ΚΡΗΤΗ
Καθυστερεί το τμήμα Ταυρωνίτης – Πλατανιάς
Έφτασε στα Νωπήγεια το καλώδιο διασύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος αφού οι εργασίες των συνεργείων συνεχίζονται κανονικά σε ημερήσια βάση. Ωστόσο το δύσκολο τμήμα των έργων αφορούν το τμήμα Πλατανιά – Ταυρωνίτη για το οποίο ο ρυθμός υλοποίησης δεν κρίνεται ικανοποιητικός, όπως και το τμήμα Καλυδωνία – Κολυμπάρι που αναμένεται να ξεκινήσει τέλη Μαρτίου – αρχές Απρίλη και για το οποίο θα χρησιμοποιηθεί η παλιά εθνική οδός Κολυμπάρι – Καλυδωνία.
SHARE:
Ο δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιαννης Μαλανδράκης επισήμανε -μεταξύ άλλων- πως:
- Έχει συμφωνηθεί η μονοδρόμηση της κίνησης στο τμήμα Καλυδωνία-Κολυμπάρι. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει μια λωρίδα κυκλοφορίας προς το Κολυμπάρι από το ΒΟΑΚ και άλλη μια από τη μεριά της παλιάς εθνικής οδού. Στην παλιά εθνική οδό δεν μπορεί να μπει 50αρι λεωφορείο αλλά από τη στιγμή που δεν θα περνάνε σχολικά λεωφορεία λόγω του κλεισίματος των σχολικών μονάδων το ζήτημα αυτό αντιμετωπίζεται.
– Το τμήμα Γαλατάς μέχρι Πλατανιά δουλεύεται αλλά το τμήμα που έχει βγει εκτός χρονοδιαγραμμάτων είναι το Ταυρωνίτης προς Πλατανιά που προχωράει με όχι γρήγορους ρυθμούς και σύμφωνα με πληροφορίες ο ΑΔΜΗΕ εξετάζεται εναλλακτικές λύσεις για να επιταχύνει τους ρυθμούς εργασίας.
– Η επίσημη ενημέρωση έλεγε ότι το έργο θα παραδοθεί μέχρι Ιούλιο, Αύγουστο και στη συνέχεια θα γίνει το κομμάτι μέσα στην πόλη των Χανίων. Όμως αυτή τη στιγμή υπάρχει καθυστέρηση και οι τοπικοί φορείς δεν έχουν αφήσει εκτός ατζέντας την πρόταση τους για αναστολή των εργασιών την καλοκαιρινή περίοδο.
«Εμείς δώσαμε άμεσα άδειας τομής για να τελειώσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το τμήμα που αφορά τα Νοπήγεια, δώσαμε τη συναίνεση μας ώστε στο τμήμα Καλυδωνία- Κολυμπάρι να μπει και η παλιά εθνική οδός. Παράλληλα πιέζουμε ώστε να παραχωρηθεί το συντομότερο δυνατό το τμήμα Ταυρωνίτης -Πλατανιάς ώστε να παραδοθεί ο κόμβος του Πλατανιά. Επίσης υπάρχει στη σκέψη μας και το σχέδιο να σταματήσουν τελείως οι εργασίες για την καλοκαιρινή περίοδο» τόνισε ο δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης.
Σημειώνεται ότι το μικρό καλώδιο διασύνδεσης ερχόμενο από Πελοπόννησο θα φτάνει στα Νοπήγεια και από εκεί θα μπορεί να μεταφέρει ενέργεια 250 MW στο εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Ξυλοκαμάρα. Εκτιμάτε ότι η μικρή διασύνδεση θα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία το Φθινόπωρο δίνοντας λύσεις στο ενεργειακό πρόβλημα της Κρήτης.
Ανάδοχοι για το Κρήτη – Αττική
Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών στον διαγωνισμό των Σταθμών Μετατροπής (Converters) για τη Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Όπως έγινε γνωστό, μετά από διεξοδικό έλεγχο των δύο τεχνικών προσφορών, που διήρκησε περισσότερους από τέσσερις μήνες, η SIEMENS προχωρά στον δεύτερο γύρο της διαπραγμάτευσης με τον ΑΔΜΗΕ με αντικείμενο το οικονομικό τίμημα.
Η προσφορά της NARI απορρίφθηκε, δεδομένου του επιτακτικού χαρακτήρα της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης που επιτάσσει την ελαχιστοποίηση όλων των κινδύνων υλοποίησης. Προκειμένου να διασφαλιστεί η εγκυρότερη δυνατή αξιολόγηση, ο ΑΔΜΗΕ χρειάστηκε να επιστρατεύσει εμπειρογνώμονες που έχουν λάβει μέρος σε αντίστοιχα κορυφαία έργα διεθνώς.
Η State Grid, στρατηγικός εταίρος του ΑΔΜΗΕ, συναινεί πλήρως με την απόφαση αυτή, η οποία θέτει τις βάσεις για την έγκαιρη και αξιόπιστη υλοποίηση της διασύνδεσης της Κρήτης, έργου-σταθμού για τη χώρα με συνολικό προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Ο διαγωνισμός αφορά στη Μελέτη, Προμήθεια και Εγκατάσταση δυο Σταθμών Μετατροπής Εναλλασσόμενου/Συνεχούς Ρεύματος και ενός Υποσταθμού για την Ηλεκτρική Διασύνδεση Συνεχούς Ρεύματος μεταξύ Κρήτης και Αττικής (2 x 500 MW).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 380 εκατ. ευρώ και η διάρκεια υλοποίησης του είναι 36 μήνες.
Το Έργο πρόκειται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.