ΚΡΗΤΗ

"Το Ηράκλειο δεν είναι μονοδιάστατος προορισμός "

Αναγκαία η συνεργασία για την ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδιασμού

No profile pic

"Να φτιάξουμε όλοι μαζί αυτό το στρατηγικό σχέδιο" αναφορικά με την ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας του Ηρακλείου τόνισε μεταξύ άλλων στην τοποθέτηση του στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Επιτροπής Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας ο αντιδήμαρχος Ζαν Αντρέα Γκαραντσινι. 

Ο ίδιος ανέφερε ότι το Ηράκλειο βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, ανάμεσα σε άλλες πόλεις της Ευρώπης ενώ συμπλήρωσε 

"Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του Ηρακλείου. Ακόμη και τώρα έχουμε τουρίστες. Έρχονται τσάρτερ, ενώ η πόλη για πρώτη φορά έγινε αφετηρία για κρουαζιέρες. Δεν είμαστε μονοδιάστατος προορισμός, έχουμε πληθώρα επιλογών."

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του στρατηγικού σχεδιασμού για την τουριστική προβολή του δήμου Ηρακλειου ο Δημήτρης Κούτουλας Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών επικαλέστηκε στοιχεία ερευνών από το ΤΕΙ Κρήτης παρουσιάζοντας τι αρέσει και τι δεν αρέσει στους επισκέπτες του Ηράκλειο. 

Οπως ο ίδιος τόνισε στους επισκέπτες αρέσει: η πλούσια ιστορία, οι άνθρωποι, η φιλοξενία, η αγορά και το κλίμα ενώ δεν τους αρέσει, η καθαριότητα και η ελλιπής σήμανση.  Οι επισκέπτες της πόλης συμφωνούν ότι το Ηράκλειο είναι ένας ασφαλής και φιλικός προορισμός.

Ο ίδιος παρατηρεί ότι υπήρξε μονοδιάστατη προβολή της πόλης, με έμφαση στα αρχαιολογικά μνημεία. Σε αντίστοιχους προορισμούς, προβάλλεται η πολιτιστική κληρονομιά και το στοιχείο της καλοπέρασης.

Όπως τόνισε ένα στοιχείο ακόμα είναι ότι ο χρόνος των επισκεπτών στο Ηράκλειο είναι πολύ περιορισμένος. "Θέλουμε να αναδείξουμε αποφασιστικά το στοιχείο της καλοπέρασης στο Ηράκλειο" σημείωσε.

Ο κ. Κούτουλας σημείωσε ότι είναι τρεις οι στρατηγικοί στόχοι: ανάπτυξη ισχυρής ταυτότητας που θα τονίζει τη μοναδικότητα του Ηρακλείου, αύξηση των ξενοδοχειακών πελατών, ιδίως τους μήνες εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου και αύξηση ημερήσιων επισκεπτών και ενθάρρυνση τους να δαπανήσουν περισσότερο χρόνο στην πόλη. Σημείωσε επίσης ότι οι ξενοδοχειακοι πελάτες είναι πιο ελκυστικοί γιατί ξοδεύουν περισσότερο χρόνο και χρήμα

Για να γίνουν όλα αυτά όπως σημείωσε ο ίδιος θα πρέπει να αλλάξει το αφήγημα γύρω από το Ηράκλειο ως τουριστικό προορισμό. Θα πρέπει να γίνουν στοχευμένες επαφές με την τουριστική αγορά και τους παράγοντες. 

"Κλειδί να εστιάσουμε στην ολοζώντανη παράδοση της Κρήτης, στη γαστρονομία, στα τοπικά προϊόντα, στις συνταγές, στην κρητική διατροφική και τη.συμβολή της στη μακροζωία, αλλά και στους παραγωγούς"

Στο αφήγημα πρέπει να γίνει εστίαση στα δημιουργικά επαγγέλματα, επιστημονικού και πολιτιστικού περιεχομένου, καθώς και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις. 

Από την πλευρά του ο Μαρίνος Παττακος υπογραμμίζει ότι πρέπει να ενταχθεί στον Στρατηγικό σχεδιασμό το ζήτημα της αστυνόμευσης και της Πολιτικής Προστασίας.

Ο βουλευτής Νίκος Ηγουμενιδης, υπεύθυνος στον τομέα του Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι είναι ανάγκη "να διαμορφώσουμε το περιβάλλον για να έρθει η τουριστική ανάπτυξη. Να δούμε πλευρές του θεματικού τουρισμού που πρέπει να αναπτυχθούν στο Ηράκλειο."

"Δεν.μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας στο πρόβλημα του Airbnb, αν και αντιλαμβάνομαι τις προσπάθειες των ανθρώπων να βρουν έσοδα" ανέφερε ενώ συμπλήρωσε "Το αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν είναι η αντάξια πύλη για το επιπεδορ του Τουρισμού που έχουμε αλλά και που θέλουμε"

Ο αερολιμενάρχης κ. Νίκος Πλιάκας σημείωσε από την πλευρά του  "ελκυστικό και πολύ ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Η πόλη πρέπει να είναι και να γίνει city break, αρκεί να το πιστέψουμε. Και το ελαιομαζωμα θα μπορούσε να γίνει μια μορφή Τουρισμού. Πρέπει να γίνει επιμήκυνση της σεζόν". Ο ίδιος τόνισε ότι θα γίνει ανακαίνιση στις τουαλέτες του αεροδρομίου. Επίσης ανέφερε ότι "Το 365 μέρες το χρόνο είναι εφικτό με ένα δυνατό brand name κι ένα city break". "Να γίνει το Ηράκλειο και η Κρήτη προορισμός και για Σαββατοκύριακα. Να μπει στις εταιρείες που διοργανώνουν τέτοιου είδους εκδρομές"

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση