ΚΡΗΤΗ
Κρύβουν τα όνειρά τους πίσω από μια οθόνη!
Μαθητές της Γ΄ Λυκείου σχολείων του Ηρακλείου μιλούν στο Cretalive για το συνεχές άνοιγμα και κλείσιμο των σχολικών μονάδων, την τηλεκπαίδευση και πόσο τους έχει επηρεάσει.
Της Κατερίνας Μυλωνά
Η αρχή της πανδημίας τους βρήκε όταν πήγαιναν Β΄Λυκείου και μέχρι σήμερα έχουν έρθει τρεις φορές αντιμέτωποι με το λουκέτο στα σχολεία.
Μία «ανάσα» πριν από το Απολυτήριο αλλά και τις πανελλαδικές εξετάσεις, μαθητές της τελευταίας τάξης Λυκείων του Ηρακλείου μιλούν στο Cretalive για το πώς ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει την προσπάθειά τους για μία θέση σε ένα Πανεπιστήμιο.
Ο Αλέξανδρος Μπιτζαράκης, από το 2ο Λύκειο Ηρακλείου, αναφέρει πως όταν έκλεισαν για πρώτη φορά τα σχολεία, το αντιμετώπισαν σα να ήταν διακοπές. Όμως, αυτή η κατάσταση διαρκεί έναν ολόκληρο χρόνο και έχει κουράσει τους πάντες, έχει επηρεάσει την ψυχολογία και των μαθητών.
Δεν έρχονται σε επαφή με τους καθηγητές και τους φίλους τους και αυτό πλέον είναι ψυχοφθόρο.
Ο Αλέξανδρος βρήκε ευκαιρία να αφιερώσει χρόνο στον εαυτό του, να κάνει γυμναστική και να παίξει μουσική.
Θέλει να σπουδάσει στη Σουηδία, έχει υποβάλει αιτήσεις και περιμένει απάντηση, θέλει να ασχοληθεί με το μάρκετινγκ, την γραφιστική και τους υπολογιστές.
O Κωνσταντίνος Καραγεωργάκης, από το 4ο Λύκειο Ηρακλείου, θέλει να σπουδάσει Ιατρική. Όπως λέει, βιώνει, όπως όλοι μας, μία πρωτόγνωρη κατάσταση, όπου ο κάθε μαθητής προσπαθεί για το καλύτερο δυνατό προκειμένου να πετύχει το στόχο του.
Έχει, όμως, χαθεί η άμεση επαφή καθηγητή με μαθητή και επικρατεί ένα τεχνοκρατικό κλίμα στην εκπαίδευση.
Θεωρεί πως η όλη διαδικασία έχει υποβαθμιστεί και, σε καμία περίπτωση, η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να συγκριθεί με ό,τι γίνεται μέσα στην αληθινή τάξη.
Είναι σε μια ηλικία που θα έπρεπε να βγαίνει έξω με τους φίλους του, ωστόσο, τους «βλέπει» μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα πλέον.
Ο Κωστής Παττακός, από το 3ο Λύκειο Ηρακλείου, θέλει να περάσει στη Νομική Αθηνών. Θεωρεί πως είναι ένας κλάδος χωρίς περιοριστικό χαρακτήρα και μια επιστήμη που του ταιριάζει, ανοίγει πολλά πεδία και προσφέρει πολλά εφόδια.
Για την τηλεκπαίδευση και το άνοιγμα-κλείσιμο των σχολείων, αναφέρει πως είναι κάτι που σε αποδιοργανώνει, αλλάζει το πρόγραμμά σου και έχει επιπτώσεις στον κοινωνικό τομέα.
Δεν βλέπει τους φίλους του, τους καθηγητές του, δεν κάνει δια ζώσης συζητήσεις, δεν υπάρχει η αυθεντικότητα της καθημερινής στενής επαφής με τους άλλους, είναι πιο απρόσωπη.
Κεντρική φωτογραφία: Eurokinissi