ΚΡΗΤΗ
Μαμουλάκης για Προϋπολογισμό: Πρόχειρος, χωρίς όραμα και πρόνοια για τους πολλούς
Για "ρεκόρ φόρων 30ετίας από τη ΝΔ" μιλά ο Tομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών και βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ στην τοποθέτηση του
Αναδεικνύοντας τις αδικίες του Κρατικού Προϋπολογισμού 2024 πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη, στην Ολομέλεια της Βουλής το βράδυ της Τετάρτης 13/12.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ξεκίνησε την τοποθέτησή του επισημαίνοντας το πόσο επηρεάζει την καθημερινότητα όλων των πολιτών κάθε προϋπολογισμός και παρουσίασε τα αποτελέσματα της έκθεσης για την ευτυχία «World Happiness Report 2023» σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα κατατάσσεται στην 58η θέση. Αναφέρθηκε επίσης στα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat, όπου η βαθμολογία συνολικής ικανοποίησης των Ελλήνων από τη ζωή κατατάσσει τη χώρα μας στη 3η θέση από το τέλος και κάτω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ειδική αναφορά έκανε ο Χάρης Μαμουλάκης στο πόσο υπολείπεται η αύξηση του ονομαστικού μισθού του 6,9% στο Β τρίμηνο 2023 σε σχέση με το Α τρίμηνο 2021, σε σχέση με τον πληθωρισμό του 16.1%, αλλά και τον πληθωρισμό των ειδών διατροφής του 25,5%. «Τα μαθηματικά είναι πεισματάρικα. Η μείωση της ποσότητας αγαθών και υπηρεσιών που μπορούν να αγοράσουν οι μισθωτοί είναι της τάξεως του 14,9%. Ο μέσος μισθός είναι 16 χιλ. ευρώ, ο χαμηλότερος στην ευρωζώνη, όταν ο μέσος όρος είναι 35 χιλ. ευρώ! Συνδυαστικά, αν εξετάσει κάποιος τις συνιστώσες του ΑΕΠ από το 2019 έως και το Γ’ τρίμηνο του 2023, θα διαπιστώσει ότι η αναδιανομή συντελείται σε βάρος των μισθών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Επισημαίνοντας ότι η πολιτική της ΝΔ έχει οδηγήσει σε ρεκόρ 30ετίας στους φόρους, οι οποίοι το 2022 ανήλθαν στο 29% του ΑΕΠ και αν προστεθούν και οι εισφορές, έφτασαν στο 43% του ΑΕΠ, τόνισε: «Οι έμμεσοι φόροι, που επιβαρύνουν δυσανάλογα τους ασθενέστερους, αποτελούν το 65% του μείγματος έμμεσων – άμεσων φόρων. Η πάταξη της φοροδιαφυγής αποτελεί κενό γράμμα. Ωστόσο, διατηρούνται στη χώρα προνομιακά φορολογικά καθεστώτα που ευνοούν τους προνομιούχους. Η Ελλάδα έρχεται τελευταία σε επενδύσεις στην Ε.Ε. σε ποσοστό του ΑΕΠ και απέχει περίπου 10%, 21δισ ετησίως, από τον μέσο όρο της ΕΕ. Το ποσοστό των ατόμων με ανάγκες για ιατρικές εξετάσεις ή θεραπείες που δε μπόρεσαν να τις ικανοποιήσουν για οικονομικού λόγους ανήλθε το 2022 στο 9% επί του συνολικού πληθυσμού. Η ολισθηρή πορεία της χώρας σε όρους δημοκρατίας όπως δείχνει η έκθεση του Ινστιτούτου V-Dem είναι ανησυχητική. Τα παραπάνω αποτελούν συστατικά της πραγματικότητας που βιώνει η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων. Μία πραγματικότητα δυσβάσταχτη και που δε μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ειδική αναφορά και στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και τόνισε ότι η Πολιτεία όφειλε και οφείλει να διοχετεύει πόρους για την κατασκευή, τη συντήρηση και τον έλεγχο των υποδομών για την εξυπηρέτηση αλλά και με όρους ασφάλειας για τους πολίτες, ανεξαρτήτως φυσικών καταστροφών. «Έχουμε γίνει μάρτυρες τραγικών συμβάντων όπως η κατάρρευση τμήματος γέφυρας στην Πάτρα, αντίστοιχα στα Πολιτικά Ευβοίας και φυσικά της τραγωδίας, του εγκλήματος των Τεμπών. Ό,τι δεν συντηρείται πεθαίνει και καμιά φορά σκοτώνει» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης. Επεσήμανε επίσης την ανάγκη να υπάρχουν τεκμήρια ότι θα κατασκευαστούν πιο ανθεκτικές υποδομές, καθώς και την ανάγκη αποκατάστασης και επαναφοράς της κανονικότητας στις περιοχές που επλήγησαν από τις θεομηνίες, όπως είναι η Θεσσαλία που πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα και αναρωτήθηκε: «Στον προϋπολογισμό του 2024 γίνεται αναφορά στο μόνιμο μέτρο των 600 εκατ. ευρώ για καταστροφές από φυσικές καταστροφές. Χωρίς ωστόσο ευδιάκριτα να αποτυπώνεται το μέρος που θα αφορά αποκλειστικά την αποκατάσταση ή την εκ νέου κατασκευή υποδομών αν λάβουμε υπόψη ότι στο συνολικό ποσό εμπεριέχονται και οι αποζημιώσεις των πληγέντων. Πώς θα ανατάξουμε την Θεσσαλία;».
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης, καυτηρίασε την διαρκή προσφυγή της Κυβέρνησης της ΝΔ σε μεθόδους ΣΔΙΤ, χωρίς μάλιστα τεκμηριωμένο λόγο και κατέληξε: «Ο σχεδιασμός σας δεν είναι «άριστος». Θα ήταν άριστος αν εξυπηρετούσε τους πολλούς. Είναι πρόχειρος, με έλλειψη συμπεριληπτικού οράματος και χωρίς την ενσωμάτωση δεικτών κοινωνικο-οικονομικής ευημερίας που να αφορούν τους πολλούς.».
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο