ΚΡΗΤΗ
«Το διαφορετικό δεν πρέπει να το φοβάστε»: το μήνυμα που στέλνει ένας τυφλός μαθητής από το Ηράκλειο
Ο Κωνσταντίνος Εφραίμ Τσαγκατάκης μιλά σε μαθητές σχολείων του Ηρακλείου για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης
Της Κατερίνας Μυλωνά
Δεν έχει δει ποτέ το φως του ήλιου, καταφέρνει, όμως, να φωτίζει τη ζωή μας με την στάση του!
Ο απόφοιτος του 8ου Λυκείου Ηρακλείου, Κωνσταντίνος Εφραίμ Τσαγκατάκης, εκ γενετής τυφλός, πηγαίνει σε σχολεία του Ηρακλείου και μιλά στους μαθητές για τα προβλήματα που ο ίδιος αντιμετωπίζει. «Σκοπός μου είναι, μέσα από αυτές τις δράσεις, να περνάω το μήνυμα στα παιδιά ότι το διαφορετικό ίσως δεν απέχει τόσο πολύ από εκείνα και δεν υπάρχει λόγος να το φοβούνται», αναφέρει στο Cretalive.
Ήδη, έχει μιλήσει στα 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, 47ο Δημοτικό σχολείο Ηρακλείου και πρόσφατα στο 2ο Δημοτικό Αρκαλοχωρίου.
Το σχολείο αναφέρει πως «ο Κωνσταντίνος -εκ γενετής τυφλός- μας έδωσε σπουδαία μαθήματα ζωής και μας έκανε να δούμε για λίγο τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια. Μέσα από την δράση αυτή προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τις δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι τυφλοί άνθρωποι στη χώρα μας με σκοπό να γίνουμε όλοι περισσότερο υποστηρικτικοί στο μέλλον. Οι ερωτήσεις των παιδιών ήταν καθηλωτικές και τόσο ουσιαστικές που πραγματικά βγήκε κάτι πολύ όμορφο απ' τη δράση αυτή …»
Ο Κωνσταντίνος θέλει να σπουδάσει Κοινωνικής Εργασίας ή Ψυχολογία ενώ σκέφτεται και το ενδεχόμενο της Πληροφορικής. Όνειρό του είναι να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο, κάτι που ήδη κάνει.
Πάντα είναι ανοιχτός σε προσκλήσεις, θέλει να μιλήσει για την τυφλότητα και πώς ο ίδιος τη βιώνει σε όσο περισσότερα άτομα γίνεται.
Στους μαθητές του Αρκαλοχωρίου έδειξε το μπαστούνι του, πώς ο ίδιος κινείται με αυτό ενώ το κράτησαν για λίγο και οι μαθητές.
Είχε μαζί του ομιλούντα κομπιουτεράκι και ρολόι και τους έδειξε πώς γράφει και διαβάζει.
Οι ερωτήσεις που δέχτηκε ήταν πολύ εύστοχες και έδειξαν την ωριμότητα των παιδιών. Τον ρώτησαν πώς καταλαβαίνει αν ένα φαγητό είναι χαλασμένο, πώς βρίσκει και συνδυάζει τα ρούχα που θα φορέσει, πώς κινείται.
«Θέλω να βάλω ένα μικρό λιθαράκι να γίνει η κοινωνία μας καλύτερη, αυτά τα παιδιά είναι το μέλλον μας», αναφέρει.
Τους μίλησε για τις δυσκολίες που ο ίδιος αντιμετωπίζει και ξεκίνησε με τις ελλείψεις στον χώρο του σχολείου. Όπως λέει, τα βιβλία του είναι μονότονα, δεν έχουν ανάγλυφες εικόνες.
Στο Δημοτικό, στο μάθημα της Γεωγραφίας, δεν είχε καν χάρτες. Η μητέρα του, για να του εξηγήσει τι σημαίνει «χερσόνησος» και «ακρωτήρι», του ζήτησε να ξαπλώσει, του είπε ότι εκείνος είναι η στεριά, γύρω του η θάλασσα, το πόδι του η χερσόνησος και τα δάκτυλά του ακρωτήρι.
Οι γονείς του τού έφτιαχναν χάρτες με ανάγλυφη μορφή, ενώ στην αδελφή του όχι. Τότε, ο Κωνσταντίνος συνειδητοποίησε ότι τα υπόλοιπα παιδιά είχαν εικόνες, αυτός, μονάχα, δεν είχε…
Δύσκολη υπόθεση η μετακίνηση
Αν και υπάρχουν οδεύσεις τυφλών, λίγοι είναι εκείνοι που τις σέβονται. Κυκλοφορεί και βρίσκει μπροστά του κολώνες, τραπεζοκαθίσματα, σταθμευμένα μηχανάκια.
«Είναι αλλιώς να προχωράς σε ευθεία και αλλιώς να φοβάσαι ότι θα κουτουλήσεις κάπου», αναφέρει.
Στην σέλα ακροβατώντας ποδηλάτου…
Ο Κωνσταντίνος είναι αθλητής και έχει διακρίσεις στο ποδήλατο τάντεμ.
Όπως λέει, απαιτεί απόλυτο συγχρονισμό, ο ίδιος και ο πιλότος που βρίσκεται μπροστά, ο οδηγός, μοιράζονται τον πόνο, το άγχος και την κούραση, είναι ένα πολύ απαιτητικό άθλημα. «Είναι ένας τρόπος να ξεδίνω, ειδικά στην καραντίνα που δεν μπορούσα να βγω έξω ο αθλητισμός με βοήθησε πολύ, μου άνοιξε ένα παράθυρο στον κόσμο», αναφέρει.
Δείτε επίσης:
Σπουδαίες διακρίσεις για Ηρακλειώτη μαθητή
Συγχαρητήρια στον μαθητή που έκανε περήφανο το σχολείο του !
Διασχολική εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο