ΚΡΗΤΗ
Βολουδάκης: Να χρηματοδοτηθούν όλα τα έργα του Λιμενικού Ταμείου Χανίων
Τι είπε ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ στη βουλή για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
SHARE:
Ο Βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. Μανούσος Βολουδάκης τοποθετήθηκε σήμερα στη Βουλή κατά τη συζήτηση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας για τη θαλάσσια πολιτική και το μεταφορικό ισοδύναμο.
Ανέφερε αρχικά ως σημαντικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά φέτος εκπονείται εθνική στρατηγική για το θαλάσσιο χώρο και τα νησιά.
Τόνισε δυο σημεία που πρέπει ειδικότερα να ληφθούν υπ’ όψιν στην εκπόνηση της στρατηγικής αυτής:
- Οι ροές παράνομης μετανάστευσης από το νότο αναμένεται να αυξηθούν στο μέλλον λόγω της κατάστασης στη Λιβύη και την υποσαχάρια Αφρική. Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Λιμενικού Σώματος πρέπει να συμπεριλαμβάνει σχετικά μέτρα. Το γεγονός αυτό σημαίνει ακόμη ότι πρέπει να αναβαθμισθούν οι λιμενικές υποδομές στις ακτές του Λιβυκού (Σφακιά, Παλιόχωρα) ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται εκεί και να επιχειρούν μεγάλα σκάφη του Λιμενικού.
- Οι υδρογονάνθρακες θα έχουν σημασία και στο μέλλον. Είναι λάθος η θεωρία ότι η ανάπτυξη των ΑΠΕ θα σημάνει την πλήρη εξαφάνιση των υδρογονανθράκων. Τουλάχιστον μέχρι το 2050, ειδικώς το φυσικό αέριο και θα παράγεται και θα καταναλώνεται, ανεξαρτήτως πολιτικών της ΕΕ, ειδικά στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Δεν έχουμε λοιπόν το δικαίωμα να απεμπολήσουμε το δικαίωμα εξόρυξης και τον πλούτο που θα φέρει για τις επόμενες γενιές.
Ειδικότερα για το ζήτημα του μεταφορικού ισοδυνάμου, την επιδότηση δηλαδή του κόστους μεταφοράς από και προς τα νησιά, τόνισε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε αφήσει τις επιχειρήσεις της Κρήτης εκτός της πολιτικής αυτής. Η στρέβλωση αυτή διορθώθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση.
Όμως, συνέχισε ο Μ.Βολουδάκης, η πολιτική αυτή αποδείχθηκε στην πράξη δύσκολη στην εφαρμογή λόγω γραφειοκρατίας. Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιλέγουν να μην υποβάλλουν καν αίτημα λόγω του κόστους τους σε ανθρωποώρες για τη διεκπεραίωση. Το ίδιο βαρύ είναι το κόστος της διεκπεραίωσης και για το δημόσιο. Είναι αναγκαία η δραστική απλούστευση της πολιτικής αυτής και μακροπρόθεσμα ο σχεδιασμός μιας άλλης, όπως π.χ. η στοχευμένη – έστω και περιορισμένη - μείωση του ΦΠΑ σε ειδικές κατηγορίες συναλλαγών με αναπτυξιακό αποτύπωμα.
Καταλήγοντας ο Μ.Βολουδάκης ανέφερε ότι πρέπει να χρηματοδοτηθούν όλα τα έργα που έχει σχεδιάσει το Λιμενικό Ταμείο Χανίων, για Σούδα, Καστέλι Κισάμου, Σφακιά, Αγ.Ρουμέλη.