ΚΡΗΤΗ
Επιστροφή στα θρανία: Τι να προσέξουν οι γονείς
Ο συνδυασμός των διακοπών με μια έντονη ενασχόληση των παιδιών με αυτό που αποκαλούμε «φτωχά ερεθίσματα» κακού περιερχομένου σε τηλεόραση, youtube, video games κλπ προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία στην επανένταξη των παιδιών στο σχολείο
Όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολη μπορεί να είναι η επιστροφή των παιδιών μας στις σχολικές αίθουσες, ιδίως αν έχει προηγηθεί μια μακρά απουσία από σχολικές δραστηριότητες.
Ο συνδυασμός των διακοπών με μια έντονη ενασχόληση των παιδιών με αυτό που αποκαλούμε «φτωχά ερεθίσματα» κακού περιερχομένου σε τηλεόραση, youtube, video games κλπ προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία στην επανένταξη των παιδιών στην καθημερινότητά τους.
Ο επιστημονικά υπεύθυνος του Dyslexia Centers - Pavlidis Method Ηρακλείου, κ. Γιάννης Χατζηανέστης, αναφέρει τρεις τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλή ένταξη των παιδιών πίσω στη σχολική καθημερινότητα.
Πρώτον, έχει αξία να συνειδητοποιήσουμε το πως λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος και δη των παιδιών όπου η ικανότητά του να απορροφά πληροφορίες και ερεθίσματα είναι πολύ αυξημένη έναντι αυτή των ενηλίκων.
Ο Ανθρώπινος εγκέφαλος συγκρατεί λιγότερο από το 10% του συνόλου των πληροφοριών που λαμβάνουμε από το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι μια από τις βασικές λειτουργίες του εγκεφάλου είναι να «φιλτράρει» και να «διαγράφει» ερεθίσματα και πληροφορίες. Σύμφωνα με έρευνες ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται καθημερινά 74 GB όγκο πληροφορίας (αυτό αντιστοιχεί περίπου σε 16 ταινίες) οι οποίες μπορεί να προέρχονται από την τηλεόραση, tablets, κινητά κλπ. Αυτός ο όγκος πληροφορίας παρουσιάζει αύξηση 5% ετησίως. (Bohn, R., and Short, J. 2012. Measuring consumer information. Int. J. Comm. 6:980–1000.)
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διαταραχής η οποία «απορρυθμίζει» αυτή τη διαδικασία «επεξεργασίας και διαγραφής» πληροφοριών είναι η Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ), όπου σε αυτή τη περίπτωση έχουμε μια υπερ-απορρόφηση πληροφοριών και ερεθισμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν στην χαμηλότερη τόσο σε διάρκεια όσο και ποιότητα συγκέντρωση & μνήμη. Συνεπώς, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιλεκτικοί στο εύρος και τη ποιότητα των πληροφοριών που «προσφέρουμε» τόσο στους εαυτούς μας όσο και στα παιδιά μας. Θεσπίζοντας από εδώ και έπειτα, ένα ποιοτικό πλάνο δραστηριοτήτων και ορίων το οποίο θα ακολουθούμε σε όλες τις διακοπές των παιδιών μας.
Δεύτερον, επικεντρωνόμαστε στα θετικά:
Υπενθυμίζουμε στα παιδιά μας ότι θα μπορέσουν ξανά να κάνουν αγαπημένες τους δραστηριότητες όπως :
θα δει ξανά καλούς του φίλους
θα μπορέσει να συνεχίσει αγαπημένες του δραστηριότητες (ποδόσφαιρο, χορό, σκάκι κλπ)
Θα μπορέσει να μοιραστεί με τους άλλους αυτά τα οποία έκανε και τον/την χαροποίησαν στις διακοπές.
Εφόσον σύντομα θα λάβουμε τους ελέγχους προόδου, δίνουμε ένα βραχυπρόθεσμο θετικό κίνητρο και μια επιβράβευση για την προσπάθεια που κατέβαλε το περασμένο διάστημα (προσοχή : τις περισσότερες φορές επιλέγουμε η επιβράβευση να είναι «άμεση» καθώς κάτι τέτοιο είναι αποδοτικότερο. Πχ «Εάν ……. Την Κυριακή θα πάμε ……» Έναντι του «εάν είσαι καλός/ή όλη τη χρονιά τον Ιούλιο θα…….»
Τρίτον, εάν παρατηρήσουμε μια παρατεταμένη δυσκολία στην προσαρμογή στην καθημερινότητα, λάβουμε ανησυχητικά η μπερδεμένα μηνύματα από τους δασκάλους σχετικά με την συμπεριφορά ή τις επιδόσεις του παιδιού μας ή χαμηλή βαθμολογία στους ελέγχους, ενδεχομένως να χρειάζεται να αναζητήσουμε βοήθεια από εξειδικευμένους θεραπευτές (Ψυχολόγους, Ειδικούς παιδαγωγούς, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές) τόσο για την διαγνωστική αξιολόγηση των παιδιών μας όσο και για την μετέπειτα καθοδήγηση των γονέων και την αντιμετώπιση οποιασδήποτε δυσκολίας μπορεί να αντιμετωπίζει το παιδί.
Για περισσότερες πληροφορίες οι γονείς μπορούν να καλούν καθημερινά στο τηλέφωνο 2810 24 24 23.
Τα νέα υπερσύγχρονα γραφεία του Dyslexia Centers - Pavlidis Method Ηρακλείου βρίσκονται στην οδό Νταλιάνη 32 (Όαση).
Σημειώνεται πως όλες οι παροχές καλύπτονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, οι γονείς δεν επιβαρύνονται με κανένα επιπλέον κόστος για τις θεραπείες των παιδιών τους.
Site : www.dyslexiacenters.gr
Facebook : www.facebook.com/dyslexiaheraklion