ΚΡΗΤΗ
Ερώτηση Σέβης Βολουδάκη στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη γραμμή μεταφοράς ΥΤ του ΑΔΜΗΕ
Κοινοβουλευτική ερώτηση κατέθεσε η κ. Βολουδάκη απευθυνόμενη στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου “Γραμμή Μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150KV Χανιά - Δαμάστα”
Η Βουλευτής Χανίων Σέβη Βολουδάκη κατέθεσε σήμερα Κοινοβουλευτική Ερώτηση απευθυνόμενη στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κο Θεόδωρο Σκυλακάκη σχετικά με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου “Γραμμή Μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150KV Χανιά - Δαμάστα”.
Η Βουλευτής επεσήμανε ότι το εν λόγω έργο προβλέπει την κατασκευή γραμμής μεταφοράς υψηλής τάσης από τον υφιστάμενο υποσταθμό Χανίων στην Ξυλοκαμάρα έως τον υπό κατασκευή υποσταθμό στη Δαμάστα. Σε ο,τι αφορά τον Δήμο Χανίων, η προτεινόμενη γραμμή υψηλής τάσης διέρχεται από τις Δημοτικές Κοινότητες Νεροκούρου (Δ.Ε. Ελ. Βενιζέλου), Σούδας και Τσικαλαριών (Δ.Ε. Σούδας) και Μαλάξας, Κάμπων, Κοντοπούλων (Δ.Ε. Κεραμιών).
Η κυρία Βολουδάκη τόνισε ότι στη συγκεκριμένη Μελέτη αναφέρεται ότι επιβαρύνονται το φυσικό περιβάλλον και η πλούσια χλωρίδα και πανίδα της περιοχής με 25 νέους πυλώνες που διαπερνούν και το Φαράγγι Δίκταμου, το οποίο είναι σημαντικό σημείο αναφοράς της περιοχής, ενώ η ύπαρξη Πυλώνων Υψηλής Τάσεως με την εκπεμπόμενη Ηλεκτρομαγνητική Ακτινοβολία, θα έχει επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων, που είτε διατηρούν στην περιοχή αγροτικές ιδιοκτησίες, είτε διέρχονται από αυτήν.
Επίσης, ανέφερε ότι η νέα γραμμή Μεταφοράς θα επηρεάσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων με την επιβάρυνση του πρωτογενούς τομέα και παράλληλα θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμό και ειδικότερα στον εναλλακτικό, στον οποίο η περιοχή έχει μεγάλη και υποσχόμενη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Κλείνοντας τόνισε ότι δεν εξετάστηκαν άλλες λύσεις που να εξασφαλίζουν την υγεία των κατοίκων, την ποιότητα ζωής τους και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ρωτά τον αρμόδιο υπουργό σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί προκειμένου να εξεταστεί η λύση της υπογειοποίησης των γραμμών υψηλής τάσης και η κατασκευή του έργου παράλληλα με το έργο διάνοιξης του νέου ΒΟΑΚ.