ΚΡΗΤΗ
Κεγκέρογλου: Αόριστες οι απαντήσεις του υφ. Παιδείας για την αντίστοιχη των πτυχίων ΤΕΙ
Η συζήτηση στην Βουλή, με αφορμή την ερώτησή του
SHARE:
Στην Ολομέλεια της Βουλής, συζητήθηκε σήμερα επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο. και βουλευτή Ηρακλείου, κ. Β. Κεγκέρογλου, προς το Υπουργείο Παιδείας για τους χιλιάδες πτυχιούχους των ΤΕΙ που είναι στον αέρα χωρίς εργασιακά, επαγγελματικά δικαιώματα και χωρίς διαδικασίες αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα πτυχία αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων των Πανεπιστημίων
Κατά την ανάπτυξη της ερώτησής του, ο Βουλευτής τόνισε ότι στην Ελλάδα, για πολλά χρόνια, η τεχνολογική εκπαίδευση λειτούργησε ως επαγγελματική-μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, αργότερα ως επαγγελματική-τεχνολογική εκπαίδευση από ανώτερες σχολές και στη συνέχεια ως ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση.
Με το νόμο Ν. 1404/83 επί Υπουργίας Απόστολου Κακλαμάνη καταργήθηκαν τα ΚΑΤΕΕ και ιδρύθηκαν τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), τα οποία από τότε εντάχθηκαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη συνέχεια με το νόμο 2916/2001 του Πέτρου Ευθυμίου, της Κυβέρνησης πάλι του ΠΑΣΟΚ, τα Τ.Ε.Ι. κατατάσσονται ξεκάθαρα στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικότερα με το άρθρο 1 του ν. 2916/2001 προβλέπεται ότι η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.»
Το νομικό καθεστώς των ΤΕΙ, μετά απ’ αυτές τις θεσμικές παρεμβάσεις χαρακτηρίζεται από μια σταθερή πορεία εξομοίωσης με τα υπόλοιπα Α.Ε.Ι. Οι νόµοι 3549/2007 και 4009/2011 εδραιώνουν τα Τ.Ε.Ι. ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Οι κατά καιρούς νομοθετικές παρεμβάσεις, ουδέποτε αναίρεσαν τον ανώτατο χαρακτήρα των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Παρέμεινε ως σταθερή επιλογή κάθε νομοθέτη.
Στη συνέχεια ο Βουλευτής τόνισε ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανάμεσα στις ρυθμίσεις που εισήγαγε στην Εκπαίδευση ήταν και αυτή της απορρόφησης των ΤΕΙ από τα ΑΕΙ που ουσιαστικά εξαφάνισε την Τριτοβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση. Μια από τις αρνητικές συνέπειες αυτής της πολιτικής επιλογής, αποτελεί το γεγονός ότι σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες πτυχιούχοι των ΤΕΙ βρίσκονται στον αέρα χωρίς εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα και χωρίς ακαδημαϊκή αντιστοίχιση, όταν σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από το 2001 έως το 2016, οι απόφοιτοι των Ανωτάτων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων όλης της χώρας ανέρχονται σε 269.000. Ενώ πάλι με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από ιδρύσεώς τους και βάσει του μέσου όρου αποφοίτησης ανά έτος, ο συνολικός αριθμός αποφοίτων των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων εκτιμάται άνω των 400.000.
Επιπλέον ο κ. Κεγκέρογλου υπενθύμισε στον Υπουργό οτι, στον πρόσφατο ν.4363/21-12-2020/ΦΕΚ 254) η Ν.Δ δεν πρόβλεψε καμία ρύθμιση για την επίλυση του μείζονος προβλήματος των αποφοίτων ΤΕΙ, παρά τις αναφορές και τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής και ζήτησε από τον Υπουργό:
-Να καθορίσει, άμεσα ύστερα από διάλογο με φορείς και με τις επιστημονικές ενώσεις των αποφοίτων, τις διαδικασίες αντιστοίχισης των πτυχίων Τ.Ε.Ι με τα πτυχία των νέων Πανεπιστημιακών τμημάτων είτε αποτελούν την εξέλιξη των καταργηθέντων Τ.Ε.Ι είτε είναι συναφή Τμήματα, χωρίς διαχωρισμούς μεταξύ των πτυχιούχων.
-να εφαρμόσει για τους φοιτητές των ΤΕΙ την αρχή της ίσης μεταχείρισης, χωρίς εμπόδια για πρόσβαση στα νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα και χωρίς τις προϋποθέσεις του ν+2 και την ολοκλήρωση του Προγράμματος Σπουδών των πρώην Τ.Ε.Ι..
Ο κ. Κεγκέρογλου κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής την ολοκληρωμένη πρόταση του Πανελλαδικού συντονιστικού οργάνου, το υπόμνημα του συλλόγου αποφοίτων ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα και την απόφαση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για συγκρότησή επιτροπής προκειμένου να υποβάλει εισήγηση για την διαδικασία εξομοίωσης των πτυχίων ώστε να βελτιωθούν για να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις.
Ο Υπουργός, αφού αναγνώρισε ότι το θεσμικό πλαίσιο και οι αλλαγές που υλοποιήθηκαν από το ΠΑΣΟΚ για τα ΤΕΙ ήταν καλά μελετημένες και εύστοχες, δεν απάντησε επί της ουσίας αν θα υπάρξουν ρυθμίσεις που θα επιλύσουν το πρόβλημα των φοιτητών και των αποφοίτων και ανέφερε ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η επαναφορά της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.