ΚΡΗΤΗ

Μ. Χνάρης: "Αδικαιολόγητη η συνεχιζόμενη μη καταβολή του μειωμένου μεταφορικού ισοδύναμου"

Πώς σχολιάζει ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΠΑΣΟΚ τις απαντήσεις των συναρμόδιων υπουργείων στις σχετικές αναφορές που είχε καταθέσει στη βουλή

Μ. Χνάρης: "Αδικαιολόγητη η συνεχιζόμενη μη καταβολή του μειωμένου μεταφορικού ισοδύναμου"

Την παρατεταμένη εξαίρεση των παραγωγών της Κρήτης από το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου επικρίνει για ακόμα μία φορά με ανακοίνωση του, ο Βουλευτής Ρεθύμνης και υπεύθυνος ΚΤΕ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλης Χνάρης. 

Ειδικότερα ο Μανόλης Χνάρης αναφέρει ότι:

 «Από τις απαντήσεις που λάβαμε από τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 1685/17-04-2024 Αναφορά που είχα καταθέσει με θέμα: «Αίτημα της Ένωσης Κτηνοτροφικών Συλλόγων Κρήτης για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κρήτη», ενημερωθήκαμε για τα ακόλουθα ζητήματα:

Ειδικότερα, από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δια του κ. Λ. Αυγενάκη, ενημερωθήκαμε ότι: 

«..ο Υπουργός Ελευθέριος Αυγενάκης έχει ήδη επισημάνει ότι στην Κρήτη ως νησί πρέπει να ισχύει το Μεταφορικό Ισοδύναμο κατ’ αναλόγια με τις υπόλοιπες νησιώτικες περιοχές της χώρας.. Σημειώνεται ότι σε Κυβερνητικό επίπεδο έχει αποφασισθεί τροποποίηση της ΚΥΑ του 2023 ώστε να μετέχει και η Κρήτη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο..Σε επίπεδο ελέγχων υπογραμμίζεται ότι πλέον έλεγχοι θα γίνονται για ποσά από 2.000 ευρώ και άνω… ώστε οι φορτωτικές να αντιστοιχούν σε υπαρκτά τιμολόγια αγοράς των μεταφερόμενων πρώτων υλών ή προϊόντων».

Επιπλέον, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δια του κ. Δ. Γαλανόπουλου, ενημερωθήκαμε ότι:

«Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι στο πλαίσιο της δράσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου συνιστά επιλέξιμη δαπάνη και κατ’ επέκταση χρηματοδοτείται αποκλειστικά το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων/προϊόντων από και προς το νησί που αφορά σε επιλέξιμη δραστηριότητα (ΚΑΔ) της επιχείρησης και τεκμηριώνεται με τα προαναφερόμενα παραστατικά. Η προτεινόμενη αποζημίωση του μεταφορικού κόστους βάσει παραστατικών αγοράς προϊόντων δεν είναι συμβατή με το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, όπως αυτό προβλέπεται στο ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο». 

Με τη σειρά του ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Από τις ανωτέρω γενικόλογες και αόριστες απαντήσεις των συναρμόδιων Υπουργείων, διαπιστώνουμε ότι η στήριξη της νησιωτικής αγροτικής επιχειρηματικότητας δε γίνεται ισότιμα από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεδομένου ότι το ποσοστό της επιλέξιμης αξίας στις κρητικές επιχειρήσεις δεν  υπερβαίνει το 20% ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα κυμαίνεται από 40% έως 70%. 

Ειδικότερα, οι αγροκτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι της Κρήτης εν αντιθέσει με τους υπολοίπους παραγωγούς της Ηπειρωτικής Ελλάδας, βρίσκονται σε δεινή κατάσταση λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής και σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές που αναγκάζονται να πωλήσουν τα προϊόντα τους, ελλοχεύει ο κίνδυνος για την αδυναμία συνέχισης της παραγωγικής διαδικασίας καθώς της βιωσιμότητας των κρητικών προϊόντων. 

Σε όλα τα ανωτέρω προβλήματα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αδυνατεί να δώσει λύσεις, ελλείψει ενός οργανωμένου σχεδίου αγροτικής πολιτικής ενώ η Κρήτη δεν έχει λάβει ακόμα το Μεταφορικό Ισοδύναμο του β’ εξαμήνου του 2022 και ολοκλήρου του 2023 ενώ διανύουμε ήδη το έτος 2024. 

Πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής συνιστά και η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου κατευθείαν στους παραγωγούς ανάλογα με τα έξοδα τους.  Επιπλέον, με τις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις θα συνεχίσουμε να ασκούμε πίεση προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να δοθεί άμεση λύση στο ανωτέρω ζήτημα προς αποκατάσταση της αδικίας αυτής για το νησί μας, η οποία επιδρά δυσμενώς στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων μας σε σχέση με τις αντίστοιχες της υπόλοιπης Ελλάδας». 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση