ΚΡΗΤΗ
Εξέταση των ειδικών μαθημάτων σε τοπικό επίπεδο, ζητούν οι σύλλογοι γονέων Κρήτης
Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης
SHARE:
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης έχει ήδη τοποθετηθεί με σειρά υπομνημάτων προς το Υπουργείο Παιδείας και τους Προϊσταμένους Εκπαίδευσης Κρήτης για την άδικη τακτική του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στον ορισμό των εξεταστικών κέντρων μακριά από τον τόπο διαμονής των υποψήφιων της περιφέρειας που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Σήμερα περισσότερο από ποτέ αποτελεί έναν άνισο και άδικο θεσμό που στις συνθήκες της πανδημίας γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνος.
Στο αίτημά μας αυτό βρήκαμε σειρά υποστηρικτών: την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας, την Πανελλήνια Ένωση Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων, το ΠΕΚΕΣ Κρήτης, την Περιφερειακή Εκπαίδευση Κρήτης, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Κρήτης, τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Κρήτης, την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας, τις ΕΛΜΕ Χανίων και Ηρακλείου, αρκετές ενώσεις γονέων του νησιού, καθώς και συλλόγους γονέων.
Δυστυχώς το Υπουργείο πεισματικά αρνείται να ικανοποιήσει το αίτημά μας για τον ορισμό εξεταστικών κέντρων σε τοπικό επίπεδο, όπως φάνηκε στη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκη, και την απάντηση της Υφυπουργού Σ. Ζαχαράκη ότι «το πρόβλημα είναι διαχρονικό γιατί χρειάζεται μεγάλος αριθμός εξειδικευμένου προσωπικού». Αντίστοιχες ερωτήσεις κατέθεσαν και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ χωρίς αποτέλεσμα.
Θα πρέπει να ενημερώσουμε την Υφυπουργό ότι σε περιφερειακό επίπεδο υπάρχει ικανός αριθμός εξειδικευμένου προσωπικού και μάλιστα πολύ περισσότερος από όσον απαιτείται για τη στελέχωση των εξεταστικών κέντρων. Ειδικότερα για την περιφέρεια Κρήτης αναφέρουμε ενδεικτικά: τους δεκάδες εκπαιδευτικούς που διδάσκουν εικαστικά, Ελεύθερο Σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες σε Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια καθώς και τους δεκάδες εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που στελεχώνουν το Καλλιτεχνικό Σχολείο στο Ηράκλειο, και τα μουσικά σχολεία του νησιού.
Ειδικότερα για την εξέταση του Γραμμικού και του Ελεύθερου σχεδίου δεν απαιτείται τα εξεταστικά κέντρα να διαθέτουν κανένα ειδικό εξοπλισμό. Οι ίδιοι οι μαθητές μεταφέρουν τον εξοπλισμό τους από τα νησιά στην Αθήνα, δηλαδή απαραίτητα υλικά που είναι ευαίσθητα στην μεταφορά και δεν φτάνουν στα εξεταστικά κέντρα στην άψογη κατάσταση που απαιτείται με αποτέλεσμα αρνητικές επιπτώσεις στην βαθμολογία των μαθητών. Οι εξετάσεις γίνονται σε τυπικές σχολικές αίθουσες, όπου ζητείται από τους υποψηφίους να τοποθετήσουν τις πινακίδες σχεδίασης, είτε του Ελεύθερου είτε του Γραμμικού Σχεδίου, που έχουν μεταφέρει από τον τόπο κατοικίας τους, πάνω σε δύο συνηθισμένα θρανία τάξης που έχουν ενωθεί γι’ αυτό τον σκοπό. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι η μετακίνηση απαιτείται λόγω ειδικά διαμορφωμένων εγκαταστάσεων. Επιπλέον, αποδεικνύεται ότι υπάρχει η δυνατότητα να εξεταστούν τοπικά, καθώς αυτό ήδη πραγματοποιείται για το μάθημα «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» του τομέα Δομικών Έργων που εξετάζεται στα Εξεταστικά Κέντρα που υπάρχουν σε κάθε νομό.
Για την εξέταση των μουσικών μαθημάτων είναι βέβαιο ότι μπορούν να εξεταστούν στην Κρήτη, καθώς υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένοι χώροι ακουστικής, όπως το πολιτιστικό κέντρο του Ηρακλείου κ.α. Η αναγκαιότητα που προβάλλει το Υπουργείο να σταλούν ειδικοί εξεταστές από την Αθήνα δεν θα πρέπει να είναι εμπόδιο αλλά μοναδική επιλογή και με την πρόβλεψη της αποζημίωσης.
Αντίστοιχα για την εξέταση των ξένων γλωσσών που δεν εξετάζονται τοπικά δεν απαιτείται επιπλέον εξοπλισμός, από αυτόν, που χρειάζεται για το μάθημα των Αγγλικών, των οποίων η εξέταση διεξάγεται ήδη τοπικά. Όσο για το εξειδικευμένο προσωπικό γνωρίζουμε ότι στην Κρήτη, αλλά και σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, υπάρχει επάρκεια μόνιμων εκπαιδευτικών, που μπορούν να στηρίξουν την λειτουργία ενός τοπικού εξεταστικού κέντρου για την εξέταση των ξένων γλωσσών ως ειδικού μαθήματος, αλλά και είναι πρόθυμοι να το κάνουν προς όφελος των μαθητών/μαθητριών.
Τα επιχειρήματα της Υφυπουργού μας αποδεικνύουν ότι και αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, βάζουν σε δεύτερη μοίρα το συμφέρον των μαθητών μπροστά στο κόστος που δεν θέλουν να αναλάβουν.