ΚΡΗΤΗ

"Μαρτύριο του Σισσύφου" η εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Το μέτρο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία λέει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιεράπετρας "Μαρία Λιουδάκη"

No profile pic

Στα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία με την οποία το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να αναπληρώσει τη χαμένη διδακτική ύλη από το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων λόγω του κορωνοϊού, αναφέρεται σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιεράπετρας "Μαρία Λιουδάκη". 

Στη σχετική ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν:

"Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνει όλος ο πλανήτης, ως εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αίσθημα αλληλεγγύης και συλλογικότητας, με τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Άλλωστε το δημόσιο Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο κρατιέται όρθιο και παρέχει ποιοτικού χαρακτήρα εκπαίδευση στους μαθητές του χάρη στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σ’ αυτό. Βρισκόμαστε δίπλα στις μαθήτριες και στους μαθητές μας και τους γονείς τους με κάθε τρόπο για να αντιμετωπίσουμε τη δικαιολογημένη ανασφάλεια που υπάρχει, το άγχος και τον φόβο. 

Η εκπαιδευτική κοινότητα, αντιλαμβανόμενη ότι το κλείσιμο των σχολικών μονάδων θα είναι μακροχρόνιο, άμεσα ανταποκρίθηκε στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν και είναι γνωστές. Μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί σε όλες τις σχολικές μονάδες έχουν έρθει σε επαφή με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους με όλους τους πρόσφορους και αποτελεσματικούς τρόπους (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες και ιστολόγια των σχολείων, εκπαιδευτικές πλατφόρμες, εφαρμογές άμεσων μηνυμάτων, τηλεφωνική επικοινωνία).
 
Μετά το πρώτο διάστημα αυτής της νέας πραγματικότητας, οφείλουμε να αναδείξουμε τα ζητήματα που έχουν διαπιστωθεί στην προσπάθεια λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: 

Δεν εξασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών, καθώς το μέτρο δεν μπορεί να «αγκαλιάσει» το σύνολο των μαθητών. Εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν είναι δεδομένο ότι διαθέτουν σύγχρονο υπολογιστή και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο ούτε και έχουν ποτέ εκπαιδευτεί για τη χρήση των εργαλείων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό ο Κλάδος πρότεινε να φροντίσει η κυβέρνηση να προμηθεύσει με ηλεκτρονικούς υπολογιστές τις οικογένειες που δεν διαθέτουν και να εξασφαλίσει την πρόσβαση τους στο διαδίκτυο.  

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια εκπαιδευτική διαδικασία που δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να υποκαταστήσει τη συλλογική και δια ζώσης διδασκαλία και γίνεται για την ανατροφοδότηση και όχι για τη διδασκαλία νέας ύλης. Σημαντικότερο όμως είναι να αποκατασταθεί και να διατηρηθεί η επαφή και η επικοινωνία με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας και η ψυχολογική και μαθησιακή στήριξή τους. 

Το Υπουργείο Παιδείας, δυστυχώς, κάνει επικοινωνιακή διαχείριση της κατάστασης και προσπαθεί να πείσει «πως όλα βαίνουν καλώς», αλλά δεν έκανε – και απ’ ότι φαίνεται δεν σκοπεύει να κάνει - απολύτως τίποτα για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και οι πλατφόρμες, που προτείνονται από το Υπουργείο Παιδείας, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα σταθερότητας, σύνδεσης και ταχύτητας, γεγονός που καθυστερεί και σε μεγάλο βαθμό εμποδίζει ακόμη και τη δυνατότητα εγγραφής των μαθητών και των εκπαιδευτικών.  Αυτό αποδεικνύεται και από τη νέα παράταση που δόθηκε για την εγγραφή όλων στο Π.Σ.Δ. μέχρι τις 30 Μάρτη. 

Καθώς έχουν καταργηθεί οι υποστηρικτικές δομές όπως τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. το Υπουργείο Παιδείας δεν παρέχει στήριξη στους εκπαιδευτικούς που (δουλεύοντας από το σπίτι με τον προσωπικό τους εξοπλισμό) κι αυτοί αντιμετωπίζουν τα ίδια ζητήματα με τις οικογένειές τους - παιδιά σε σχολική ηλικία ή συζύγους που δουλεύουν εξ αποστάσεως, ανάγκη πολλών ηλεκτρονικών υπολογιστών για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ρόλο τους. 
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιδιώκει την ένταξη του Δημοτικού σχολείου και στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  αναζητώντας τρόπους να αποποιηθεί την κοινωνική ευθύνη που οφείλει να επιδείξει η Πολιτεία απέναντι σε όλους αυτούς που δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα για οικονομικο-κοινωνικούς λόγους ώστε να συνδεθούν με σύγχρονες μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. 

Στην αντίπερα όχθη, οι εκπαιδευτικοί, αναγνωρίζοντας την ατομική μας ευθύνη και με όρους συλλογικής συνείδησης, με ό,τι μέσα διαθέτουμε, παλεύουμε για μια καλύτερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές μας.  Ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε να λειτουργήσουμε μέσα σε ένα πρωτόγνωρο πλαίσιο κρίσης μετά το σοκ των πρώτων ημερών και προσπαθούμε, κάνοντας κατάθεση ψυχής, να κάνουμε το καθήκον μας κι ακόμα παραπάνω, να βρούμε λύσεις για να κρατήσουμε ζωντανή την δημόσια εκπαίδευση, παρ’ όλο που βασικές υποδομές της χωλαίνουν απίστευτα – ακριβώς όπως η Δημόσια Υγεία. Όπως το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, – χωρίς τα αναγκαία μέσα ατομικής προστασίας –, οι φαρμακοποιοί, οι υπάλληλοι καταστημάτων τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι καθημερινά πασχίζουν για το κοινό καλό, έτσι και οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για το καλό των μαθητών τους. 

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» προτείνουμε:

Να σταματήσει από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας η επικοινωνιακή διαχείριση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η έμμεση στοχοποίηση των εκπαιδευτικών. Την ευθύνη για την κατά περίπτωση μη υλοποίησή της φέρει αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση. 

Να προχωρήσει η Κυβέρνηση σε έκτακτη κρατική χρηματοδότηση για την ενίσχυση των οικογενειών των μαθητών μας και της δημόσιας εκπαίδευσης σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. 

Να μην υπάρξει εμπλοκή στην όλη διαδικασία ιδιωτών παρόχων και εταιρειών πληροφορικής για λόγους, αρχικά, διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. 

Να ενισχυθούν οι υποδομές του ΠΣΔ για να μπορούν οι ψηφιακοί πόροι να αντέχουν τον «φόρτο» για να μη «σέρνεται» το σύστημα, αποθαρρύνοντας τους χρήστες του. Να  δοθεί η δυνατότητα κάθε σχολική μονάδα να επιλέξει τα ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει, προσαρμοσμένα στην συνθήκες και στην ηλικία των μαθητών. 

Να εκδοθούν αυτόματα από το Υπουργείο Παιδείας κωδικοί για κάθε μαθητή (αφού υπάρχουν τα στοιχεία των μαθητών στο πληροφοριακό σύστημα myschool) και να αποσταλούν στα προσωπικά mail των γονιών τους. 
Να χρησιμοποιηθεί η δημόσια Τηλεόραση  και η δημόσια Ραδιοφωνία ως επικουρικό εργαλείο για την εκπαίδευση των μαθητών (εκπαιδευτική τηλεόραση, προγράμματα υγείας και περιβάλλοντος, επιλεγμένες ταινίες και ντοκιμαντέρ για παιδιά κ.ά.).  

Τα στελέχη της εκπαίδευσης (Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου) να αποτελούν συμπαραστάτες και υποστηριχτές των εκπαιδευτικών σε αυτή τη συγκυρία, συμβάλλοντας στην ομοψυχία που απαιτείται για να διασφαλιστεί η επαφή των μαθητών μας με την εκπαιδευτική διαδικασία".  
 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση