Εκλογές: Από τα φυλλάδια και τις αφίσες στα stories, τα likes και τα shares

Σιγή στα τυπογραφικά πιεστήρια, την ώρα που "παίρνουν φωτιά" τα πληκτρολόγια

Ρεπορτάζ Μάνος Μπανασάκης 
 

Η εκλογική "μάχη" εντείνεται όσο πλησιάζει η 21η Μαΐου, και οι υποψήφιοι των κομμάτων "ανεβάζουν ρυθμούς" για να προσελκύσουν, όσο το δυνατόν, περισσότερους ψηφοφόρους . 

Βόλτες σε πλατείες, λαϊκές αγορές, εμπορικούς δρόμους και εκκλησίες με στόχο να γνωρίσουν από κοντά τον κάθε εν δυνάμει ψηφοφόρο τους. Καθημερινά στις περιφέρειες τους δίνουν τον δικό τους αγώνα. 

Μεγάλο κομμάτι του προεκλογικού αγώνα είναι φυσικά αυτό της "επικοινωνίας", η οποία στην ψηφιακή εποχή, όπως είναι αναμενόμενο, περνά πλέον μέσα από το διαδίκτυο.

Γι' αυτό όλοι, από τους αρχηγούς των κομμάτων, μέχρι τους υποψήφιους βουλευτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτό το ... δρόμο. Φροντίζουν σε κάθε τους εξόρμηση να βγάζουν αρκετές φωτογραφίες και να τις αναρτούν στα social media τα οποία αυτή την περίοδο … έχουν πάρει φωτιά ! 

Ο παραδοσιακός τρόπος που χρησιμοποιούσαν οι πολιτευτές, αυτός που γνωρίζαμε στο παρελθόν με τα διαφημιστικά φυλλάδια και τις αφίσες έχει περιοριστεί δραματικά, συνέπεια και των σχετικών απαγορεύσεων, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο της "αφισορύπανσης".

Για παράδειγμα αν ένας υποψήφιος σε νομό της Κρήτης, πριν από μια δεκαετία, τύπωνε 100.000 φυλλάδια και κάρτες, τώρα ο αριθμός δεν ξεπερνά τις 20.000 που ακόμη και σε αυτά (τα έντυπα) υπάρχουν παραπομπές στο Ίντερνετ.

Μια κάρτα υποψηφίου βουλευτή σήμερα, εκτός από τη φωτογραφία, το όνομα και τον συνδυασμό που κατεβαίνει στις εκλογές, αναγράφει πλέον το email, διεύθυνση Facebook και instagram.

Σύμφωνα δε με τους τυπογράφους λίγοι είναι αυτοί που προχωρούν σε εκτυπώσεις, πέρα των καρτών.

τυπογραφειο μηχανή

Στόχος η τρίτη ηλικία 

Υπάρχουν βέβαια ακόμα κάποιοι που δεν έχουν αναπτύξει ιδιαίτερες σχέσεις με το Ίντερνετ. Συνήθως, αυτοί είναι πολίτες μεγαλύτερης ηλικίας που, ταυτόχρονα όμως, είναι οι πιο "φανατικοί" των εκλογών και άρα είναι πιθανότερο να πάνε στην κάλπη. Το έντυπο διαφημιστικό υλικό του υποψηφίου, στην περίπτωση αυτή, κρίνεται απαραίτητο . 

Οι βόλτες, άλλωστε, των υποψηφίων ώστε να γνωρίσουν «δια χειραψίας» τον κάθε πολίτη και να του γνωστοποιήσουν τις θέσεις και τις προτάσεις τους και γιατί όχι, να αφήσουν και μια... κάρτα επιβάλλονται. 

Να σημειωθεί ότι, με βάση τη σχετική νομοθεσία, για τους υποψηφίους βουλευτές απαγορεύεται κατά την προεκλογική περίοδο η ανάρτηση ή επικόλληση σε εξωτερικούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, καθώς και σε κάθε μορφής αυτοκινούμενα μέσα, αεροπανώ, πανώ, γιγαντοαφισών, αφισών, φωτογραφιών και κάθε άλλου είδους υλικού προβολής, η εγκατάσταση πρόσκαιρων κατασκευών οποιασδήποτε μορφής για την προσωπική τους προβολή, καθώς και η χρήση χρωστικών ουσιών και η αναγραφή συνθημάτων σε οποιονδήποτε εξωτερικό χώρο.

Επίσης, προβλέπεται ότι οι δήμαρχοι και οι πρόεδροι κοινοτήτων υποχρεούνται για την άμεση καθαίρεση των αεροπανώ και πανώ, την αποκόλληση των γιγαντοαφισών, αφισών, φωτογραφιών κ.λπ., την αποσυναρμολόγηση των πρόσκαιρων κατασκευών και τον καθαρισμό από χρωστικές ουσίες των εξωτερικών χώρων.

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ