ΚΡΗΤΗ
Δάσκαλοι Ιεράπετρας: Επικοινωνιακό παιχνίδι η διάθεση laptop στους μαθητές
Τι επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους με αφορμή τη διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την καταγραφή των μαθητών που δεν διαθέτουν υποδομή για την τηλεκπαίδευση
SHARE:
Για "επικοινωνιακό παιχνίδι" του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιεράπετρας "Μαρία Λιουδάκη" με αφορμή τη διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την καταγραφή των μαθητών που δεν διαθέτουν την απαιτούμενη υποδομή για την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων της τηλεκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή τους επισημαίνουν τα εξής:
"Σε κρεσέντο υποκρισίας, εμπαιγμού και επικοινωνιακής τακτικής έχει επιδοθεί το Υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες μέρες για το ζήτημα της «διάθεσης» φορητών υπολογιστικών συσκευών σε όλες τις σχολικές μονάδες, για να καλυφθούν οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας στις 7/4/2020 έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα με στόχο: «α) να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων όσο και μετέπειτα για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στόχων και για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών. β) να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού. Την κατάσταση αυτή επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων)» Και μάλιστα το έγγραφο ήρθε με κατεπείγουσα μορφή, τέτοια ώστε οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων όφειλαν μέσα σε 2 ώρες να έχουν κάνει καταγραφή των αναγκών τόσο του εκπαιδευτικού προσωπικού όσο και των μαθητών!
Και ενώ η διαδικασία της καταγραφής πραγματοποιήθηκε και στάλθηκαν τα στοιχεία όλων των αναγκών που υπάρχουν στο Υπουργείο Παιδείας, αντί αυτό να αναλάβει την ευθύνη και να αποδεχθεί τις τεράστιες ανάγκες τις οποίες είχαμε επισημάνει ως εκπαιδευτική κοινότητα από την πρώτη στιγμή και να τις καλύψει, εκδίδει νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο σήμερα 9/4/2020. Συγκεκριμένα κάνοντας στροφή 180ο αναφέρει: «…διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/ συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».
Αποτελεί κυνική προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να αλλοιώσει τις πραγματικές ανάγκες και να συνεχίσει το αφήγημα ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές συμμετέχουν κανονικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και οι ανάγκες είναι λίγες, οπότε μπορούν να καλυφτούν με το ελάχιστο δυνατό κόστος (ως επί τω πλείστον με δωρεές και χρήματα του ΕΣΠΑ). Η κυβέρνηση μοιράζει δεκάδες εκατομμύρια σε καναλάρχες, κλινικάρχες και εθνικούς εργολάβους αλλά αφήνει το σύστημα υγείας γυμνό, χωρίς τις προσλήψεις που έχει εξαγγείλει και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό χωρίς τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας στον καθημερινό τους αγώνα. Από κοντά και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που για να κάνει επικοινωνιακά παιχνίδια εις βάρος των μαθητών και των εκπαιδευτικών διαθέτει 72.000 ευρώ για την κατασκευή της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε Σπίτι» και 24.000 ευρώ κάθε μήνα για προβολή και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προφανώς ενδιαφερόμενη μόνο για την εικόνα και όχι για την ουσία.
Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις αλλοίωσης των πραγματικών αναγκών σε εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών με φορητές συσκευές, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υλοποιείται σε όλη τη χώρα. Μιας εξ αποστάσεως εκπαίδευση που βασίζεται στο φιλότιμο και στην επίμονη και επίπονη προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας κάτω από αντίξοες συνθήκες (παλινωδίες ανεφάρμοστων και αλληλοαναιρούμενων εγκυκλίων, αλλοπρόσαλλες και νομικά ανυπόστατες προφορικές εντολές, χρήση του προσωπικού τους εξοπλισμού, ανύπαρκτη επιμόρφωση στα εργαλεία και τις πλατφόρμες).
Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Διευθύνσεις Π.Ε τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και σε αυτή τη φάση η οποιαδήποτε τροποποίησή τους θα οδηγήσει διευθυντές και εκπαιδευτικούς σε κρίση εμπιστοσύνης με τους γονείς και τους μαθητές τους. Η Υπουργός Παιδείας φαίνεται να επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι την στήριξη των μαθητών που αυτή τη στιγμή «αποκλείονται» στην πράξη από την εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας κοινωνικό-οικονομικών λόγων. Η επιλογή της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να επιμείνει στις καταγραφές, που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί, ως ανάγκες των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο το σύνολο των μαθητών μας όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας.
Καλούμε επομένως το Υπουργείο Παιδείας, αρχικά, να ανακοινώσει τον συνολικό αριθμό των αναγκών, όπως αποτυπώθηκε από τα στοιχεία που έστειλαν οι διευθυντές των σχολείων, να αποσύρει την τελευταία «διευκρινιστική» εγκύκλιο που προσπαθεί να συσκοτίσει τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος και να καλύψει όλες τις ανάγκες (σε εξοπλισμό για σύνδεση στο διαδίκτυο) μαθητών (που αποκλείονται στην πράξη από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση) και εκπαιδευτικών. Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση των πόρων και η κάλυψη των αναγκών ενισχύοντας οικονομικά το Υπουργείο Παιδείας προς αυτήν την κατεύθυνση. Οτιδήποτε άλλο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης αποτελεί φιάσκο και εμπαιγμό σε ένα τόσο κρίσιμο για την εκπαίδευση και την κοινωνία ζήτημα.
Και επειδή ο κατήφορος του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει τέλος, επιχειρεί με έωλη βραδινή εγκύκλιο (που αναφέρει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί «προαιρετικά» να συνεχιστεί και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα και στην εβδομάδα της Διακαινησίμου) να παρακάμψει το Προεδρικό Διάταγμα 79, στο οποίο ορίζονται με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση τα χρονικά διαστήματα των σχολικών διακοπών, λέμε προς όλους τους εκπαιδευτικούς να σεβαστούν το Προεδρικό Διάταγμα, που υπερισχύει έναντι οποιασδήποτε εγκυκλίου. Βάζουμε άνω τελεία στα μαθήματα την Παρασκευή 10/4 και ανανεώνουμε το ραντεβού με τις μαθήτριες και τους μαθητές μας για την Δευτέρα 27/4, όπως ορίζει το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» εύχεται σε όλες και όλους καλή ξεκούραση, ψυχική και σωματική ανάταση, υγεία και ευημερία".