ΚΡΗΤΗ

Κέρδισε το στοίχημα, το Τμήμα ΤΑΠ του Δήμου Ηρακλείου!

Παρελθόν αποτελούν πλέον οι απίστευτες καθυστερήσεις, οι ουρές και οι διαμαρτυρίες

Κέρδισε το στοίχημα, το Τμήμα ΤΑΠ του Δήμου Ηρακλείου!

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ετήσιος απολογισμός για το 2021 του Τμήματος ΤΑΠ του Δήμου Ηρακλείου σύμφωνα με τα στοιχεία που ζήτησε η Αρμόδια Αντιδήμαρχος Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών Μαρία Καναβάκη και της δόθησαν από την Προϊσταμένη του Τμήματος.

Και αυτό γιατί μιλάμε για ένα πολύπαθο Τμήμα που στο παρελθόν ήταν... μελανό σημείο, είχε πλήθος εκκρεμοτήτων, απίστευτες καθυστερήσεις, ουρές τις ελάχιστες ώρες που άνοιγε για το κοινό και έντονες διαμαρτυρίες! 

Η κ. Καναβάκη είχε εξαρχής δηλώσει ότι είναι ένα μεγάλο στοίχημα η ομαλοποίηση του συγκεκριμένου Τμήματος και τα απολογιστικά στοιχεία αλλά και η "ηρεμία" που επικρατεί πλέον στους διαδρόμους της Οικονομικής Υπηρεσίας δείχνουν ότι μάλλον το κέρδισε!

Σύμφωνα με τον απολογισμό του Τμήματος για το 2021: 

  • Διεκπεραίωση περίπου 5.000 αιτήσεων σε φυσικό αρχείο
  • Η πολεοδομία καταχώρησε τις 28.000 αιτήσεις ηλεκτροδοτούμενων από την πλατφόρμα και το Τμήμα ΤΑΠ έκανε τις χρεώσεις, την ενημέρωση  για τις οφειλές, την ενσωμάτωση στη ΔΕΔΔΗΕ κλπ.
  • Καταχώρηση 12.000 μη ηλεκτροδοτούμενων από την πλατφόρμα και έγιναν οι χρεώσεις, και η ενημέρωση για τις οφειλές.
  • Καταχώρηση  5.000 αιτήσεων απαλλαγής λόγω COVID και επαναφορά στα σωστά τετραγωνικά στο τέλος του χρόνου.
  • Βεβαίωση οφειλών παρελθόντων ετών
  • Σχεδιασμός ηλεκτρονικής εφαρμογής για αιτήσεις δημοτών (είναι έτοιμη)

Όμως όπως και τα ίδια τα υπηρεσιακά στελέχη δηλώνουν, ίσως το σημαντικό  επίτευγμα του Τμήματος είναι ότι το άνοιξε για κοινό όλες τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ότι ξεκαθαρίστηκαν όλες τις παλιές υποθέσεις (από το 2018 ή και παλιότερες) με σημαντική βελτίωση του χρόνου ανταπόκρισης. Επίσης δεν μπορούν να μετρήσουν πόσους δημότες ενημέρωσαν είτε τηλεφωνικά είτε δια ζώσης για όλα τα παραπάνω (σίγουρα κάποιες χιλιάδες όπως λένε οι ίδιοι οι υπάλληλοι!)

kanavaki
H Aντιδήμαρχος Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών Μαρία Καναβάκη 

 

Υπενθυμίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες καταθέτουν αρχικά τις αιτήσεις τους στην Πολεοδομία, αυτός είναι ο πρώτος σταθμός. Οι αιτήσεις που έρχονται από Πολεοδομία στο Τμήμα ΤΑΠ διεκπεραιώνονται συνήθως αυθημερόν ή σε διάστημα το πολύ μιας βδομάδας (αν είναι πιο σύνθετη περίπτωση).

Άμεσα στέλνεται SMS με την οφειλή και όταν εξοφληθεί δίνεται από το ΤΑΠ η Βεβαίωση Μη Οφειλής ή τις Ηλεκτροδοτήσεις. Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν αδιεκπεραίωτες υποθέσεις εκτός αν διαφωνήσει ο πολίτης με τα τετραγωνικά - οπότε επιστρέφει στην πολεοδομία - ή εάν υπάρχει καθυστέρηση στην πληρωμή.

Από την αρχή του 2022 το Τμήμα έχει δώσει πλήθος επανεκδόσεων Βεβαιώσεων. Έχει ξεκινήσει να βεβαιώνει και να κλείνει υποθέσεις που λιμνάζουν λόγω μη εξόφλησης .Επίσης έχει καταχωρήσει και χρεώσει περίπου το 80% των αιτήσεων που έγιναν στην τελευταία πλατφόρμα των αδήλωτων τετραγωνικών.

Σημαντικό "εργαλείο" η έτοιμη πλέον ηλεκτρονική εφαρμογή αιτήσεων για του πολίτες (e-ΤΑΠ) 

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-ΤΑΠ είναι έτοιμη, θα υπάρξει μια δοκιμαστική περίοδος και εκτιμάται ότι θα τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το καλοκαίρι.

Όπως αναφέρει η κυρία Καναβάκη η σύμβαση μόλις υπογράφηκε για την δημιουργία της πλατφόρμας και Μέσω της εφαρμογής αυτής θα γίνονται όλες οι αιτήσεις που αφορούν έκδοση ή επανέκδοση Βεβαίωσης Μη Οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου, αιτήσεις για νέες  ηλεκτροδοτήσεις ή μεταβολές σε παροχές ρεύματος, δηλώσεις τετραγωνικών κλπ.

Οι στόχοι της εφαρμογής: 

·         Απλοποίηση της διαδικασίας κατάθεσης των αιτήσεων

·         Περιορισμός της φυσικής παρουσίας του δημότη στην υπηρεσία

·         Εξασφάλιση των απαραίτητων δικαιολογητικών από την υπηρεσία

·         Περιορισμός του αρχείου εγγράφων σε φυσική μορφή

·         Κατάργηση των χειρόγραφων Φύλλων Ελέγχου

·         Κατάργηση της καθημερινής μεταφοράς εγγράφων από την πολεοδομία προς την οικονομική υπηρεσία και αντίστροφα με σημαντική εξοικονόμηση χρόνου

·         Κατάργηση του εσωτερικού πρωτοκόλλου

·         Σταδιακή κατάργηση του φυσικού αρχείου

·         Εύκολη πρόσβαση σε αρχείο ακινήτων και ολοκληρωμένων υποθέσεων

·         Εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων

Κλείνοντας, η κυρία Καναβάκη δηλώνει ικανοποιημένη - όχι όμως και εφησυχασμένη αφού πάντα θα υπάρχει ο επόμενος στόχος και πάντα θα είναι η συνεχής βελτίωση ζητούμενο -  για την πρόοδο που έχει υπάρξει στο συγκεκριμένο Τμήμα. Αναμένει δε με ενδιαφέρον τα πρώτα αποτελέσματα από την έναρξη της ηλεκτρονικής εφαρμογής που πιστεύει ότι σίγουρα θα έχει θετικό πρόσημο στην προσπάθεια που γίνεται από το συγκεκριμένο Τμήμα, το προσωπικό του οποίου ευχαριστεί δημόσια για τη στήριξη και τη συνεργασία.

 

 

Δείτε επίσης:

Σε νέα "ρότα" το Τμήμα ΤΑΠ του Δήμου Ηρακλείου

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

 

Φωτογραφία lenecnikolai via create.vista.com 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση