Λιμενικοί Ανατολικής Κρήτης: Το υπόμνημα τους στον υφυπουργό Ναυτιλίας

Newsroom
Newsroom

Αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν την Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κρήτης

Υπόμνημα με τα ζητήματα που απασχολούν τους Λιμενικούς της Ανατολικής Κρήτης υπέβαλε η διοίκηση της Ένωσης  Προσωπικού Λιμενικού Σώματος στον υφυπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Παππά με αφορμή την επίσκεψή του στο Ηρράκλειο.

Στο υπόμνημά τους οι Λιμενικοί της Ανατολικής Κρήτης αναφέρουν:

"Η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Ανατολικής Κρήτης, με το παρόν ενημερωτικό υπόμνημα, σας μεταφέρει θέματα που αντιμετωπίζουν οι Λιμενικές Αρχές των Νομών Ηρακλείου και Λασιθίου τις οποίες και εκπροσωπούμε.
Στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας και γνωρίζοντας τις ευαισθησίες σας όσον αφορά την δομή, οργάνωση και την εύρυθμη λειτουργία των Λιμενικών Αρχών υπαγωγή μας, παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη τα παρακάτω:

Λιμενικοί Παππάς

Πιο αναλυτικά αναφέρουμε:

1.- Το λιμάνι του Ηρακλείου βρίσκεται στα πρώτα λιμάνια της χώρας σε κίνηση επιβατών και οχημάτων γι αυτό και είναι επιτακτική η ίδρυση Λιμενικού Τμήματος εντός Λιμένα Ηρακλείου (με ταυτόχρονη αύξηση των οργανικών θέσεων). Χιλιάδες επιβάτες και οχήματα μετακινούνται καθημερινά, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όπου υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια Τ/Χ-Ε/Γ πλοίων προς πολλά νησιά, καθώς και χιλιάδες επιβατών με τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν και αποπλέουν από και προς το λιμάνι μας. Τα φετινά στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν την αυξητική τάση που υπήρξε στην κίνηση επιβατών και οχημάτων, αλλά και στον καταπόπλου των πλοίων σε σχέση με το 2022 και ταυτόχρονα αναμένεται σημαντική αύξηση και για το 2024.

2.- Αντικατάσταση των πλωτών μέσων ΠΠΛΣ-020 (έτους 1978) και ΠΛΣ-119 (έτους 1994) με άλλα σκάφη, αντίστοιχου τύπου, πιο σύγχρονα και  με νεότερη τεχνολογία, κατηγορίας ΑΙ και ΑΙΙ.

3.- Η ύπαρξη θέσης πυροτεχνουργού στο Κ.Λ. Ηρακλείου είναι αναγκαία, με βάση και την πιστοποίηση του ISPS λιμένα Ηρακλείου, ο οποίος καθορίζει τα υψηλά μέτρα ασφαλείας, δεδομένου των εκατοντάδων αφίξεων Κ/Ζ καθώς και των χιλιάδων επιβατών που μετακινούνται.

4.- Λόγω των αυξανόμενων μεταναστευτικών ροών από τα Νότια του Νησιού, θεωρείτε επιτακτική κι επιβεβλημένη η επανίδρυση του Λ/Σ Καστρίου Βιάννου, προκειμένου υπάρξει ακόμα πιο αποτελεσματική αστυνόμευση, αφού μετά την Ιεράπετρα, η επόμενη Λιμενική Αρχή είναι οι Καλοί Λιμένες, σε απόσταση μεγαλύτερη των 80ν.μ.

5.- Εύρεση κατάλληλου χώρου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, προκειμένου μεταφέρονται και να φιλοξενούνται εκεί οι μετανάστες που φτάνουν στο νησί. Μέχρι σήμερα διαθέτει την αίθουσά του ο Σύνδεσμος Λιμενεργατών Ηρακλείου.

6.- Το Λ/Χ Αγίου Νικολάου, λόγω της γεωγραφικής του θέσης και των  δεκάδων χιλιάδων τουριστών που παραθερίζουν κάθε καλοκαίρι στην περιοχή, αλλά και της μεγάλης ακτογραμμής (120 χλμ.), χρίζει άμεσης ενίσχυσης με σκάφος κατηγορίας ΑΙΙ, αφού μετά την απομάκρυνση του Ν/Γ 515 δεν αντικαταστάθηκε με πλωτό ίδιας κατηγορίας.

7.- Επιτακτική η ανάγκη ενίσχυσης των χερσαίων μέσων του Λ/Χ Αγίου Νικολάου και η διάθεση υπηρεσιακού οχήματος στο Λιμενικό Τμήμα Ελούντας.

8.- Διεκδικούμε και ζητάμε κίνητρα για τους συναδέλφους που υπηρετούν στα Πλωτά Μέσα.
     α)Δημιουργία τουλάχιστον διπλών πληρωμάτων.
     β) Αύξηση του ποσού των πλεύσιμων των πλωτών (όπως έγινε και στα πληρώματα του  Π.Ν.) και χορήγησή τους και στα σκάφη που βρίσκονται αποσπασμένα, περιπολώντας στα θαλάσσια σύνορα. Οι συνθήκες τώρα είναι πιο ώριμες από ποτέ , πόσο μάλλον όταν δεν επηρεάζεται ο προϋπολογισμός του ΥΝΑΝΠ , ούτε ένα ευρώ!
      γ) Διπλά χρόνια στα πληρώματα ή έτη «μπόνους» ανάλογα των ετών παραμονής και την κατηγορία του πλωτού.

Λιμενικοί Παππάς

9.- Το κυριότερο πρόβλημα του Λιμεναρχείου Ιεράπετρας είναι η έλλειψη προσωπικού. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο την καλοκαιρινή περίοδο όπου διακινούνται από το λιμάνι της Ιεράπετρας προς νήσο Χρυσή περίπου 70.000 περιηγητές - ταξιδιώτες.  Προτείνεται η ενίσχυση της Υπηρεσίας με προσωπικό εν όψει και της επικείμενης παραλαβής του πλωτού ασθενοφόρου.

10.- Αναπροσαρμογή των αποζημιώσεων μελών ΤΚΕΠ, με εκ νέου κατηγοριοποίηση των επιθεωρήσεων , ανάλογα την χωρητικότητα και το είδος επιθεώρησης των πλοίων. Δεν νοείτε 15 και πλέον έτη τα ποσά να παραμένουν στάσιμα, πόσο δε μάλλον όταν οι αποζημιώσεις αυτές καταβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους και δεν επιβαρύνουν τον προυπολογισμό του ΥΝΑΝΠ.

11.- Αναπροσαρμογή του ισχύοντος καθεστώτος που διέπει την εκπαίδευση-μετεκπαιδευση στελεχών Λ.Σ. , καθώς ΔΕΝ   δικαιούνται ημερήσια αποζημίωση και  λαμβάνουν  ενδεικτικά 150 ευρώ το μήνα!!!
 
12.- Μετά και την λήξη των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας μας, επιτέλους ζητάμε αυξήσεις των μισθών μας και επαναφορά του 13ου -14ου μισθού.Τα στελέχη του Λ.Σ. και των Σ.Α. γενικότερα βάζοντας πλάτη όλα τα χρόνια στηρίζοντας την κοινωνία σε διάφορες κρίσεις, όπως μεταναστευτικό, υγειονομικές, εθνικό κ.α.  εισπράτει μόνο ευχολόγια και σκούντηγμα στην πλάτη , διεκδικούμε  νέο μισθολόγιο με αυξήσεις των αποδοχών μας και θεσμοθέτηση επιτέλους του επαγγέλματος μας ως ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ !

13.- Προσλήψεις στελεχών, προκειμένου καλυφθούν οι σχεδόν 3000 κενές οργανικές θέσεις, εν όψει και των επικείμενων παραλαβων νέων πλωτών  και λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπ ΄όψιν και τα στελέχη που την επόμενη 10 ετία θα αποστρατευτούν .

14.-Επίσης επανερχόμαστε για την υποχρεωτική χορήγηση καμπίνας στα στελέχη που μετακινούνται για υπηρεσιακούς λόγους .
                                    
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την προσπάθεια που θα καταβάλλετε για τα θέματα που απασχολούν το προσωπικό των Υπηρεσιών προκειμένου να συνεχίσει να εκτελεί με υψηλό αίσθημα ευθύνης και αυταπάρνηση τα καθήκοντά του".

Διαβάστε επίσης:

Στο Ηράκλειο ο υφυπ. Ναυτιλίας - Η παραχώρηση του λιμανιού και οι ανάγκες του Λιμενικού

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ