ΚΡΗΤΗ

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Ηρακλείου: Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών

No profile pic

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Ηρακλείου, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus “MOSAIC-  (2019-2021)”, συμμετέχει με επιτυχία στην 1η  διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών η οποία πραγματοποιείται διαδικτυακά από τις 10 έως και τις 21  Μαΐου 2021. Στην συνάντηση συμμετέχουν εκπρόσωποι από το Υπουργείο Παιδείας και Εργασίας της Μάλτας, ο Μη Κυβερνητικός Οργανισμός Prism από την Μάλτα, οι οποίοι είναι οι συντονιστές του Προγράμματος, και οργανισμός Geoclube από την Πορτογαλία. Στην επιμορφωτική συνάντηση συμμετέχουν, επίσης, 11 εκπαιδευτικοί από κάθε χώρα-εταίρο οι οποίοι ασχολούνται με την διαπολιτισμική εκπαίδευση και διδάσκουν σε τμήματα που φοιτούν μετανάστες ή/και πρόσφυγες μαθητές. 

Η σημασία της ομαλής ενσωμάτωσης των μαθητών αυτών στο σχολικό περιβάλλον και της συμπερίληψής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος MOSAIC. Για το σκοπό αυτό, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα επιχειρείται μια χαρτογράφηση του όρου ‘διαπολιτισμική εκπαίδευση’ και αναζητούνται τρόποι για την αποτελεσματική διαχείριση μιας πολυπολιτισμικής τάξης. Από την καταγραφή των τεχνικών και πρακτικών θα συνταχθεί ένας ολοκληρωμένος οδηγός για τους εκπαιδευτικούς σε όλη την Ευρώπη που διδάσκουν μαθητές πρόσφυγες ή μετανάστες ώστε να διευκολυνθούν στο έργο τους και να προσφέρουν αποτελεσματικά την υποστήριξη που χρειάζονται οι μαθητές τους. 

Κατά την πρώτη μέρα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών η κ. Jane Farrugia Buhagiar από το Υπουργείο Παιδείας και Εργασίας της Μάλτας τόνισε την αναγκαιότητα για συμπερίληψη των μεταναστών μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι δράσεις και οι ενέργειες για την επίτευξη αυτού του σκοπού θα πρέπει να απευθύνονται στους μαθητές αλλά και στις οικογένειες των μεταναστών/προσφύγων μαθητών.  

Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Μανόλης Μπελαδάκης, ο οποίος εξέφρασε τη χαρά του για τη συμμετοχή της υπηρεσίας σε ένα τόσο επίκαιρο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα με θέμα την διαπολιτισμική εκπαίδευση και στόχο την αποτελεσματική ενταξιακή πορεία των μεταναστών και προσφύγων μαθητών. Στη διαρκώς μεταβαλλόμενη παγκόσμια κοινωνική πραγματικότητα το φαινόμενο της μετανάστευσης πληθυσμών ολοένα και αυξάνεται. Το φαινόμενο αυτό, όπως επισήμανε ο κ. Μπελαδάκης, έχει και εκπαιδευτικές διαστάσεις  που επηρεάζουν τόσο τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Οι δυσκολίες επικοινωνίας και συνύπαρξης των δυο πλευρών πρέπει να αντιμετωπίζονται και να γεφυρώνονται με βάση καλές παιδαγωγικές πρακτικές και γνώμονα την ευημερία των μαθητών.  

Στη συνέχεια, ο κ. Μπελαδάκης αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε τμήματα υποδοχής κατά την διαδικασία προσαρμογής, συμμετοχής και ενσωμάτωσης των μεταναστών μαθητών και ειδικότερα των νέο-αφιχθέντων μαθητών. Για το λόγο αυτό η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κρίνεται απαραίτητη σε όλες τις βαθμίδες.  

Η επιμορφωτική συνάντηση έχει ως στόχο να αποτυπώσει αναλυτικά τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και να τους παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία για να ενθαρρύνουν και να ενισχύσουν την συμμετοχή των ετερογενών μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Μάλτα και την Πορτογαλία είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να αλληλεπιδράσουν μέσα από παιχνίδια προσομοίωσης καταστάσεων, να μοιραστούν τις προσδοκίες αλλά και τις ανησυχίες τους σχετικά με την διαχείριση μιας πολυπολιτισμικής τάξης, να συνεργαστούν για την ολοκλήρωση σχεδίων μαθημάτων και να προτείνουν τεχνικές αντιμετώπισης συγκρουσιακών καταστάσεων. 

Η 1η διαδικτυακή επιμόρφωση διεξάγεται σε πολύ καλό κλίμα για όλους τους συμμετέχοντες και αποδεικνύεται αρκετά παραγωγική ως προς τις παραγόμενες δράσεις. Οι παραγόμενες δραστηριότητες και οι δράσεις καταγράφονται αναλυτικά και θα αναρτηθούν το προσεχές διάστημα σε μια ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα η οποία θα είναι προσβάσιμη από τους εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με άλλα λόγια, θα δημιουργηθεί ένας πρότυπος και ολοκληρωμένος οδηγός για όλους τους εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους σχετικά με την εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών μαθητών ώστε να διευκολυνθεί η συμπερίληψη και ενσωμάτωση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για το σκοπό αυτό, συμφωνήθηκε ότι όλες οι παραγόμενες εισηγήσεις, δράσεις και δραστηριότητες θα μεταφραστούν σε 13 επιπλέον γλώσσες, πέραν της Αγγλικής, συμπεριλαμβανομένων της Αραβικής, Πακιστανικής Ρουμανικής, Αλβανικής, κ.α. 

Η επόμενη, και τελευταία, συνάντηση συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία τον επόμενο Σεπτέμβριο, όπου θα παρουσιαστούν επίσημα όλες οι δράσεις των μελών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα. 

Συμπερασματικά, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου με τη συμμετοχή της σε αυτό το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα έχει ως στόχο την  αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύγχρονων εκπαιδευτικών προβληματισμών. Η αποτελεσματική εφαρμογή των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης δίνει τη δυνατότητα για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση όλων των μαθητών ανεξαρτήτως εθνικής καταγωγής.

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση