ΚΡΗΤΗ
H Σ. Βολουδάκη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση Σ/Ν του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
"H δημιουργία και η ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών είχε εξ αρχής ως στόχο την συμβολή στην ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς την ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, την σύνδεση νησιωτικών, μεσόγειων και απόκεντρων περιοχών με τις κεντρικές περιοχές της ΕΕ, και την διευκόλυνση της πρόσβασης στο έδαφος της για τις γειτονικές χώρες"
Ξεκινώντας την ομιλία της αναφέρθηκε στις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή μετά τη δολοφονική επίθεση εντός του Ισραήλ από τη Χαμάς, επισημαίνοντας ότι υπάρχει, δυστυχώς, σημαντική απώλεια ζωών στη Λωρίδα της Γάζας. Επομένως, όπως δήλωσε, αφενός αναγνωρίζουμε το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα, αφετέρου αυτό πρέπει να γίνει με απόλυτο σεβασμό στους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στην περιοχή.
Η βουλευτής έκανε, επίσης, αναφορά στο θέμα που προέκυψε κατά τη σημερινή συζήτηση στη βουλή σχετικά με την κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όπως σημείωσε, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, επί δεκαετίες, τελούσαν υπό καθεστώς αβεβαιότητας, συσσωρεύοντας προβλήματα και χρέη. Η προηγούμενη κυβέρνηση απλώς έθεσε τα Ναυπηγεία σε ειδική διαχείριση, χωρίς περαιτέρω πρωτοβουλίες. Η σημερινή κυβέρνηση, τόνισε, έθεσε εξαρχής ως προτεραιότητά της, την αναστροφή της αβέβαιης πορείας των μεγαλύτερων ναυπηγείων της χώρας και πραγματοποίησε έναν πετυχημένο διεθνή διαγωνισμό ώστε τα ναυπηγεία να λειτουργήσουν ξανά και η χώρα να σταματήσει να πληρώνει ποσά ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Η κ. Βολουδάκη αναφερόμενη στην Οδηγία 2022/738 του Ε.Κ. η οποία ενσωματώνεται στην εθνική μας νομοθεσία με το Ν/Σ, σημείωσε ότι απελευθερώνονται, για τις μεταφορικές επιχειρήσεις, οι διασυνοριακές μισθώσεις οχημάτων, οι μισθώσεις δηλαδή που τίθενται σε κυκλοφορία σε άλλο κράτος-μέλος. Η χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων, όπως τόνισε, μπορεί να μειώσει το κόστος των επιχειρήσεων που μεταφέρουν εμπορεύματα για ίδιο λογαριασμό ή τρίτων και ταυτόχρονα να ενισχύσει την επιχειρησιακή ευελιξία τους.
Η Βουλευτής, συνεχίζοντας αναφέρθηκε στην οδηγία 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την οποία δίνεται προτεραιότητα στην υλοποίηση συγκεκριμένων έργων μεταφορικής υποδομής που εντάσσονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η κ. Βολουδάκη σημείωσε ότι η δημιουργία και η ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών είχε εξ αρχής ως στόχο την συμβολή στην ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς, την ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, την σύνδεση νησιωτικών, μεσόγειων και απόκεντρων περιοχών με τις κεντρικές περιοχές της ΕΕ, και την διευκόλυνση της πρόσβασης στο έδαφος της για τις γειτονικές χώρες.
Κλείνοντας, η βουλευτής σημείωσε ότι με την ενσωμάτωση των δύο αυτών οδηγιών ερχόμαστε ακόμη ένα βήμα πιο κοντά με την Ε.Ε. και δίνουμε την απαραίτητη ώθηση εξέλιξης στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.