ΚΡΗΤΗ
Επιστροφή στα θρανία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μια εβδομάδα μετά τους μαθητές της Γ’ λυκείου, μαθητές των γυμνασίων και των υπόλοιπων τάξεων του λυκείου, επιστρέφουν με τα αναγκαία μέτρα προστασίας...
SHARE:
Η τρίτη Λυκείου έκανε την αρχή... στις 11 Μαΐου · και σήμερα μία εβδομάδα μετά, οι σχολικές αίθουσες των πέντε υπόλοιπων τάξεων που συγκροτούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (οι τρεις του Γυμνασίου και οι δύο του Λυκείου), άνοιξαν ξανά για να υποδεχθούν μαθητές. Την ίδια ώρα παραμένει αβέβαιο αν θα επαναλειτουργήσουν τα δημοτικά.
Σύμφωνα με την επιτόπια εξέταση που πραγματοποίησε το πρωί ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Μανώλης Καρτσωνάκης, “υπάρχει μία διαφοροποιημένη εικόνα σχετικά με τον αριθμό των μαθητών που επιστρέφουν. Έχουμε σχολεία όπου η επιστροφή είναι σε πολύ σημαντικά ποσοστά – κάποια άλλα σχολεία είναι σε αρκετά μικρότερα ποσοστά”.
Και στις δύο περιπτώσεις, κυριαρχούν τα “ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολείου” όπως εξηγεί ο ίδιος.
Για τους μαθητές που επέλεξαν να μείνουν σπίτι, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης σχολίασε: “Φαίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις κάνουν χρήση της άδειας που έχουν το δικαίωμα να αιτηθούν και να λάβουν, καθώς μπορεί να ανήκουν σε ευπαθή ομάδα ή να έχουν πρόσωπα που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα στο κοντινό τους περιβάλλον”.
Όπως και να’ χει, ο κ. Καρτσωνάκης υπεραμύνθηκε της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας: “Τα σχολεία μας είναι ανοιχτά, οι εκπαιδευτικοί είναι στις θέσεις τους κι εφόσον οι μαθητές χρειάζονται αυτό που πρέπει να λάβουν από τα σχολεία, τη μόρφωση δηλαδή, την εκπαίδευση, για να ολοκληρωθεί η ύλη, είμαστε εκεί για να την προσφέρουμε”.
Η τρίτη Λυκείου
Με πολύ υψηλά ποσοστά που άγγιξαν το 75-80%, ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα η προσέλευση των μαθητών της τρίτης λυκείου, στα σχολεία.
Ωστόσο την Παρασκευή, όπως είπε ο κ. Καρτσωνάκης, “που είχαμε τα τελευταία στοιχεία, το ποσοστό αυτό είχε περιοριστεί γύρω στο 50-55%”
Υπενθυμίζεται ότι έως τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τάξη είναι δεκαπέντε και η απόσταση μεταξύ μαθητών, καθισμένων στα θρανία, θα πρέπει να είναι 1,5 μέτρο. Τα τμήματα των τάξεων έχουν χωριστεί στα δύο και οι μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο εκ περιτροπής. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή πηγαίνει το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.
Αλλαγές στα διαλείμματα
Έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς, το διάλειμμα του σχολείου δεν θα είναι ίδιο με την προ κορωνοϊού εποχή. Οι μαθητές δεν θα κάνουν ενιαίο διάλειμμα, προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων ή των υποτμημάτων. Απαγορεύονται επίσης τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο), ενώ τα κυλικεία είναι κλειστά.
Σχολαστικός είναι και ο καθαρισμός στα σχολικά συγκροτήματα, τα οποία επιπλέον έχουν εξοπλιστεί με αντισηπτικά. Από την προηγούμενη εβδομάδα μάλιστα γίνεται σχολαστικός καθαρισμός σε κάθε σχολεία, ενώ καθαρίστριες θα βρίσκονται στο χώρο του σχολείου και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ως προς τη χρήση μάσκας από τους μαθητές, αυτή είναι προαιρετική στις τάξεις και τα μέσα μεταφοράς των μαθητών.
Βιβλία – Ενισχυτική διδασκαλία
Οι μαθητές του γυμνασίου και της Α’ και Β’ λυκείου θα πρέπει να διατηρήσουν όλα τα βιβλία τους για την αξιοποίησή τους και την επόμενη σχολική χρονιά. Αυτή η ενημέρωση στάλθηκε από το γραφείο της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη προς τα σχολεία στο πλαίσιο του προγραμματισμού για το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21). Έτσι, έχουν κληθεί οι διευθυντές των Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων να ενημερώσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν τώρα στο γυμνάσιο και στις Α΄ και Β΄ τάξεις του λυκείου ότι πρέπει να διατηρήσουν όλα τα βιβλία τους για την αξιοποίησή τους και την επόμενη σχολική χρονιά.
Τα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα συνεχιστούν στα γυμνάσια.ως και την Παρασκευή 12 Ιουνίου. Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση, τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται με ευθύνη των Υπεύθυνων Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΥΣΚΑΕ), με αναδιαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος όπου απαιτείται, χωρίς αλλαγή των ωρών διδασκαλίας του κάθε εκπαιδευτικού σύμφωνα με τη σύμβασή του, και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Πάντως, η υπουργική απόφαση που επιτρέπει τη ζωντανή μετάδοση μαθήματος σε περίπτωση απουσίας μαθητή που ανήκει σε ευπαθή ομάδα έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ) έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους, επικαλούμενες τη σημασία προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, με το υπουργείο να τονίζει ότι είναι νόμιμος ο σκοπός της εν λόγω ρύθμισης.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας μόνο, ενώ η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μαθητών. Η εν λόγω απόφαση έχει ισχύ μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Αβέβαιη η επιστροφή στα δημοτικά-νηπιαγωγεία
Γυμνάσια και λύκεια θα κάνουν μαθήματα μέχρι τις 12 Ιουνίου. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δεν θα γίνουν και η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων. Όσο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η έναρξή τους θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και τα Επαγγελματικά Λύκεια, αντίστοιχα.
Για τους μαθητές των δημοτικών και των νηπιαγωγείων είναι ακόμη αβέβαιο εάν θα επιστρέψουν στις αίθουσες την 1η Ιουνίου, καθώς αυτό θα εξαρτηθεί από τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα προκύψουν αυτές τις ημέρες. Από το υπουργείο έχει ξεκαθαριστεί, πάντως, ότι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα ανοίξουν ξανά «μόνο αν υπάρχει η βεβαιότητα ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά». Για τα Ειδικά Σχολεία έχει παραταθεί η αναστολή λειτουργίας και δεν προβλέπεται να ανοίξουν μέχρι το τέλος της χρονιάς.