ΚΡΗΤΗ
"Έλλειψη Εκπαιδευτών Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης για τα άτομα με οπτική αναπηρία στην Κρήτη"
Ανοικτή επιστολή στον Πρωθυπουργό απέστειλε η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Κρήτης
Ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, με θέμα "Ανάδειξη της έλλειψης Εκπαιδευτών Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης για τα άτομα με οπτική αναπηρία στην Κρήτη" απέστειλε η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Κρήτης, ζητώντας άμεσα λύση του ζητήματος.
Η επιστολή αναλυτικά:
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Κρήτης, παράρτημα του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, ιδρύθηκε το 1986 και αποτελεί το μοναδικό φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με οπτική αναπηρία στην Κρήτη.
Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να σας ενημερώσουμε για μία εξαιρετικά σοβαρή έλλειψη στην Κρήτη και όχι μόνο και η οποία αφορά στην έλλειψη εκπαίδευσης Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης (Κ.Π. & Δ.Κ.Δ.) στους τυφλούς όλου του νησιού.
Τα άτομα με οπτική αναπηρία, τα τελευταία 8 έτη (από το 2015 και έπειτα) στερούνται μιας εξαιρετικά σημαντικής υπηρεσίας για την αυτονομία τους, καθώς δεν υπάρχει Εκπαιδευτής Κ.Π. & Δ.Κ.Δ. στο νησί.
Η εκπαίδευση Κ.Π. & Δ.Κ.Δ. αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη δόμηση της αυτονομίας του ατόμου με αναπηρία όρασης. Για ένα άτομο με αναπηρία όρασης, η Κινητικότητα και ο Προσανατολισμός λαμβάνει χώρα κάθε στιγμή της ημέρας, καθώς το ίδιο διερευνά και αλληλεπιδρά με το περιβάλλον.
Οι θεμελιώδεις δεξιότητες Κ.Π & Δ.Κ.Δ. βοηθούν τα άτομα με αναπηρία όρασης να έχουν πρόσβαση στο σχολείο, στην εργασία, στους χώρους διασκέδασης και τα προετοιμάζουν ώστε μια μέρα να ζήσουν ανεξάρτητα και οι οποίες αποκτώνται μόνον με την εκπαίδευση από ειδικό εκπαιδευτή Κ.Π. & Δ.Κ.Δ.
Η εκπαίδευση παρέχεται εξατομικευμένα στο χώρο ενδιαφέροντος του ατόμου με αναπηρία όρασης, ανάλογα την ηλικία, την οπτική οξύτητα, την αποδοχή της αναπηρίας και εν γένει τις δυνατότητες του εκπαιδευόμενου. Πρόκειται για μία διαδικασία δια βίου μάθησης, καθώς οι ανάγκες στην πορεία της ζωής του ατόμου μεταβάλλονται.
Ο εκπαιδευτής είναι εκείνος που θα δείξει σε ένα εκ γενετής τυφλό παιδί, όσα δεν είναι σε θέση να προσεγγίσει οπτικά, καθώς η όραση είναι ο βασικός πυλώνας της εκμάθησης μέσω της μίμησης (όπως η σωστή στάση σώματος, ο αποδεκτός τρόπος κοινωνικής συμπεριφοράς κ.α.). Επίσης, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η εκπαίδευση και σε έναν νεοτυφλοθέντα μεγάλης ηλικίας, καθώς θα τον βοηθήσει σημαντικά στην προσαρμογή της νέας κατάστασης και στην αυτοεξυπηρέτησή του εν συνεχεία.
Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες του Κράτους για την κοινωνική ένταξη των ατόμων με οπτική αναπηρία, όπως η χορήγηση κάρτας δωρεάν εισόδου στα αστικά λεωφορεία, η τοποθέτηση οδηγών όδευσης τυφλών στα νέα πεζοδρόμια, η τοποθέτηση ηχητικών διατάξεων στους φωτεινούς σηματοδότες των πόλεων, η προσβασιμότητα σε δημόσιες υπηρεσίες κ.α. Ωστόσο, χωρίς την παραμικρή εκπαίδευση, οι άνθρωποι με οπτική αναπηρία δεν μπορούν να έχουν παρουσία και ισότιμη συμμετοχή στην ευρωπαϊκή κοινωνία που ανήκουμε και να κάνουν χρήση όλων των παροχών εκείνων που απαιτούν δεξιότητες κινητικότητας και προσανατολισμού.
Το ζήτημα της απουσίας υπηρεσίας εκπαίδευσης Κ.Π. & Δ.Κ.Δ. έχει γνωστοποιηθεί εγγράφως από την Ένωσή μας σε όλους τους Βουλευτές της Κρήτης, ήδη από τις 20 Οκτωβρίου 2019.
Δεδομένων όλων των παραπάνω, αυτό που ζητάμε είναι η ενεργοποίηση του σχεδίου για την εκπαίδευση νέων εκπαιδευτών Κ.Π. & Δ.Κ.Δ., που έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και υπεύθυνος είναι ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Καταπολέμησης της Φτώχειας, κ. Σταμάτης Γεώργιος.
Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας για τα θέματα αναπηρίας, προσδοκούμε στη θετική ανταπόκρισή σας και στην άμεση επίλυση του θέματος, καθώς η παροχή εκπαίδευσης Κ.Π. & Δ.Κ.Δ. στα άτομα με αναπηρία όρασης, είναι η μόνη οδός προς την αυτόνομη διαβίωσή τους.
Φωτογραφία από Hans από το Pixabay
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη