνεδριακής δράσης του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΔΕ Κρήτης στο Ηράκλειο

Στο πλαίσιο των προσυνεδριακών δράσεων του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα: «Κοινωνία και Σχολείο: μια σχέση υπό διαπραγμάτευση», που διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Χερσονήσου, στις 13, 14 και 15 Μαΐου 2016, προγραμματίζονται δράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε επίπεδο Διευθύνσεων Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου.

Η 1η προσυνεδριακή δράση για την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου διεξήχθη την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016 από τις 10:00 έως και τις 13:30΄, στο αμφιθέατρο του 2ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου.
Σε στρογγυλό τραπέζι με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και την κατάθεση προτάσεων γύρω από το κεντρικό ερώτημα: «Πώς μπορούμε να συμβάλλουμε από τη θέση μας ή το ρόλο μας στη βελτίωση των σχέσεων σχολείου και κοινωνίας;» συμμετείχαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γεώργιος Τερζάκης, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου κ. Δημήτριος Αποστολάκης, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου κ. Νικόλαος Γιγουρτάκης, φορείς της εκπαίδευσης ΚΕ.ΣΥ.Π., 1ο & 2ο Ε.Κ.Φ.Ε., Κ.Π.Ε. Αρχανών- Αστερουσίων, Σ.Σ.Ν. Ηρακλείου, ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηρακλείου, Σχολικοί Σύμβουλοι Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης και αρκετοί Διευθυντές Σχολικών Μοναδών.

Στη διάρκεια της Συνάντησης εισηγήθηκαν οι φορείς που ήταν προσκεκλημένοι, όπου ο/η εκπρόσωπος κάθε φορέα μέσα από την οπτική και την εμπειρία της δικής του/της φορέα παρέθεσε διαπιστώσεις, ζητήματα και προοπτικές για την σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία στα πλαίσια της συλλογιστικής του Συνεδρίου με την θεματική: «Σχολείο και Κοινωνία. Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση».

Ακολούθησαν διευκρινιστικές ερωτήσεις στους ομιλητές/τριες και ακολούθησαν τοποθετήσεις από τους παρευρισκομένους, ενίοτε και με τη μορφή σύντομου διαλόγου.

Ο γενικός προβληματισμός που κυριάρχησε σε όλη την διάρκεια της συζήτησης-συνάντησης είχε τις εξής θεματικές:
- Μείωση της γραφειοκρατικής δομής των σχολείων.
- Λιγότερη ύλη και περισσότερη ζωντάνια στα σχολεία.
- Η αύξηση του προσωπικού στους φορείς της εκπαίδευσης είναι απαραίτητη ανάγκη.
-Πώς θα προβάλουν τα σχολεία την δράση τους στην κοινωνία.
- Να αξιοποιηθούν περισσότερο οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση.
- Οι γονείς έχουν ανάγκη να εκπαιδευτούν στις απαιτήσεις και την λογική της λειτουργίας των σχολικών μονάδων με νέα παιδαγωγικά δεδομένα.
-Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν μία αίσθηση ματαίωσης μέσα από την πίεση του μεταβαλλόμενου κοινωνικού περίγυρου και τις αλλεπάλληλες ακυρώσεις που δέχονται καθημερινά.
-Οι μαθητές έχουν ανάγκη να νιώσουν πιο χαλαρά στο σχολείο και να βιώσουν την χαρά της μάθησης.
-Να λειτουργούν τα σχολεία ως όμορες ομάδες με την υποστήριξη κοινωνικού λειτουργού ψυχολόγου και γιατρού ώστε να διαμορφωθεί ένα στοιχειώδες υποστηρικτικό πλαίσιο στις αυξημένες ανάγκες των σχολείων.
-Τα περιβαλλοντικά και σχολικά προγράμματα δραστηριοτήτων λειτουργούν ως θετικές υποστηρικτικές δράσεις απαραίτητες για την βιωματική προσέγγιση των επιστημονικών γνώσεων.
-Για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία είναι ανάγκη να γίνει πιο συγκεκριμένο το θεσμικό πλαίσιο.
-Τα σχολεία με ιδιαιτερότητες (Καλλιτεχνικό, Μουσικό), ασφυκτιούν κάτω από το ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο.
-Κάτω από την πίεση της κοινωνικοοικονομικής κρίσης υπάρχουν εντάσεις μεταξύ γονέων - εκπαιδευτικών που είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν σε σχέση με τα τοπικά χαρακτηριστικά και με λογική συναίνεσης.
-Το σχολείο αποτελεί για τους μαθητές τους γονείς και τις τοπικές κοινωνίες φορέα κοινωνικοποίησης.
-Να μην ξεχνάμε το οντολογικό υπόβαθρο της εκπαιδευτικής πράξης.
-Για να ενδιαφερθούν οι γονείς για τις ανάγκες και τις δραστηριότητες των σχολείων καλό είναι οι εκπαιδευτικοί να «αφουγκραστούν» τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας.
-Ο εκπαιδευτικός έχει ανάγκη να νιώσει την υποστήριξη της κοινωνίας.
-Η μείωση της ύλης είναι απαραίτητη σε όλες τις βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να «αναπνέει» ο μαθητής μέσα στην σχολική πράξη.
-Παρ’ όλες τις δυσκολίες το ελληνικό σχολείο αντέχει και στην κρίση.
-Βασικό ερώτημα και στόχος: «Το ελληνικό σχολείο μέσα από αυτήν την κοινωνική πίεση θα γονατίσει ή θα σηκωθεί;»

Ο πλούσιος προβληματισμός που επικράτησε κρίθηκε ως γόνιμη συμμετοχική διαδικασία από τους συμμετέχοντες. Οι απόψεις και προτάσεις καταγράφηκαν από τον συντονιστή και θα μεταφερθούν ως προβληματισμός και διαπιστώσεις στο Συνέδριο.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ