ΚΡΗΤΗ

«Κορυφώνεται» η κίνηση στην αγορά του Ρεθύμνου ενόψει Πάσχα

Ανοδική τάση παρουσιάζει η κίνηση στην τοπική αγορά του Ρεθύμνου απ’ την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας με αποκορύφωμα χθες και σήμερα, που οι καταναλωτές σπεύδουν να πραγματοποιήσουν τα ψώνια της τελευταίας στιγμής.

No profile pic

Στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών φαίνεται να βρίσκονται οι πασχαλινές λαμπάδες, παιχνίδια και δώρα, ενώ όπως είναι λογικό τα κρεοπωλεία και τα σούπερ μάρκετ δουλεύουν περισσότερο στην αγορά τροφίμων.

Μπορεί οι συνθήκες να παραμένουν ιδιαίτερες για δεύτερη συνεχή χρονιά και οι γιορτές του Πάσχα να μην θυμίζουν αυτές που γνωρίζαμε όμως η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι όταν και η αγορά ήταν κλειστή, όπως αναφέρει η πλειοψηφία των τοπικών επιχειρηματιών στην «Κρητική Επιθεώρηση». Οι περισσότεροι απ’ αυτούς δηλώνουν αρκετά ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κόσμου τις μέρες αυτές παρά την δυσχέρεια των καιρών.

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Φανερά βελτιωμένη βλέπει την κατάσταση στην αγορά σε σχέση με την περσινή «παγωμένη» Πασχαλινή περίοδο η κα Καλλιόπη Δερμιτζάκη Τζιράκη, ιδιοκτήτρια καταστήματος. Με την ίδια να παράγει εδώ και 14 χρόνια εξ’ ολοκλήρου χειροποίητες λαμπάδες από φυσικά υλικά, έχει διατηρήσει ένα σταθερό πελατολόγιο, όπως εξήγησε, το οποίο κάθε χρόνο της δείχνει την προτίμησή του. Οι τιμές των προϊόντων τόνισε πως ανταποκρίνονται σε όλες τις οικονομικές δυνατότητες και για τον λόγο αυτό ο πελάτης διαθέτει ποικιλία στις επιλογές του.«Εγώ προσωπικά είμαι ευχαριστημένη γιατί έχω τους επαναλαμβανόμενους πελάτες, οι οποίοι προτιμάνε τη λαμπάδα μας γιατί είναι ποιοτική και φτιαγμένη από τα δικά μας χέρια. Έστω και αυτό το λίγο φέτος δίνει μία ανάσα στην αγορά», είπε η κα Δερμιτζάκη.

Ως «Ανέλπιστα καλή» χαρακτήρισε την μέχρι στιγμή κίνηση και η κα Κατερίνα Μανετάκη, ιδιοκτήτρια καταστήματα χειροποίητων ειδών. «Η κίνηση έχει αυξηθεί πολύ πριν την Μεγάλη Εβδομάδα και σήμερα εξυπηρετήσαμε και τους πρώτους τουρίστες», αναφέρει η ίδια. Με έμφαση στις λαμπάδες, στα διακοσμητικά είδη και στα Πασχαλινά είδη δώρου, οι καταναλωτές φρόντισαν να ψωνίσουν τα περισσότερα πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως είπε. Παρ’ όλα αυτά αρκετοί είναι που βγήκαν την τελευταία στιγμή για τα ψώνια τους. «Οι Έλληνες είναι του δώρου. Μάλιστα και πέρυσι που ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια μας εγώ έλαβα τηλεφωνήματα για να κάνω λαμπάδες. Είτε πάει κανείς στην εκκλησία είτε δεν πάει, θα πάει ένα δώρο στα βαφτιστήρια του. Το αγαπάνε το δώρο οι Έλληνες και να παίρνουν και να προσφέρουν», σχολίασε.

Μεγάλη ζήτηση καταγράφεται στα βιβλία, πέραν των παιχνιδιών και των λαμπάδων, όπως υπογράμμισε η κα Μαρία Κλαψινάκη, υπεύθυνη καταστήματος. Η έλευση του κόσμου στα τοπικά καταστήματα τη Μεγάλη Εβδομάδα είναι ικανοποιητική και για την ίδια, λέγοντας: «Είμαστε ευχαριστημένοι από τη μέχρι τώρα ανταπόκριση του κόσμου. Η τωρινή εικόνα δείχνει ότι κόσμος βγαίνει έξω να ψωνίσει παρά τις κακουχίες της δύσκολης περιόδου που περνάμε όλοι. Νομίζω ότι ο κόσμος έχει κουραστεί από το μέσα και το να ψωνίσει και να βγει έξω το βρίσκει σαν απόδραση».

Την ίδια άποψη έχει και η κα Μαρία Γιαννούλη, υπεύθυνη καταστήματος παιχνιδιών, η οποία θεωρεί πως παρά τις δυσκολίες της συνεννόησης του «click away», ο κόσμος έδειξε ενδιαφέρον. Σύμφωνα με την ίδια, την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε μεγάλη κορύφωση στη δουλειά, η οποία κράτησε μέχρι χθες λόγω του ότι φέτος ο κόσμος προνόησε για τα ψώνια του. Στην κορυφής της λίστας παραμένει και φέτος ο συνδυασμός λαμπάδα-παιχνίδι, όπως σημείωσε.

Αντίθετα στάσιμη θεωρεί την κίνηση αγοραστική κίνηση το διάστημα των γιορτών του Πάσχα,η κα Ελένη Σταυριδάκη, ιδιοκτήτρια καταστήματος παιχνιδιών. Η στασιμότητα αυτή άρχισε ν’ αλλάζει από τα μέσα της εβδομάδας αυτής, όπως επισήμανε, όμως η εικόνα δεν θυμίζει σε τίποτα τις εποχές προ πανδημίας. «Ο κόσμος βλέπω ότι είναι τρομοκρατημένος, το click away και το click in shop δεν λειτουργούν πολύ καλά. Θεωρώ επίσης και ο κόσμος είναι λίγο συγκρατημένος στα έξοδά του. Υπάρχει μια οικονομική δυσχέρεια, όμως τα παιδάκια κάτι θα πάρουν. Δεν είναι όλοι έτσι. Ο κόσμος δεν έχει καλή ψυχολογία για να πάει να ψωνίσει», είπε χαρακτηριστικά.

Ικανοποίηση στην αγορά τροφίμων

Εμφανώς αυξημένη είναι η δουλειά στην αγορά κρεάτων σε σύγκριση με πέρυσι, όπως εξηγεί στην «Κρητική Επιθεώρηση», ο κ. Γιώργος Χάσικος. Τα κρέατα που προσφέρονται στον καταναλωτή κατ’ αποκλειστικότητα ντόπια, ενώ οι τιμές είναι αυξημένες σε σύγκριση με πέρυσι λόγω του φόβου των παραγωγών από την πανδημία και της μείωσης στις εισαγωγές κρεάτων. Οι τιμές στο αρνί κυμαίνονται από 8,30 έως 8,60 και στο κατσικάκι από 8,60 έως 9,60. «Στα υπόλοιπα κρέατα υπάρχει επάρκεια και είναι σταθερές οι τιμές τους. Ο κόσμος προτιμάει τα υλικά για τη μαγειρίτσα όπως συκωτάκια και γαρδουμπάκια. Έχει μεγάλη ζήτηση το κοκορέτσι, φέτος παραπάνω από τις άλλες χρονιές, το κοντοσούβλι, το χοιρινό, το κοτόπουλο», τόνισε ο κ. Χάσικος. Η τιμή στο κοντοσούβλι βρίσκεται στα 5,80 και στο κοκορέτσι στα 6,50.

Σταθεροποίηση στις τιμές των περισσότερων προϊόντων βλέπει ο καταναλωτής στα σούπερ μάρκετ την περίοδο των γιορτών, σύμφωνα με τον κ. Μανώλη Γιουρτζάκη, υπεύθυνο σούπερ μάρκετ. «Συνήθως η κίνηση ξεκινάει από σήμερα και πιο πολύ Παρασκευή και Σάββατο δουλεύουν τα μαγαζιά. Τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι θα έχουμε πάλι ικανοποιητική κίνηση, ίσως και λίγο καλύτερα από πέρυσι», σημείωσε. Η ζήτηση των πελατών σε πρώτες ύλες, πέρα από τα Πασχαλινά, είναι ένα αποτέλεσμα του εγκλεισμού της πανδημίας, καθώς πολλοί έπαψαν να ψωνίζουν έτοιμα προϊόντα και στράφηκαν προς τη μαγειρική. «Αύριο και μεθαύριο περιμένω το κορύφωμα, ότι θα πάει πολύ καλά. Αυτό δείχνουν τα σημάδια τώρα», είπε ο κ. Γιουρτζάκης.

Γιώργος Πολιουδάκης: «Προτρέπω τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα τοπικά καταστήματα…»

Μήνυμα στήριξης προς την τοπική αγορά έστειλε στους ρεθυμνιώτες καταναλωτές μέσω της «Κρητικής Επιθεώρησης» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου, κ. Γιώργος Πολιουδάκης. Ο κ. Πολιουδάκης τόνισε πως είναι ζωτικής σημασίας η στήριξη στην τοπική οικονομία και στις επιχειρήσεις της, οι οποίες δοκιμάζονται μέσα στην πανδημία.

Ο ίδιος προβλέπει περαιτέρω αύξηση στην κίνηση από σήμερα μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο, ιδιαίτερα στην αγορά τροφίμων και σε κρεοπωλεία, φούρνους, ζαχαροπλαστεία και μανάβικα. Τα πασχαλινά επίσης παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, σύμφωνα με τον  Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου.

Το μήνυμα του κ. Πολιουδάκη για τις γιορτές του Πάσχα: «Εύχομαι σε όλο τον κόσμο καλή Ανάσταση. Εύχομαι επίσης στους επιχειρηματίες καλές δουλειές αυτές τις μέρες και προτρέπω τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα τοπικά καταστήματα, καθώς με αυτόν τον τρόπο στηρίζουμε την τοπική οικονομία και τα λεφτά μένουν στην πόλη μας».

 

Δείτε επίσης:

Εστίαση: "Δέκα χρόνια μνημονίων δεν είναι τίποτα μπροστά στα lockdown"

Πυρετώδεις προετοιμασίες για το άνοιγμα της εστίασης στο Ρέθυμνο

Απώλειες στο εισόδημα, απώλειες και στα ζώα!

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις για την Κρήτη και το Ρέθυμνο

Πηγή:goodnet.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση