ΚΡΗΤΗ

Ερώτηση Α. Ξανθού στη Βουλή με θέμα την επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου Γαράζου

«Καθολική αντίδραση των κατοίκων και φορέων της περιοχής στην κατάργηση του Νηπιαγωγείου Γαράζου του Δήμου Μυλοποτάμου της Π.Ε. Ρεθύμνου- Απαίτηση για ανάκληση της υπουργικής απόφασης και επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου»

Ερώτηση Α. Ξανθού στη Βουλή με θέμα την επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου Γαράζου

Ο βουλευτής Ρεθύμνου και τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Ξανθός κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα:

«Καθολική αντίδραση των κατοίκων και φορέων της περιοχής στην κατάργηση του Νηπιαγωγείου Γαράζου του Δήμου Μυλοποτάμου της Π.Ε. Ρεθύμνου- Απαίτηση για ανάκληση της υπουργικής απόφασης και επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου».

Ο Α. Ξανθός επισημαίνει στην ερώτηση του:

«Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2022 και χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση, οι γονείς της Τ.Κ. Γαράζου του Δήμου Μυλοποτάμου ενημερώθηκαν ότι καταργείται το Νηπιαγωγείο Γαράζου, γεγονός που έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή. Υπήρχε μάλιστα και η πληροφορία ότι θα ανασταλεί για τη φετινή χρονιά και η λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Γαράζου, σχεδιασμός που τελικά δεν υλοποιήθηκε μετά τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων. Η κατάργηση όμως του Νηπιαγωγείου Γαράζου και η μεταφορά των μικρών μαθητών στο Νηπιαγωγείο Αξού, είναι μια απόφαση για την οποία το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην υλοποίηση της.

Το ΦΕΚ της κατάργησης του Νηπιαγωγείου Γαράζου βασίστηκε στην υπ Αρ. Πρωτ.: 141901/ΓΔ4 / 5-11-2021 εισήγηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης. Μετά από αυτή την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, η Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Μυλοποτάμου (Απόφαση 4/21 / 26-11-21) και το Δημοτικό Συμβούλιο Μυλοποτάμου (Απόφαση 151/2021 / 30-11-21) γνωμοδότησαν αρνητικά στο κλείσιμο του Νηπιαγωγείου Γαράζου, καθώς για το σχολικό έτος 2022-2023 υποβλήθηκε έγγραφο με τις υπογραφές πέντε γονέων που δήλωναν υπεύθυνα πως επρόκειτο να εγγράψουν τα παιδιά τους στο συγκεκριμένο σχολείο και ως εκ τούτου ζητούσαν την επαναλειτουργία του μετά την τριετή αναστολή λειτουργίας, στην οποία βρισκόταν. Επίσης, τον Μάρτιο του 2022 δηλώθηκε και 6ο παιδί για το νηπιαγωγείο Γαράζου και στο σύνολο τους οι γονείς δήλωσαν στην διευθύντρια του νηπιαγωγείου Αξού, πως επιθυμούσαν την εγγραφή των έξι (6) νηπίων για το σχολικό έτος 2022-23 στο νηπιαγωγείο Γαράζου. Άρα, σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά, πληρούνται απολύτως τα κριτήρια του νόμου για την επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου. Γι’ αυτό και οι κάτοικοι της περιοχής ενοχλούνται και αντιδρούν στην επιμονή του Υπουργείου Παιδείας στο δρομολογημένο από πέρυσι -απ’ ότι όλα δείχνουν- κλείσιμο αυτής της εκπαιδευτικής δομής.

Επιπλέον, εκτός της Τ.Κ. Γαράζου, του Πολιτιστικού Συλλόγου Γαράζου και του Δήμου Μυλοποτάμου, έχουν ταχθεί κατά της κατάργησης του Νηπιαγωγείου Γαράζου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ν. Ρεθύμνου και η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου».

Στη συνέχεια ο Α. Ξανθός τονίζει στην ερώτηση του:

«Επειδή πληρούνται τα κριτήρια του νόμου για την επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου Γαράζου (με δεδομένο ότι υπάρχουν 6 μαθητές).

Επειδή είναι καθολική η απαίτηση των κατοίκων και των φορέων της περιοχής να ανακληθεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση του Νηπιαγωγείου Γαράζου (έχει κατατεθεί ήδη το σχετικό αίτημα).

Επειδή τα κριτήρια αναδιοργάνωσης των σχολικών μονάδων δεν μπορεί να είναι μόνο αριθμητικά αλλά και ποιοτικά, να έχουν την απαραίτητη ευελιξία και να προσαρμόζονται στις ανάγκες των ορεινών και δυσπρόσιτων περιοχών με αυξημένη σχολική διαρροή, όπως το Μυλοπόταμο.

Επειδή η αποδυνάμωση των εκπαιδευτικών δομών αποτελεί «ήττα» για το αναπτυξιακό μέλλον, την πρόοδο και την κοινωνική συνοχή ενός τόπου». 

Τέλος, ο Α. Ξανθός ρωτά την αρμόδια Υπουργό:

Θα λάβει υπόψη το κοινωνικό κλίμα και θα κάνει αποδεκτή την ομόφωνη εισήγηση του Δημοτικού Συμβουλίου και της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Μυλοποτάμου, για επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου Γαράζου από την φετινή σχολική χρονιά;

Θα επανεξετάσει, μετά από διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το θεσμικό πλαίσιο και τα κριτήρια λειτουργίας των σχολικών μονάδων, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία με βάση τις ιδιαιτερότητες και ειδικές ανάγκες κάθε περιοχής;

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ρέθυμνο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση