ΚΡΗΤΗ
Επιχειρηματίες και εξειδικευμένοι ομιλητές στο "Crete Family Business Forum"
Σημαντικές απόψεις, νέες τάσεις και success stories των οικογενειακών επιχειρήσεων της Κρήτης, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν από διακεκριμένους ντόπιους επιχειρηματίες και εξειδικευμένους ομιλητές στο “CRETE FAMILY BUSINESS FORUM”
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το CRETE FAMILY BUSINESS FORUM που διοργάνωσε η CLEON Conferences & Communications την Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2023 στο ξενοδοχείο Aquila Atlantis Hotel.
Στην εναρκτήρια ομιλία – παρουσίασή του, ο Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης, αναφέρθηκε στα μεγέθη της Τουριστικής Βιομηχανίας της Κρήτης και τον τρόπο με τον οποίο ανέκαμψε μετά την Πανδημία και τον Πόλεμο, ανέλυσε το γιατί η Κρήτη είναι ένας “must see” προορισμός, ενώ παρουσίασε την Στρατηγική της Περιφέρειας, για την διατήρηση της αυθεντικότητας και της αειφορίας, της Κρήτης, μέσα από τον τίτλο «Κρήτης 2030, Αναζητώντας την Αειφορία και τη Βιωσιμότητα για τον προορισμό, την ευζωΐα για τον άνθρωπο.
Ο Αντιπρόεδρος της KPMG στην Ελλάδα και επικεφαλής των υπηρεσιών προς οικογενειακές επιχειρήσεις, Βαγγέλης Αποστολάκης, στην εισαγωγική ομιλία του, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα των οικογενειακών επιχειρήσεων στην παγκόσμια και Ελληνική οικονομία και ανέπτυξε τους κρίσιμους παράγοντες για μακροημέρευση και επιτυχημένη μετάβαση από γενιά σε γενιά.
Ο Δημήτρης Ιατρίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος αναφέρθηκε στο δυναμικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως και στις μεγάλες προκλήσεις στη δημόσια υγεία, στην διεθνή πολιτική και στην παγκόσμια οικονομία. Επίσης υπογράμμισε τον δυναμισμό που εμφανίζει ο κλάδος των λιμένων με την πράσινη μετάβαση, την ηλεκτροδότηση των πλοίων, τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία, την ψηφιακή μετάβαση και την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Στην 1η Ενότητα, με θέμα «Νέα επιχειρησιακά μοντέλα: Εφαρμόζοντας ψηφιακές λύσεις και ψηφιακό μετασχηματισμό στην εταιρεία σου» αρχικά η Διευθύντρια Πωλήσεων Μικρομεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων της Vodafone Ελλάδος, Ζωή Δημοπούλου, μίλησε για τον καθοριστικό ρόλο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ως κινητήριο δύναμη της οικονομίας, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και για τη σημαντική συμβολή τους στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην παραγωγή προστιθέμενης αξίας και την σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ.
Επιπροσθέτως ανέφερε πως η επιβίωσή τους, δεν είναι εύκολη υπόθεση στο σημερινό παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον καθώς απαιτείται συνεχής εκσυγχρονισμός στην παραγωγή και τη διαχείριση, καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα, πρόσβαση σε σχετική πληροφόρηση και χρηματοδότηση, υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών!
Κλείνοντας, υποστήριξε πως τώρα είναι η καταλληλότερη στιγμή για την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς η Δράση ευρωπαϊκής επιχορήγησης «Ψηφιακά Εργαλεία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» έλαβε παράταση μέχρι το τέλος Μαΐου.
Σημαντικός αρωγός σε αυτή την προσπάθεια των εταιριών παραμένει η Vodafone Ελλάδος διαθέτοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών κατάλληλο για να καλύψει οποιαδήποτε ανάγκη επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Vodafone Business παραμένουν στο πλευρό τους καθ’ όλη τη διάρκεια του ψηφιακού τους μετασχηματισμού.
Στην συνέχεια, o Ιωάννης Αποστολόπουλος, Head of Sales της epay (θυγατρική του Ομίλου Euronet), μίλησε για τις ηλεκτρονικές πληρωμές ως πυρήνα καινοτομίας για την ελληνική επιχείρηση. Μετέφερε μια συνολική εικόνα της epay και των δυνατοτήτων του Ομίλου Euronet και ανέπτυξε πώς μέσα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις και τα διαφορετικά μοντέλα δραστηριοποίησής τους. Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα καινοτόμων λύσεων, που οδήγησαν Ελληνικές επιχειρήσεις να μετασχηματιστούν ψηφιακά και να αναπτυχθούν στην αγορά, δίνοντας έμφαση στο λανσάρισμα του «AllWeekPay», τη δυνατότητα δηλαδή τα ποσά των εισπράξεων με κάρτες να είναι διαθέσιμα στον τραπεζικό λογαριασμό κάθε συνεργαζόμενης επιχείρησης, την αμέσως επόμενη ημέρα νωρίς το πρωί, συμπεριλαμβανομένων αργιών και Σαββατοκύριακων.
Στο κλείσιμο της παρουσίασής του ο κ. Αποστολόπουλος, μοιράστηκε με τους ακροατές το μέλλον των πληρωμών και την επίδρασή τους στην ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας και των Ελληνικών Επιχειρήσεων.
Στην ίδια ενότητα, ο Ζαχαρίας Χνάρης μίλησε για τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον τουριστικό κλάδο. Η τουριστική βιομηχανία αποτέλεσε σημαντικό ανάχωμα έναντι της οικονομικής ύφεσης και της ανεργίας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επιστροφή της χώρας μας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Η ενισχυμένη αναπτυξιακή προοπτική του τουριστικού κλάδου, αποδεικνύεται και από τις επενδύσεις σε νέες σύγχρονες μονάδες, που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια, οι οποίες ακολουθούν τις παγκόσμιες τάσεις που φαίνεται να επιδρούν άμεσα στην τουριστική συμπεριφορά και την προσωπική εμπειρία των ταξιδιωτών, καθώς και στα επιχειρηματικά μοντέλα των μονάδων του κλάδου και στη χάραξη της δημόσιας πολιτικής.
Συγκεκριμένα: οι νέες τάσεις που παρατηρούνται είναι: Η προτίμηση προς τα μικρά και πολυτελή καταλύματα, πράσινος τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός, εντεινόμενες περιβαλλοντικές ανησυχίες & προτιμήσεις σε ξενοδοχεία με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι δημογραφικές αλλαγές, ο διατροφικός bio-τουρισμός, η καθιέρωση vegan τάσεων, η ανάδειξη νέων προορισμών, η έμφαση στην υγεία και τη δημόσια ασφάλεια, η ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, η ανάγκη για προσωποποιημένες εμπειρίες και η προσέλκυση επισκεπτών από νέες τουριστικές αγορές.
Ο Δρ. Χάρης Λαμπρόπουλος, Πρόεδρος στην Hellenic Development Bank of Investments S.A., στην ομιλία του ανέφερε ότι: «Σήμερα, η Πατρίδα μας βρίσκεται μπροστά σε μια μοναδική πρόκληση αλλά και ιστορική ευκαιρία να αξιοποιήσει (και όχι απλά να απορροφήσει) πάνω από 72 δις. Ευρώ Ευρωπαϊκών πόρων που θα εισρεύσουν τα επόμενα 5-7 χρόνια, προς όφελος του ελληνικού επιχειρείν και του συνόλου της κοινωνίας. Με μία τέτοια «δύναμη πυρός» και με την πληθώρα των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, σε συνδυασμό με τα αναγκαία ιδιωτικά κεφάλαια, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις να υπερκαλυφθεί το επενδυτικό κενό της οικονομικής κρίσης, αλλά κυρίως για ανθεκτική και προπάντων βιώσιμη ανάπτυξη.
Στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων Α.Ε. (ΕΑΤΕ, π. ΤΑΝΕΟ), το υπερταμείο επενδύσεων σε κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών της Ελλάδας (το Sovereign Fund-of-Funds), βιώνουμε καθημερινά και ξεκάθαρα την κλιμάκωση της επενδυτικής δραστηριότητας και του ενδιαφέροντος, τόσο στο επίπεδο των νέων Fund – Venture Capital & Private Equity – που δημιουργούνται, όσο και στο επίπεδο των διεθνών συμμαχιών, συμπράξεων και συνεργασιών που χτίζονται με αξιόπιστους Ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, όπως η BPI France, η Mubadala Capital, η ADQ και με άλλα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια. Αυτό το μεγάλο στοίχημα απαιτεί σωστό σχεδιασμό, αλλά κυρίως όραμα, αποφασιστικότητα, σύμπνοια και απομάκρυνση από τις κοντόφθαλμες λογικές του παρελθόντος.».
Στην 2η Ενότητα, με θέμα: «Η προετοιμασία της επόμενης γενιάς - ο ρόλος των μετόχων» ο Βαγγέλης Αποστολάκης, στη δεύτερη ομιλία του, αναφέρθηκε αφενός στην προετοιμασία της επόμενης γενιάς, ως το πολυτιμότερο κεφάλαιο της οικογένειας, με έμφαση στην ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος αλλά και στην καλλιέργεια οικογενειακής συνοχής και συναισθηματικών δεσμών με την επιχείρηση και αφετέρου στο ρόλο των μετόχων σε μια οικογενειακή επιχείρηση ως θεματοφύλακες του οράματος, των αξιών και της οικογενειακής περιουσίας, εστιάζοντας τόσο στα καθήκοντα όσο και στις υποχρεώσεις αλλά και στις δεξιότητες που πρέπει να φροντίσουν να αναπτύξουν οι μέτοχοι ώστε να είναι «υπεύθυνοι ιδιοκτήτες» της οικογενειακής τους επιχείρησης.
Η επιχειρηματίας Ζηνοβία (Τζίνα) Τσαντρίζου, Co-Founder της Super Cret Group – SCG, τόνισε την πεποίθηση της ότι ο μόνος ασφαλής τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον, είναι να το διαμορφώσεις. Η «επιχειρηματική» επιτυχία σήμερα προϋποθέτει την επένδυση, αξιοποίηση και ανάδειξη της επόμενης γενιάς. Ανέφερε ότι η νέα γενιά – παρότι είναι καινοτόμος και ευέλικτη – κινδυνεύει περισσότερο. Κατά ταύτα, οι προκλήσεις και οι προσδοκίες τους πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο μας, γιατί συνιστά το καθήκον μας προς την κοινωνία των πολιτών. Συνιστά τη δέσμευση μας προς τις νεότερες γενεές και την παρακαταθήκη μας στο κάθε βιώσιμο αύριο.
Η Γενική Διευθύντρια της Global Sustain, Μαρία Τσιαδή, στην ομιλία της εξήγησε το χρηματοδοτικό πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας της Ε.Ε. με το οποίο οι επιχειρήσεις επιδοτούνται για να ενισχύσουν την μετάβασή τους σε μια βιώσιμη λειτουργία βασισμένη στα πρότυπα του ESG. Πιο συγκεκριμένα, εξηγήθηκε η επίπτωση της μετάβασης αυτής τόσο στην νοοτροπία των ταξιδιωτών όσο και στην νέα κουλτούρα των μεγάλων tour operators. Για λόγους κανονιστικής συμμόρφωσης, πρόσβασης σε χρηματοδοτήσεις, αλλά και βελτίωση της λειτουργίας των οικογενειακών επιχειρήσεων που είναι και ο κορμός της Ελληνικής οικονομίας, προτάθηκε η συνεχόμενη ενημέρωση και εκπαίδευση των μετόχων και ιδιοκτητών των επιχειρήσεων για τα θέματα του ESG.
Ακολούθησε η ομιλία της Δήμητρας Πάσσιου, Δικηγόρο - Tax Partner στην Δικηγορική Εταιρεία Saplegal - Α.Σ. Παπαδημητρίου & Συνεργάτες, ανέπτυξε τα ζητήματα της φορολόγησης της διαδοχής στην οικογενειακή επιχείρηση. Τόνισε τη σημασία του έγκαιρου προγραμματισμού της διαδοχής, ανέλυσε τους συνήθεις τρόπους μεταβίβασης μιας οικογενειακής επιχείρησης και τη φορολογική μεταχείρισή τους και επισήμανε φορολογικής φύσεως ζητήματα που είναι πιθανό να προκύψουν κατά το σχεδιασμό της μεταβίβασης.
Στην συνέχεια η Διευθύντρια Marketing Μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη Vodafone, Κατερίνα Δελή, μας μετέφερε την σημαντική συμβολή των μικρομεσαίων και ιδιαίτερα των οικογενειακών επιχειρήσεων στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Μας ανέλυσε πώς οι διαδοχικές κοσμογονικές κρίσεις διεθνώς (πανδημία, εφοδιαστική αλυσίδα, κόστος ενέργειας, γεωπολιτικές προκλήσεις) κατέστησαν περισσότερο από ποτέ σαφές πως η ψηφιακή μετάβαση των μικρών επιχειρήσεων δεν είναι πλέον πολυτέλεια, αλλά ένας σίγουρος τρόπος για να μείνουν ανταγωνιστικές και να επιβιώσουν.
Από την άλλη πλευρά οι οικογενειακές επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα στην καινοτομία, στις ψηφιακές δεξιότητες και την τεχνολογία για την ανάπτυξή τους, αλλά ταυτόχρονα το 60% αυτών αναγνωρίζει ότι δεν έχει ψηφιακές δυνατότητες. Παρ'όλες τις προθέσεις των επιχειρήσεων να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και εργαλεία, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια όπως το κόστος, η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων, η μη κατανόηση των σωστών εργαλείων και η μηδαμινή υποστήριξης.
Το 2023 όμως είναι η χρονιά που τα περισσότερα εμπόδια φαίνεται να εξαλείφονται. Από την μία πλευρά υπάρχουν σημαντικά προγράμματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθετικότητας που στηρίζουν την ψηφιοποίηση των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με επιδοτήσεις έως και 90%. Παράλληλα το Vodafone Business παρέχει το Vodafone Smart Business, ένα πλούσιο πορτφόλιο ψηφιακών εργαλείων που καλύπτει όλες τις ανάγκες από digital marketing με λύσεις web site, eshop και digital signage για την προβολή marketing υλικού, μέχρι τη μείωση λειτουργικού κόστους και την αύξηση παραγωγικότητας με IoT λύσεις που επιτρέπουν την απομακρυσμένη παρακολούθηση ψυκτικών μονάδων, οχημάτων, κατανάλωσης και πρόβλεψης κατανάλωσης ενέργειας και διοξιδείου του άνθρακα.
Επιπλέον περιλαμβάνει λύσεις αποθήκευσης αρχείων και back up στο Coud, εργαλεία απομακρυσμένης εργασίας και συνεργασίας καθώς και λύσεις Security για προστασία των εταιρικών δικτύων από κυβερνοεπιθέσεις. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι μικρές επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν εξειδικευμένα τμήματα ΙΤ, μπορούν να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις για την ψηφιοποίησή τους με την βοήθεια των εξειδικευμένων συμβούλων Vodafone Business Advisors, οι οποίοι είναι άρτια εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι για να παρακολουθούν τις νέες τάσεις, εξελίξεις και βέλτιστες πρακτικές στην αγορά τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Στην 3η Ενότητα, με θέμα: «Σημαντικές απαντήσεις σε προβλήματα του σύγχρονου επιχειρείν», o Θοδωρής Γεωργεδάκης, CoFounder & CEO της RoiMat 360 Forward Marketing Agency στην ομιλία του με θέμα: «Digital Marketing, εργαλείο ανάπτυξης. Ευκαιρίες & Προκλήσεις» μετέφερε την εμπειρία σχετικά με την αξιοποίηση των εργαλείων του Digital Marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει μία εταιρία να αναπτυχθεί. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι: «Ο πιο σύγχρονος, οικονομικός, αποδοτικός και μετρήσιμος τρόπος προώθησης μίας επιχείρησης είναι το Digital Marketing.
Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία μία στρατηγικής marketing είναι το mindset ενός επιχειρηματία να έχει ανοιχτή ματιά στην ανάπτυξη και να αντιλαμβάνεται το marketing ως επένδυση και όχι ως έξοδο.» Τέλος επισήμανε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει να γίνει με φίλτρα επενδυτικής αξιοποίησης με πλάνο 5ετίας και όχι με αυτά της ευκαιριακής απορρόφησης των κονδυλίων.
Ο Γιώργος Κεφαλογιάννης, Co-Founder και Partner της Intellectica, μετά από μια σύντομη παρουσίαση της πορείας της ελληνικής οικονομίας από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα, ανέλυσε τους παράγοντες που καθορίζουν το σημερινό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να δραστηριοποιούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και δομικές παθογένειες της ελληνικής οικονομίας που λειτουργούν σαν τροχοπέδη ανάπτυξης.
Τέλος μετά από μια σύντομη περιγραφή της σημαντικής ανάκαμψης του κρητικού τουρισμού, μετά την πανδημία, αναφέρθηκε και σε κινδύνους που πιθανόν αντιμετωπίσει, ο κρητικός τουρισμός, λόγω του σημερινού ευρωπαϊκού οικονομικού περιβάλλοντος.
Η τρίτη ενότητα έκλεισε με την ομιλία του Μανόλη Κασσάκη, Γεωπόνο Τεχνολόγο Τροφίμων και Ιδιοκτήτη της Αλλαντοποιίας Κασσάκη, που σημείωσε: «Οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν την πλειονότητα των εταιρειών στην Ελλάδα.Στην Ελλάδα ως μεσογειακη χωρα,ο θεσμός της οικογένειας είναι πολύ σημαντικός όπως στις οικογένειες υπάρχουν μέλη με διακριτούς ρόλους έτσι και στις επιχειρήσεις οι ρόλοι των μελών θα πρέπει να είναι διακριτοί.Ολα λοιπόν λύνονται γύρω από ένα «τραπέζι» αρκεί τα μέλη του να είναι πρόθυμα να ακούσουν και να εμπιστευτούν για να προοδεύσουν!»
Ο Αλέξανδρος Δοβλές, Εταίρος στην Δικηγορική Εταιρεία Saplegal - Α.Σ. Παπαδημητρίου & Συνεργάτες, έθιξε το θέμα της αντιδικίας στην οικογενειακή επιχείρηση, παρουσιάζοντας τα συχνότερα αίτια αυτής και δίνοντας έμφαση στους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αποφευχθεί μία πιθανή αντιδικία.
Τέλος, εισήγαγε τους συμμετέχοντες στην έννοια, το σκοπό και το περιεχόμενο του Οικογενειακού Συντάγματος ως μίας θεμελιώδους συμφωνίας όλων των μελών της οικογένειας, η οποία προορίζεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς για κάθε κρίσιμο ζήτημα της οικογενειακής επιχείρησης, όπως η διαδοχή και η εταιρική διακυβέρνηση. Η επιτυχία του Οικογενειακού Συντάγματος προϋποθέτει την έγκαιρη κατάρτιση του, πριν ξεσπάσει οιαδήποτε έριδα εντός της οικογένειας, καθώς και τον προηγούμενο και εξειδικευμένο νομικό, οικονομικό και φορολογικό σχεδιασμό.
Η τελευταία Ενότητα ήταν αφιερωμένη σε success stories ιδιοκτητών επιχειρήσεων. Αρχικά, η Αδαμαντία Πικράκη, όντας η πρόεδρος της οικογενειακής επιχείρησης και αντιπρόεδρος του Αναπτυξιακού συλλόγου Γυναικών επιχειρηματιών Κρήτης, θέλησε να ξεχωρίσει τον ρόλο της γυναίκας. Οι ανησυχίες καθώς και οι προσδοκίες της για την ευημερία της οικογένειας, περνάνε στους εταιρικούς στόχους, μετατρέποντάς την σε έναν royal wealth creator. Διαπιστώνουμε ότι οι εταιρίες με γυναίκες στελέχη και δη οι οικογενειακές, έχουν αναπτύξει μια δυναμική και εξελισσόμενη εταιρική κουλτούρα. Ο Αλμπαντάκης Mιχάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Cretan Mill, μίλησε για την οικογενειακή επιχειρηματικότητα, για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του να έχεις οικογενειακή επιχείρηση καθώς και την εξέλιξη της εταιρίας τους μέσα από αυτή.
Στην συνέχεια, ο Μιχάλης Τζαγκαράκης, Διευθυντής Marketing της Χαλκιαδάκης Α.Ε., παρουσίασε τις δράσεις και τις ενέργειες που πραγματοποιεί η Χαλκιαδάκης Α.Ε. με στόχο οι εργαζόμενοι της να νιώθουν μέλη μια μεγάλης οικογένειας, της μεγαλύτερης οικογένειας της Κρήτης. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην Ακαδημία Χαλκιαδάκη και στην εκπαίδευση που παρέχει στους εργαζομένους της, στην αξιολόγηση και στις οικονομικές παροχές των μελών της, στην εξέλιξη τους μέσα στον οργανισμό καθώς και στις δράσεις Ε.Κ.Ε. με στόχο τη συνολική βελτίωση της ποιότητας της ζωής όλων.
Επίσης, παρουσίασε τη σχέση της εταιρείας με την νέα γενιά των εργαζομένων της αλλά και με την Generation Z γενικότερα, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα του τόπου μας. Τέλος, ανέλυσε τα αποτελέσματα των δράσεων αυτών, και συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των εργαζομένων, αλλά και στα στατιστικά που δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν στα SuperMarkets Χαλκιαδάκης για πολλά χρόνια εργασίας, συνήθως και ως την συνταξιοδότησή τους (25% των εργαζομένων βρίσκονται ήδη πάνω από 20 χρόνια στην εταιρεία και 51% σχεδόν 10 χρόνια).
Το συνέδριο έκλεισε με την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία με τίτλο: “Moving on into the future, relying on our Roots” του Διευθύνοντα Συμβούλου του Ομίλου Επιχειρήσεων Ε. Κρομμυδάκης Α.Ε., Στέλιου Κρομμυδάκη.
Συγκεκριμένα ανάφερε ότι ο όμιλος Caldera αποτελεί τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο συγκεντρώνοντας 795 δωμάτια, 3.032 κλίνες, στην περιοχή της Αγιάς Μαρίνας, του Πλατανιά και του Γερανίου που αποτελούν σήμερα τους πιο εμπορικούς προορισμούς του Νομοί Χανίων. Παρά το μέγεθος του, ο όμιλος παρίσταται στο εν λόγω Forum με σκοπό όχι απλά να παρουσιάσει την αισθητική των ξενοδοχειακών του μονάδων και της ιστορίας του αλλά για να εξηγήσει πως μια μεσαία επιχείρηση με βάση τους λογιστικούς δείκτες, μεγάλη με βάση το αποτύπωμα της στο τουριστικό προϊον του νομού διατηρεί τον οικογενειακό της χαρακτήρα εποφελούμενη από τα θετικά στοιχεία του κάθε χαρακτηρισμού της.
Μέσα από την ανάλυση των παραπάνω σημείων διαπιστώνονται οι αξίες του ομίλου που δεν είναι άλλες από τον σεβασμό του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και η διαφύλαξη της τεχνογνωσίας από το κατασκευαστικό παρελθόν της εταιρείας, δείχνοντας την προσαρμοστικότη και την ευεληξία των οικογενειακών επιχειρήσεων. Ο όμιλος έχοντας πίστη στις αξίες αυτές οραματίζεται ένα μέλλον με υψηλή ποιότητα υπηρεσίας και με καινοτόμα δημιουργία νέων concept και προϊόντων.
Συντονιστής του συνεδρίου ήταν ο δημοσιογράφος και δικηγόρος, Αντώνης Παπαγιαννίδης.
Το συνέδριο τελέστηκε Υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Ηρακλείου και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης.
Gold Sponsors: KPMG, Saplegal, VODAFONE Business
Silver Sponsor: Epay Supporter: Super Creta Group
Communication Partner: KSD - ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Communication Sponsors: Cretalive, Capitano, Livetalks, Mind, ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1FM, Ζarpa Media Group, TravelDailyNews, DK Marketing, Epixeiro.gr, EntosPolis
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο και για δήλωση δωρεάν συμμετοχής:
Crete Family Business Forum | Cleon Conferences & Communications