"Φέρτε τη μελέτη μέχρι τέλος Αυγούστου" λέει το υπουργείο για τη...σούπερ προβλήτα!

Το οραματικό έργο για το λιμάνι του Ηρακλείου βρίσκει...συμμάχους πλέον καθώς το υπουργείο δείχνει την πολιτική βούληση να πάριε γρήγορα τη μελέτη

 


Εφτά χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης για το έργο της προβλήτας VΙ που θα ονομαστεί V, αυτή η…σούπερ προβλήτα που…ονειρεύεται το λιμάνι του Ηρακλείου δείχνει να είναι πιο κοντά από ποτέ στο να μπει σε τροχιά υλοποίησης! Οι προσπάθεις του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου να τρέξει τις διαδικασίες βρίσκουν ανταπόκριση και ήδη το υπουργείο έκανε το πρώτο θετικό βήμα.

Το υπουργείο Υποδομών έδωσε την τελευταία, όπως αναφέρει παράταση για το έργο και ζητά μέχρι τέλος Αυγούστου να έχει την μελέτη –για να προχωρήσει το έργο- απορρίπτοντας το αίτημα των μελετητών για τέλος του 2016! Μια μελέτη η οποία έχει αρχή το…2009! Και ακόμη δεν έχει τελειώσει!

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας κ.Δέδες που υπέγραψε την απόφαση: 

“Στις 07-01-2009 υπογράφηκε η σύμβαση της μελέτης συνολικής δαπάνης 1.272.386,08€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και είχε χρόνο ολοκλήρωσης δέκα (10) μήνες, ήτοι μέχρι 0711-2009.

Με διαδοχικές Αποφάσεις έχει εγκριθεί παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της σύμβασης μέχρι 15-06-2016.

Έχουν υποβληθεί από τον Ανάδοχο μελετητή εμπρόθεσμα όλες οι μελέτες που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των απαιτούμενων μελετών της Σύμβασης.

Με έγγραφο του ο εκπρόσωπος των συμπραττόντων γραφείων ζήτησε παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της μελέτης κατά έξι (6) μήνες, δηλαδή έως 15-12-2016 επικαλούμενος την μη έγκριση μέχρι σήμερα των οριστικών μελετών και της σύνταξης των Τευχών Δημοπράτησης αλλά και της προβλεπόμενης οικοδομικής άδειας των κτιριακών εγκαταστάσεων.

Όπως αναφέρει επιβεβαιώνεται η άποψη της Αναθέτουσας Αρχής ότι για την έκδοση πολεοδομικής άδειας απαιτείται πλέον η ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία νέου καθορισμού των χρήσεων γης και των όρων δόμησης εντός της Χερσαίας Ζώνης του Λιμένα Ηρακλείου και ως εκ τούτου πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία σύνταξης, έγκρισης και παραλαβής των υπολειπομένων σταδίων των μελετών και να περαιωθεί η σχετική σύμβαση.

Και καταλήγει: “Λαμβάνοντας υπόψη τους απαιτούμενους χρόνους για την περαίωση της μελέτης που περιλαμβάνουν το χρονικό διάστημα για την έγκριση του σταδίου κατασκευαστικού σχεδιασμού του συνόλου των μελετών, τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την έγκρισή τους, κρίνει ότι αρκεί παράταση της συνολικής προθεσμίας κατά 2,5 μήνες, δηλαδή έως 31-08-2016”


Η προβλήτα

 

Το  έργο της προβλήτας V είναι ένα δύσκολο έτσι κι αλλιώς σχέδιο όπως έχει πει και ο πρόεδρος του ΟΛΗ κ.Φιλιππής που έχει πάντως αποσπάσει από τους υπουργούς τη δέσμευση ότι το έργο θα προχωρήσει.

 Η δημοπράτηση του έργου της Ολοκλήρωσης της Προβλήτας VI που θα ονομαστεί V είναι από μόνο του ένα έργο που ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 40-45 εκατομμύρια ευρώ κι εκ των πραγμάτων η χρηματοδότησή του μπορεί να γίνει μόνο από το ΕΣΠΑ ή άλλη οδό, όπως το πακέτο Γιουνγκέρ που έχει μεγάλα ποσά για τα μεταφορικά και άλλα έργα υποδομών.

Η συγκεκριμένη προβλήτα προβλέπεται να λειτουργήσει ως Ελεύθερη Ζώνη, χώρος διακίνησης χύδην φορτίων και λειτουργίας σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων, κλπ ώστε να απελευθερωθούν οι άλλες προβλήτες..

Το έργο αποσκοπεί στον γεωγραφικό και λειτουργικό διαχωρισμό των επιμέρους δραστηριοτήτων (εμπορικό, κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, μαρίνα-αναψυχή) του λιμένος, ώστε να βελτιωθεί η εξειδίκευση και η ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά και η ασφάλεια των χρηστών του λιμένος.

Η έναρξη κατασκευής της νέας προβλήτας θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την αξιοποίηση της προβλήτας III, ως προβλήτα αποκλειστικής εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων, ακόμα και άνω των 340 μέτρων και με κατασκευή σύγχρονου επιβατικού σταθμού, σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης. Η συγκεκριμένη προβλήτα, σήμερα, αποτελεί χώρο διακίνησης εμπορευμάτων (παλέτες, χύδην φορτία, κ.λπ.), βρίσκονται οι γερανοί κλπ.

Η λειτουργία της προβλήτας κρουαζιέρας σε συνδυασμό με την πραγματοποίηση σημαντικών επενδύσεων στο τμήμα Α (τμήμα αναψυχής του λιμένος: λειτουργία οργανωμένης μαρίνας ιδιωτικών σκαφών, επιβατικός σταθμός ακτοπλοΐας, κ.λπ.), του λιμένος, σύμφωνα με το προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης αποτελεί σημαντικό πεδίο στρατηγικής συνεργασίας με επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ