Ελένη Κτενιαδάκη: Στόχος η επιμήκυνση της Θερινής περιόδου και πως μπορεί αυτή να υλοποιηθεί

Newsroom
Newsroom

Τι άλλαξε, τι χάσαμε, τι κάναμε λάθος;

Γράφει η Ελένη Κτενιαδάκη*

Από το 1997 που εισήλθα στην Τουριστική βιομηχανία, έως και σήμερα ακούω για την επιμήκυνση της θερινής περιόδου . Τότε όμως τοποθετούνταν η εκκίνηση τον Μάρτιο με την λήξη του να υφίσταται κατά τον μήνα Νοέμβρη. Κάπως έτσι φτάσαμε το έτος 2023 να άρχεται τα μέσα του Απρίλιου και να ολοκληρώνεται στα μέσα του Νοέμβριου.  

Τι άλλαξε, τι χάσαμε, τι κάναμε λάθος; Γιατί αντί να επιμηκύνουμε την τουριστική σεζόν εντέλει τη μειώνουμε ολοένα και περισσότερο;

Ωραίες οι μελέτες, καλές οι συμβουλές αλλά η πράξη που τελικά θα φέρει αποτελέσματα ποια είναι;  

Έχουμε ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα-καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντρα Spa, γήπεδα τένις, μπάσκετ, γκολφ, γυμναστήρια…. Έχουμε τις απαραίτητες υποδομές και προδιάγραφες να στηρίξουμε τον κλάδο που ανάγεται σιγά-σιγά σε πρωτογενή τομέα οικονομίας.

Έχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως… Θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίες) – Πολιτιστικός (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) – Γαστρονομίας- Αγροτουρισμός (καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, σταφυλιού,  λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός – shopping – city breaks – χαλάρωσης – ιατρικός -διασκέδασης – αθλητικός – συνεδριακός – μαθητικός – Honeymoon – Απόκριες/καρναβάλι. 

Η Κρήτη έχει τις δυνατότητες να προσφέρει διακοπές 365 μέρες το χρόνο!  

Συσπείρωση όλων μας των δυνάμεων και συμμαχία με όλους τους φορείς:  

Αντί τις μελέτες που κατά κόρον προβάλλονται, οι οποίες δεν φαίνονται και να οδηγούν πουθενά πέρα από τον εντοπισμό του προβλήματος, ας ενωθούμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ να τα μετρήσουμε ένα-ένα:  

Ποια ξενοδοχεία μπορούν και θέλουν να συμμετέχουν;
Ποια τμήματα μπορούν να λειτουργήσουν;  
Ποσά δωμάτια θέλουν να διαθέσουν;
Πόσο προσωπικό θα χρειαστούν;
Ποια μαγαζιά θα παραμείνουν ανοιχτά, εστιατόρια, Μπαρ και λοιπά καταστήματα;
Ποιες δραστηριότητες θα μπορέσουμε να προσφέρουμε;
Ποιες επιχειρήσεις ενοικιάσεων αυτοκίνητων μπορούν να εξυπηρετήσουν, ποια οικονομικά πακέτα μπορούν να διαθέσουν;
Ποιες χειμερινές εκδρομές μπορούμε να οργανώσουμε συστηματοποιημένα; Ποιες  εκδηλώσεις και προγράμματα δύναται να οργανωθούν και να πραγματοποιηθούν εντός και εκτός των Ξενοδοχείων;

Ενέργειες από κράτος – περιφέρειες, δήμους
1. Βελτιώσεις υποδομών αεροδρομίων, οδικών δικτύων, στάσεων λεωφορείων, δρομολογίων. 

2. Οργάνωση παραλιών
3. Βελτιώσεις αθλητικών εγκαταστάσεων – Ψυχαγωγίας και χρήση από επισκέπτες
4. Πολιτιστικές δράσεις
5. Συνεργασία επιχειρηματιών – Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ΕΟΤ – τουριστικών οργανισμών – αεροπορικών εταιρειών
6. Μείωση φόρων κατά τη διάρκεια του χειμώνα
7. Μειωμένο ενεργειακό τιμολόγιο κατά τη διάρκεια του χειμώνα
8. Μείωση τιμών εισόδου αρχαιολογικών χώρων κατά τη διάρκεια του χειμώνα
9. Μείωση τελών αεροδρομίου κατά τη διάρκεια του χειμώνα
10. Επιδότηση εργασίας αντί ανεργίας στις επιχειρήσεις (ασφαλιστικές εισφορές)
11. Προγράμματα 3ης ηλικίας (επιδοτούμενα από Ευρωπαϊκή Ένωση)
12. Στοχευμενο marketing ανά προορισμό, ανάλογο του ενδιαφέροντος των πελατών.  

13. Προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά περιοχή και προορισμό 

14. Ανάδειξη εποχικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας
15. Προβολή της διαφορετικότητας των ελληνικών διακοπών και φιλοξενίας
16. Συνεχής προβολή με επιμονή και υπομονή

Όταν όλο αυτό το πακέτο γίνει ένα και θα έχει φωνή και  δυναμική, θα είμαστε έτοιμοι να ζητήσουμε απευθείας πτήσεις με τακτική σύνδεση (regural flights) από τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη για όλο τον χρόνο!  

Η αρχή θα γίνει με την συνειδητοποίηση ότι η λειτουργία κατά την χειμερινή περίοδο δεν θα είναι αποδοτική, τουλάχιστον στην αρχή, και θα χρειαστεί υπομονή και επιμονή από όλους μας, με πλήρη αντιστοιχία ποιότητας - τιμής!  

Η τήρηση των υποσχέσεων, και η συνεχής προβολή του προϊόντος μας είναι η  κινητήριος δύναμη  που θα μας οδηγήσει στην επίτευξη του στόχου μας.  

Οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας.  

Είναι στην διακριτική μας ευχέρεια να δημιουργήσουμε μια καινούργια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές.  

Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή. 

ΜΕΛΕΤΩ – ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ – ΥΠΟΛΟΙΩ  

Ηράκλειο η πόλη μας !  

 

* Η Ελένη Κτενιαδάκη είναι Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος στον συνδυασμό "Ηρακλειο, Η πόλη μας", με υποψήφιο Δήμαρχο τον Μιχάλη Καραμαλάκη. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ