ΚΡΗΤΗ

Ένα παιδί από τις Ασίτες ονειρεύεται και δημιουργεί πίστα Formula 1 στην Κρήτη!

Φίλος, κι ο ίδιος, του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Άγγελος Πιπεράκης οραματίστηκε στο χώρο του αεροδρομίου "Ν.Καζαντζάκης" το Διεθνές Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού!

No profile pic

Της Κατερίνας Παντινάκη

5,9 χιλιόμετρα και 19 στροφές στην πίστα Formula 1 ...του Ηρακλείου! Ακούγεται αστείο; Πάντως οι προϋποθέσεις φαίνεται πως υπάρχουν! Και ένας "πιτσιρικάς" έρχεται να καταθέσει πρόταση και να ... βάλει τα γυαλιά σε πολλούς!

Ο Άγγελος Πιπεράκης, αν και μόλις 16 ετών, τα έβαλε κάτω και κατέθεσε στον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Γιάννη Αναστασάκη την πρότασή του για τη δημιουργία πίστας Formula 1 στο Ηράκλειο! Μάλιστα, αν και έφηβος, και χωρίς - ακόμη τουλάχιστον - την απαραίτητη κατάρτιση, συνέταξε εξ ολοκλήρου μια μελέτη, σχεδιάζοντας ακόμη και το λογότυπο, στο οποίο φιγουράρουν το φρούριο του Κούλε και το παλάτι της Κνωσού.

Ο 16χρονος μαθητής έρχεται να προσθέσει την, πρωτότυπη και καινοτόμα, πρότασή του σε εκείνες που έχουν ήδη πέσει στο "τραπέζι" για την αξιοποίηση του χώρου του αεροδρομίου "Ν.Καζαντζάκης", σημειώνοντας μάλιστα πως στη μελέτη που εκπόνησε για τη δημιουργία Κέντρου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, προβλέπεται μεγάλος χώρος για τουριστική ανάπτυξη στην παραλιακή πλευρά, όπως επισης υπάρχει και σχέδιο για μια πίστα Kart, διεθνών προδιαγραφών, στην οποία μπορεί να λειτουργήσει και Ακαδημία για μικρούς και μεγάλους.

Ο Άγγελος, μαθητής Λυκείου, ασχολείται από μικρός με την τεχνολογία και τους υπολογιστές, αφού αυτό είναι και το επιστημονικό πεδίο το οποίο θέλει να ακολουθήσει στις σπουδές του. Όμως εκτός από την Πληροφορική, μεγάλη του αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ιδιαίτερα η Formula 1. "Ως ένας τεράστιος "Fan" αυτού του είδους αθλητισμού λοιπόν, γεννήθηκε μέσα μου ή ιδέα για την κατασκευή μιας τέτοιας πίστας στην Ελλάδα" - αναφέρει στο Cretalive ο 16χρονος μαθητής. Αρχικά χρησιμοποίησε το Google Earth για να εντοπίσει την απαραίτητη έκταση και τελικά κατέληξε σε ένα χώρο που όπως λέει ο ίδιος "σε λίγα χρόνια ίσως μείνει ανεκμετάλλευτος".

Ο λόγος για την έκταση όπου βρίσκεται το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που ... προσεχώς θα ερημώσει, όταν λειτουργήσει το αεροδρόμιο Καστελλίου. "Έχουμε δει παλαιότερα παρόμοιες περιπτώσεις, κατά τις οποίες "μεταφέρονται" αεροδρόμια από το ένα μέρος στο άλλο, όπως π.χ. το αεροδρόμιο Ελληνικού και το "Ελευθέριος Βενιζέλος" στα Σπάτα", αναφέρει και προσθέτει πως "στη συγκεκριμένη περίπτωση, καλό θα ήταν έχοντας από νωρίς μια μελέτη ανάπλασης, ο Δήμος Ηρακλείου μέσα στα τόσα πολύτιμα έργα που κάνει, να διαμορφωθεί και ο χώρος αυτός, που θα εγκαταλειφθεί σε λίγα χρόνια".

Ο έφηβος "fan" της formula 1 αξιοποίησε όλες τις γνώσεις που αποκόμισε για το άθλημα κατά τα χρόνια που το παρακολουθεί και τις συμπεριέλαβε στο σχεδιασμό της πίστας, προκειμένου να "έχει ό,τι χρειάζεται και καλύπτει όλους τους περιορισμούς της FIA, δηλαδή της οργάνωσης που διοργανώνει διαγωνισμούς της Formula 1 και μπορεί να φιλοξενήσει ένα τέτοιο γεγονός, όπως και άλλους διαγωνισμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού (π.χ. MotoGP)".

Την ίδια ώρα, στη μελέτη του, έλαβε υπόψη τους κατοίκους της Νέας Αλικαρνασσού και την όχληση που μπορεί να προκληθεί. "Η χάραξη της συγκεκριμένης πίστας είναι σε τέτοιο σημείο του οικοπέδου του αεροδρομίου, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με τους κατοίκους της γύρω περιοχής όσον αφορά την ένταση του ήχου, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτόν των αεροπλάνων που οι κάτοικοι της Νέας Αλικαρνασσού υφίστανται τόσα χρόνια" - λέει ο Άγγελος Πιπεράκης. Στα "πλάνα" του, για να μη γίνει το αεροδρόμιο "Ν.Καζαντζάκης" ... νέο "Ελληνικό", συμπεριλαμβάνει και τις κτιριακές υποδομές του νυν αεροδρομίου, που προβλέπει να χρησιμοποιηθούν ως "pit-stop" και γραφεία των διοργανώσεων.

Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι "η κύρια αλλά και οι δευτερεύουσες χαράξεις της πίστας "πατάνε" πάνω στους αεροδιαδρόμους του πολιτικού αλλά και του στρατιωτικού Αεροδρομίου το οποίο είναι εκτός λειτουργίας πλέον, πράγμα το οποίο μειώνει κατά πολύ το κόστος της κατασκευής της πίστας, καθώς η βάση όπως και το κτήριο των pit-stop αποτελουν τα ακριβότερα μέρη-στοιχεία στη λίστα της κατασκευής". Τέλος, στη μελέτη περιλαμβάνονται γύρω στις 5.800 θέσεις πάρκινγκ αλλά και κερκίδες για 175.000 άτομα,ενώ πέραν της κύριας χάραξης υπάρχουν άλλα τέσσερα σημεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως δευτερεύουσες χαράξεις.

Τί μπορεί το Ηράκλειο να κερδίσει από την υλοποίηση ενός τόσο φιλόδοξου σχεδίου; Σίγουρα έσοδα, αναπτύσσοντας άλλη μια πτυχή του αθλητικού τουρισμού. "Ξέρουμε πολύ καλά ότι σε περίπτωση κατασκευής ενός τέτοιου Αυτοκινητοδρόμιου, πλήθος επισκεπτών από όλο τον κόσμο θα φτάνει κάθε χρόνο το Ηράκλειο, όχι μόνο για έναν αγώνα του πρωταθλήματος της formula 1, αλλά και για άλλους αγώνες του Μηχανοκίνητου αθλητισμού" - αναφέρει ο Άγγελος, ο οποίος δεν παραλείπει να ευχαριστήσει τον Αντιδήμαρχο Γ.Αναστασάκη "για την άμεση ανταπόκριση του σε αυτή την ιδέα και για τις κινήσεις που έκανε για την δημοσιοποίηση της, κάνοντας όλους όσους αγαπούν τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό και την Formula 1, αισιόδοξους για την κατασκευή της πολυπόθητης πίστας στην Ελλάδα!"

 

Δείτε ΕΔΩ τη μελέτη του 16χρονου Άγγελου

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση