ΚΡΗΤΗ
Έργα στο ιστορικό κέντρο Ηρακλείου: Τι σχεδιάζει η δημοτική αρχή!
Η Λότζια φιλοδοξεί να επεκτείνει το σχέδιο καλλωπισμού της πόλης
SHARE:
Με οδηγό το θετικό πρόσημο που τοποθετεί μπροστά από τις εν εξελίξει παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου, η δημοτική αρχή φιλοδοξεί να επεκτείνει το σχέδιο καλλωπισμού της πόλης.
Σε φάση επεξεργασίας βρίσκονται οι μελέτες για την πλατεία Ελευθερίας και την λεωφόρο Καλοκαιρινού, ενώ υπογραφές “έπεσαν” και για την ανάπλαση της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου.
Η περιπατητική διαδρομή και οι αναπλάσεις της επόμενης χρονιάς
Η μεγάλη “αλυσίδα” των παρεμβάσεων κλείνει “με την περιβάλλουσα των Ενετικών Τειχών”, επισήμανε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών κ. Γιάννης Αναστασάκης. “Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαμόρφωση της περιπατητικής διαδρομής πολλών χιλιομέτρων, που θα μας δώσει μία νέα διέξοδο για ένα νέο κοινόχρηστο χώρο στην πόλη, με πολύ πράσινο και άριστη προσβασιμότητα. Έναν άριστο συνδυασμό της πολιτιστικής ιδιότητας του χώρου, με αυτή του κοινόχρηστου χώρου”.
Έξω από τα Ενετικά Τείχη, σιγά σιγά διαμορφώνεται και η τάφρος. “Μετά τους χώρους αναψυχής για τα παιδιά, που ήδη έχουν τύχει εξαιρετικής υποδοχής για τους δημότες, επεκτείνουμε την αντίστοιχη δραστηριότητα – μελετητικά – και στην οδό Εφόδου, αλλά και στο Πάρκο Νεολαίας, όπου θα είναι οι αναπλάσεις της επόμενης χρονιάς” συμπλήρωσε ο κ. Αναστασάκης.
Τα πρότυπα της ανάπλασης της Πλαστήρα ακολουθεί η Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, “μια σπουδαία εσωτερική περιμετρική οδός των Τειχών” όπως την χαρακτηρίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, που “πρέπει να αποκτήσει μία εικόνα όπως της αρμόζει”: “Με βελτιώσεις, χωρίς να κόβονται δέντρα, χωρίς να περιορίζονται – πέρα από τις απολύτως απαραίτητες – οι θέσεις στάθμευσης, και χωρίς να υπάρχουν κυβόλιθοι στη μέση του δρόμου (έχουν δημιουργήσει πολλές αρνητικές εντυπώσεις σε ορισμένα σημεία)”.
Τα πεζοδρόμια στην νέα Αρχιεπισκόπου Μακαρίου θα είναι φαρδιά και η προσβασιμότητά της “άριστη”, όπως έχει ζητήσει ο δήμαρχος Βασίλη Λαμπρινός και διαβεβαιώνει ο κ. Αναστασάκης, υπενθυμίζοντας πως “είναι μία διαδρομή, απ’ την οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι περνάνε και τα mini bus. Άρα, απολύτως απαραίτητη για να αποκτήσει η πόλη τις διαδρομές πρόσβασης που θέλουμε προς το παραλιακό μέτωπο και προς το ιστορικό κέντρο, με όλες τις συνθήκες που επιτάσσουν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές και οι καινούργιες περιβαλλοντικές συνήθειες που έχουμε αποκτήσει”.
Πάρκο Γεωργιάδη, Πλατεία Ελευθερίας και Καλοκαιρινού
Κοντά στα τελειώματά του βρίσκεται το Πάρκο Γεωργιάδη, όπως υποστήριξε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων.
“Ήδη για το ανοιχτό τμήμα, είναι προφανής η βελτίωση, χωρίς να ανατρέψει καθόλου τα χαρακτηριστικά του, ως το πιο σπουδαίο αλσύλλιο που έχουμε στον Δήμο”.
Η Λότζια αποφάσισε να... αλλάξει ρότα σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό που είχε για την Πλατεία Ελευθερίας.
“Θα κάνουμε μία ήπια ανακαίνισή της – μια γενναία συντήρηση, και θα προβούμε σε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό στην ευρύτερη περιοχή, που θα φτάνει μέχρι την Ανάληψη και το Πάρκο Γεωργιάδη, την λεωφόρο Ικάρου αλλά και την Μποφόρ κατά τις οδηγίες του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού", ανακοίνωσε ο κ. Αναστασάκης.
Μόλις καταφέρει να εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις, η δημοτική αρχή θα βάλει ... μπροστά και την δημοπράτηση της Καλοκαιρινού.
Η μελέτη για την ιστορική λεωφόρο είναι σε εξέλιξη, και είναι “στα πρότυπα της ανάδειξης της Ίδης για το πρώτο τμήμα της μέχρι την οδό Γιαμαλάκη -και από την Γιαμαλάκη μέχρι την Χανιώπορτα, επί της ουσίας ανακαινίζουμε την ήδη υπάρχουσα εικόνα, δεν αλλάζει η διατομή της οδού ριζικά, γιατί πρέπει να διασφαλίσουμε την ύπαρξη δύο ρευμάτων κυκλοφορίας” εξήγησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων.
Τα mini bus, η γραφειοκρατία και ... η τρίτη γραμμή
Τις μηχανές τους... ζεσταίνουν και τα mini bus, που ετοιμάζονται να ξαναβγούν στους δρόμους της πόλης, προσφέροντας δωρεάν μετακινήσεις από και προς τα ανατολικά (κόκκινη γραμμή) και τα δυτικά (μπλε γραμμή) προάστια.
Στον Δήμο Ηρακλείου αναμένουν την έγκριση για την ανανέωση της σύμβασης, για έναν ακόμη χρόνο με το Αστικό ΚΤΕΛ.
“Αν δεν υπήρχε αυτή η ατέλειωτη ελληνική γραφειοκρατία, ήδη θα είχαμε υπογράψει τη σχετική σύμβαση” υπογραμμίζει ο κ. Αναστασάκης, όντας συμβιβασμένος με την ιδέα ότι “δυστυχώς, οφείλουμε να ... χορεύουμε όπως ορίζουν τον ρυθμό οι εθνικές νομοθεσίες. Περιμένουμε λοιπόν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να τελειώσουν τη δουλειά τους και να μπορέσουμε να υπογράψουμε μία πολύ πετυχημένη σύμβαση, όπως έχουν δείξει τα δύο χρόνια λειτουργίας”.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος επανέλαβε επίσης ότι Δήμος και Αστικό ΚΤΕΛ ετοιμάζονται να εισάγουν “και μία τρίτη γραμμή, προς το νότο. Το σημείο εκκίνησης θα είναι το ΕΚΑΒ στη λεωφόρο Κνωσού, και με πορεία προς την πλατεία Κορνάρου, με την ίδια συχνότητα δρομολογίων, μέσω της Δημοκρατίας και της Χρυσοστόμου. Θεωρούμε ότι θα τύχει πολύ καλής αποδοχής, διότι καλύπτει μία από τις πιο πυκνοδομημένες περιοχές της πόλης, τα νότια προάστια. Και θα δώσει μία εναλλακτική μετακίνηση χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί το ΙΧ από Φορτέτσα, Μεσαμπελιές, Άη Γιάννη προς το κέντρο”.