ΚΡΗΤΗ

Ερώτηση Σ. Βαρδάκη για την περικοπή της αποζημίωσης στα ΕΛΤΑ

Σωκράτης Βαρδάκης: «Η απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ για την περικοπή στο μισό της αποζημίωση απόλυσης που λαμβάνουν οι ταχυδρομικοί, παραβιάζει κατάφωρα τη Σ.Σ.Ε.»

No profile pic

 

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατέθεσαν 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη, ζητώντας να ανακληθεί η ανάλγητη και άδικη για τους εργαζόμενους – νέους συνταξιούχους, απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ, μείωσης στο μισό αποζημίωσης απόλυσης.

 Όπως αναφέρουν οι βουλευτές της Αντιπολίτευσης, εν μέσω πανδημίας και συγκεκριμένα την 13ην Μαρτίου του τρέχοντος έτους, το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ, στηριζόμενο σε γνωμάτευση δικηγόρου και όχι της νομικής υπηρεσίας του οργανισμού, έλαβε απόφαση μείωσης της αποζημίωσης απόλυσης του προσωπικού κατά το ήμισυ, χωρίς να προσδιορίζει την ημερομηνία ισχύος της απόφασης. Σιωπηρά όμως την εφαρμόζουν αναδρομικά από την 1η Ιουνίου 2019, σύμφωνα και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.

Είναι δε χαρακτηριστικό της προχειρότητας και της ανικανότητας της κατάστασης, καθώς ενώ η διοίκηση κατέβαλε 15.000 ευρώ σε αποχωρήσαντα υπάλληλο, η Α.Α.Δ.Ε. βεβαίωσε το σύνολο του ποσού 30.000 ευρώ, όπως αυτό προβλέπεται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας  (Σ.Σ.Ε.) και καταβαλλόταν ανελλιπώς τα τελευταία 35 χρόνια χωρίς καμιά διοίκηση μέχρι στις 13/3/20 να το αμφισβητήσει. Συνεπώς πρόκειται για  κατάφωρη παραβίαση της, η οποία προβλέπει την απόδοση 30.000 ευρώ ως αποζημίωση, σε όσους ταχυδρομικούς συνταξιοδοτούνται.

Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και αιτήματα συνάντησης με τη διοίκηση των εργαζομένων και συνταξιούχων ΕΛΤΑ, αλλά και τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, καμία απάντηση δεν δόθηκε, ούτε και άρθηκε η αδικία σε βάρος των νέων συνταξιούχων. Αντίθετα, παρά τα όσα διατείνεται η διοίκηση των ΕΛΤΑ, για την κακή οικονομική κατάσταση, και την εξοικονόμηση πόρων από την περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης για τους εργαζόμενους, η διοίκηση του οργανισμού προέβη σε εκμισθώσεις πολυτελών αυτοκινήτων για τα μέλη του Δ.Σ., σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας στις 15/5/20, τα οποία έθεσε υπόψιν των αρμόδιων Υπουργών, με αναφορά του ο κ. Βαρδάκης στις 29/5/20 (1751/29-5-20), η οποία ουδέποτε απαντήθηκε.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ αντί να διεκδικήσει τις εκκρεμείς οφειλές του Κράτους προς τα ΕΛΤΑ οι οποίες ξεπερνούν σήμερα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, θεωρεί ότι εξοικονομεί πόρους μέσα από τις περικοπές. Τα αρνητικά κεφάλαια προέκυψαν κυρίως από το PSI και τις κυβερνητικές αποφάσεις το 2012 για διαγραφή των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ, συνολικής αξίας 221 εκατομμυρίων ευρώ, και όχι λόγω επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, επισημαίνουν μέσω της ερώτησης ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, είχε λάβει μέτρα για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ. ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.

Με βάση τα παραπάνω οι βουλευτές ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς:

  • Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί ώστε να ανακληθεί η ανάλγητη και άδικη για τους εργαζόμενους – νέους συνταξιούχους, απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ, μείωσης στο μισό αποζημίωσης απόλυσης;
  • Για ποιους λόγους, ενώ δεν είχε προσδιοριστεί ρητά η ημερομηνία ισχύος της απόφασης, η Διοίκηση αυθαιρέτως την εφαρμόζει αναδρομικά από 1η Ιουνίου 2019 ;
  • Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί για καταβολή εκκρεμών οφειλών του δημοσίου προς τον οργανισμό;

               

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση