"Το δήθεν «σκάνδαλο» και ο διασυρμός του Πανεπιστημίου Κρήτης"

"Η ‘’εκ παραδρομής’’ προτεινόμενη διάταξη δεν αφορούσε ούτε πολιτικό πρόσωπο, ούτε μέλος της κυβέρνησης και ούτε επιχειρήθηκε παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης"

Κοινό ψήφισμα εξέδωσαν οι σύλλογοι  ΕΔΙΠ & ΕΤΕΠ Π.Κ. του Πανεπιστημίου Κρήτης αναφορικά με την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για τους καταλογισμούς σε μέλη του Π.Κ. 

Οι Σύλλογοι Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π), και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π) του Πανεπιστημίου Κρήτης με έκπληξη παρακολουθεί δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου με αφορμή την ‘’εκ παραδρομής’’ κατατεθείσα και εν μια νυκτί ανακληθείσα ρύθμιση από το Υπουργείο Παιδείας, αναφορικά με τους καταλογισμούς σε βάρος πρώην και νυν μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η ‘’εκ παραδρομής’’ προτεινόμενη διάταξη δεν αφορούσε ούτε πολιτικό πρόσωπο, ούτε μέλος της κυβέρνησης και ούτε επιχειρήθηκε παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης, η οποία με αποφάσεις της (βλ. απόφαση 405/2014 του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Κρήτης, βουλεύματα 21 και 164/2011 του Συμβουλίου Εφετών Κρήτης, αποφάσεις 125, 126 και 128/2008 του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρεθύμνης) έχει απαλλάξει τους ενεχόμενους τόσο από τις ποινικές ευθύνες όσο και από εκείνες ως δημοσίων υπολόγων (βλ. αποφάσεις 9/2012 και 3400/2011 του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου).

Η ‘’εκ παραδρομής’’ κατατεθείσα ρύθμιση (άρθρο 30 παρ. 7) του σ/ν αφορά δαπάνες του Εδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε) του Πανεπιστημίου Κρήτης κατά την περίοδο 1996 έως 2004, οι οποίες εκτελέστηκαν δυνάμει της Κ.Υ.Α (679/1996/ΦΕΚ 826/Β΄),η οποία εκ των υστέρων (!) (βλ. αποφάσεις 1 και 2/2009 του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου) κρίθηκε ως ανίσχυρη και εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση της εξουσιοδοτικής διάταξης του νόμου (βλ. εδάφιο γ της παρ. 1,2, 4 του άρθρου 50 του Ν. 2413/1996/ΦΕΚ 124/Α΄), κατά το μέρος που διευρύνθηκε η δραστηριότητα των ΕΛ.Κ.Ε.
Συνεπώς, οι ενεχόμενοι, εφαρμόζοντας τις διατάξεις τής ως άνω και των εκ των υστέρων κριθείσας ανίσχυρης Κ.Υ.Α, ήταν αδύνατο να διαγνώσουν το νομικό πρόβλημα, το οποίο η δικαστική εξουσία διαπίστωσε μετά 14 έτη (!), και προφανώς οι ενεχόμενοι είχαν την πεποίθηση ότι ενεργούσαν σύννομα. Η ρύθμιση λοιπόν αυτή αποκαθιστά την ομαλή λειτουργία του ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης, και όχι τα ενεχόμενα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που διασύρθηκαν ηθικά και εξοντώθηκαν οικονομικά.

Αυτό είναι το δήθεν «σκάνδαλο», το οποίο πολλοί έσπευσαν να αναγάγουν σε μείζον πολιτικό πρόβλημα∙ κυρίως όμως το θεώρησαν ως «χρυσή ευκαιρία» για πολλοστή φορά όχι μόνο να διασύρουν το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τα μέλη της ακαδημαϊκής του κοινότητας, αλλά και να βάλλουν ‘’κατ’ εξακολούθηση’’ εναντίον του δημόσιου πανεπιστημίου. Η ‘’ηθικολογία’’ όμως ούτε πειστική είναι ούτε ειλικρινής!

Τραγική ειρωνεία για όλους όσοι επιδόθηκαν σε μια τέτοια προσπάθεια ήταν ότι την ίδια ακριβώς ημέρα ανακοινώθηκε από τoν πλέον έγκυρη διεθνή οργανισμό THE (Times Higher Education) World University Rankings ότι το Πανεπιστήμιο Κρήτης για τρίτη συνεχόμενη
χρονιά κατατάσσεται στην 62η θέση μεταξύ των 150 νεότερων πανεπιστημίων διεθνώς!
Ως εκ τούτου, καλούμε:
• την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, να επαναφέρει τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 30 στο υπό συζήτηση σ/ν για την έρευνα,
• όλες τις κοινοβουλευτικές ομάδες να υπερψηφίσουν την προτεινόμενη διάταξη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ