ΚΡΗΤΗ
Εκπαιδευτικοί: Αντισυνταγματική η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας
Τι αναφέρει η εκπαιδευτική παράταξη "Ανεξάρτητη Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης" για το μέτρο της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο
SHARE:
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο σχετικά με την τροπολογία του υπουργείου Παιδείας και το μέτρο που αφορά στην ζωντανή μετάδοση μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.
Η εκπαιδευτική παράταξη "Ανεξάρτητη Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών" σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για αντισυνταγματική και αντιπαιδαγωγική τροπολογία, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά τα εξής:
"Με μια απαράδεκτη, αντισυνταγματική και καθ’ όλα πραξικοπηματικού χαρακτήρα τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, στα κλεφτά, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, με την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.
Όπως αποδεικνύεται περίτρανα από την τακτική του Υπουργείου Παιδείας, για την Κυβέρνηση της ΝΔ δεν αποτελούν στη δημόσια εκπαίδευση κεντρικά ζητήματα τα θέματα της υλικοτεχνικής υποδομής, του εκπαιδευτικού προσωπικού, του περιεχομένου της εκπαίδευσης αλλά η αξιοποίηση της πανδημίας για την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων. Με αυτή την ενέργεια το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, την παραβίαση του Συντάγματος καθώς και τις δημοκρατικές και κοινοβουλευτικές αρχές. Η κάμερα, μέσα στη σχολική τάξη, δεν παραβιάζει μόνο την αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα, αλλά αφήνει τα παιδιά μας «βορά» σε τρίτα πρόσωπα χωρίς καμία διασφάλιση για το ποιος, για ποιους λόγους και πόσοι μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι.
Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με το καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Και μην ξεχνάμε ότι η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου αξιοποιείται το λάθος, γιατί, μέσα από το λάθος, οι μαθητές μας προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στην σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα όπως: η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ. Αυτό που δε χωράει όμως σίγουρα είναι η φανερή ή η κρυφή κάμερα.
Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων και η απαράδεκτη αυτή τροπολογία συνθλίβει παιδιά με γνωστικές αδυναμίες, με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (μαθησιακά προβλήματα, ξεσπάσματα ενός μαθητή με ΔΕΠΥ, εκρήξεις θυμού ενός μαθητή με αυτισμό, συμπεριφορές μαθητών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, κ.α.). Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων είναι προφανής τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης παραβιάζεται κατάφορα και πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις στάσεις των ίδιων των μαθητών για το σχολείο και την κοινωνία εν γένει.
Η τροπολογία αυτή εμφορείται από την αντίληψη της κατάλυσης της Παιδαγωγικής και ως επιστήμης και ως σχέσης.
Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών (προ-) καλούμε:
Την Υπουργό Παιδείας που ανέφερε στη Βουλή ότι έχει τη συναίνεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΙ το σχετικό έγγραφο διαφορετικά, αποδεικνύεται, για πολλοστή φορά μέσα στην εθνική αντιπροσωπεία, ότι ψεύδεται όπως άλλωστε το έπραξε πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Όλα τα κόμματα, αυτή τη στιγμή, στη Βουλή να αναδείξουν την αντισυνταγματικότητα της τροπολογίας, να ζητήσουν εξηγήσεις από την Υπουργό Παιδείας και, εφόσον δεν το αποσύρει, να απέχουν από την ψηφοφορία αρνούμενοι να νομιμοποιήσουν την απαράδεκτη αυτή ρύθμιση.
Τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να δώσουν δυναμική απάντηση.
Να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος
με τους εκπαιδευτικούς, ώστε «να μείνουν στα χαρτιά» οι πολιτικές που επιχειρείται να εφαρμοστούν!"