ΚΡΗΤΗ
Διαφορετικό lockdown με ανοιχτά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία
Διευκρινίσεις από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μ. Μπελαδάκη - Τι λέει για τις ειδικές άδειες
Του Αντώνη Παντινάκη
Διευκρινίσεις σχετικά με την λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων, στο διάστημα της (δεύτερης) καραντίνας, που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, επιχειρεί να δώσει ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Μανώλης Μπελαδάκης.
Πριν απ’ όλα κάνει μία σύντομη αποτίμηση για την πορεία και τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολικά συγκροτήματα που έχει υπό την εποπτεία του.
Παραμένει αμετακίνητος στην άποψη ότι “το συμφέρον των μαθητών είναι να παρακολουθούν την εκπαιδευτική διαδικασία”, παροτρύνοντας τους πάντες να τηρήσουν με ακόμη μεγαλύτερη σχολαστικότητα τα μέτρα (αυτο)προστασίας, για να βγούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα απ’ το σκοτεινό τούνελ του δεύτερου lockdown.
“Τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την πιστή τήρηση των μέτρων τα οποία εφαρμόζουν κατά γράμμα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, έδειχναν ότι αντέχουν σε αυτή τη διαδικασία” είναι η πρώτη διατυπωμένη αντίδραση του κ. Μπελαδάκη. “Ουσιαστικά, με την εξαγγελία αυτών των μέτρων, δείχνει να επιβεβαιώνεται αυτό (με την εξαίρεση από την καραντίνα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)”.
Η αγωνία παραμένει στις τάξεις των γονέων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
“Θα συνεχίσουμε να τηρούμε κατά γράμμα αυτά τα οποία μας έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας και ο ΕΟΔΥ” διαβεβαιώνει ο ίδιος, προσδοκώντας ότι “στη συνέχεια θα υπάρχει μία βελτίωση των δεικτών κι ένας περιορισμός των κρουσμάτων, οπότε θα επανέλθουμε ξανά σε μία κανονικότητα. Μέχρι τότε, η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα συνεχίσει και θα τηρεί επακριβώς τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον ΕΟΔΥ και το Υπουργείο Παιδείας”.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε αύξηση των κρουσμάτων. “Είχαμε μαθητές που νοσούσαν μετά από επιβεβαιωμένο κρούσμα ατόμου του συγγενικού του περιβάλλοντος. Τις τελευταίες μέρες αυτό φαινόταν ότι αυξάνεται. Οπότε έπρεπε να ληφθούν μέτρα” εξηγεί ο κ. Μπελαδάκης, που είναι ευχαριστημένος και ανακουφισμένος συνάμα, διότι “προς το παρόν, δεν έχουμε ευτυχώς ενδοσχολικές μεταφορές του ιού. Τα παιδιά δεν κολλούσαν το ένα το άλλο”.
Ειδικές άδειες
Τι γίνεται όμως με τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες; Ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απαντά: “Από την έναρξη του διδακτικού έτους, έχουν βγει στις ειδικές άδειες που προβλέπονται. Επίσης, στα κενά τα οποία είχαν αφήσει πίσω τους οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, προσελήφθησαν εκπαιδευτικοί τρίμηνης διάρκειας και έχουν στο σύνολό τους αναπληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση όμως, εάν υπάρχει περίπτωση εκπαιδευτικού ο οποίος για κάποιο λόγο διαπιστωθεί ότι έχει θέματα και πρέπει να μπει στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων, μπορεί και τώρα να κάνει τα χαρτιά του, να περάσει από τις προβλεπόμενες διαδικασίες και να βγει εκτός σχολείου”.
Εν ολίγοις, “οι εκπαιδευτικοί που είχαν θέματα, έχουν βγει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ασχολούνται με τηλεκπαίδευση και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που ενεργοποιείται κάθε φορά που κλείνει ένα τμήμα”.
Παράλληλα, “όταν ένας μαθητής μπει σε καραντίνα, αυτόματα ενεργοποιείται η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και υποστηρίζεται από τους εκπαιδευτικούς αυτούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες”.
Στην περίπτωση τώρα που κάποιος μαθητής ανήκει σε ευπαθή ομάδα, τότε προβλέπεται – ενεργοποιείται η διαδικασία της υποστήριξής του με τηλεκπαίδευση, έπειτα από την συμπλήρωση των απαιτούμενων χαρτιών από τον γονέα του.
Επάρκεια
Ο κ. Μπελαδάκης είναι καθησυχαστικός κι όσον αφορά την επάρκεια αντισηπτικών: “Απ’ ο,τι πληροφορούμαστε από τα σχολεία, με ευθύνη των διευθυντών έχουν γίνει προμήθειες αντισηπτικών και ο,τι χρειάζεται για να υπάρχει μία καλή υγειονομική κάλυψη από την μεριά των διευθυντών και των σχολείων προς τους μαθητές”.
Οι αρνητές μάσκας και οι κίνδυνοι
Στο μεταξύ, υπάρχουν μαθητές οι οποίοι κινδυνεύουν να μείνουν στην ίδια τάξη και να χάσουν τη χρονιά τους, αφού οι γονείς τους εξακολουθούν να αρνούνται να τους στείλουν στο σχολείο, εναντιώμενοι στην υποχρεωτική χρήση μάσκας!
“Από την έναρξη της χρονιάς, υπήρχαν κάποιες περιπτώσεις αρνητών της μάσκας” σημειώνει ο κ. Μπελαδάκης. “Στη συνέχεια, με κάποιες κινήσεις που έκαναν κάποια σχολεία και διευθυντές, κάποιοι από τους μαθητές επέστρεψαν. Υπάρχει ακόμα μικρός αριθμός παιδιών, οι γονείς των οποίων υς αρνούνται να τα στείλουν στο σχολείο. Αυτά τα παιδιά παίρνουν κανονικά τις απουσίες τους και κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά εάν συνεχίσουν!”.
Οι επαφές με αυτές τις οικογένειες θα συνεχιστούν. “Το συμφέρον των μαθητών είναι να παρακολουθούν την εκπαιδευτική διαδικασία” επαναλαμβάνει ο κ. Μπελαδάκης, τονίζοντας ότι εν μέσω της δεύτερης καραντίνας “τα μέτρα πρέπει να τηρούνται με μεγαλύτερη σχολαστικότητα”.
Καθόλου τυχαία τα όσα λέει ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού έχει υπόψιν του περιπτώσεις γονιών οι οποίοι αρνούνταν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, κι επειδή δεν ήθελαν να τα αφήσουν μόνα τους τα έπαιρναν στη δουλειά τους!
“Οι γονείς οφείλουν να καταλάβουν ότι το παιδί κινδυνεύει πολύ περισσότερο όταν είναι μόνο του στο σπίτι του ή όταν βρίσκεται στον εργασιακό χώρο μαζί του, διότι είχαμε και τέτοιες περιπτώσεις”.
Κατανοώντας απόλυτα την αγωνία όλων των γονιών, ο κ. Μπελαδάκης παρέχει τη διαβεβαίωση ότι “λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην κινδυνεύσει κανείς μαθητής”.