ΚΡΗΤΗ
Βιοκλιματική ανάπλαση σημαντικών δρόμων του Ρεθύμνου
Η δράση σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του έργου αφορά τις οδούς Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Π. Σιγανού, Πρεβελάκη, Καζαντζάκη, Καστρινάκη και Ασκούτση
SHARE:
Στην βιοκλιματική ανάπλαση επτά κεντρικών δρόμων της πόλης, προχωρά ο δήμος Ρεθύμνου, διαδικασία που θα εξελιχθεί μέσω δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού και προϋπολογισμό 1.235.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
Η δράση σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του έργου, που παρουσιάζει το ΑΠΕ -ΜΠΕ αφορά τις οδούς Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Π. Σιγανού, Πρεβελάκη, Καζαντζάκη, Καστρινάκη και Ασκούτση που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλης Δήμου Ρεθύμνης.
Περιγραφή του έργου
Αντικείμενο του έργου είναι η βιοκλιματική ανάπλαση επτά οδών στο κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου. Οι έξι από αυτές συνδέουν κάθετα τις ήδη αναπλασμένες κεντρικές αρτηρίες της πόλης λεωφόρο Κουντουριώτη και οδό Μοάτσου. Ο έβδομος δρόμος είναι παράλληλος των κεντρικών αρτηριών. Το συνολικό μήκος ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 800 μέτρα. Η συνολική επιφάνεια ανάπλασης και των 7 δρόμων είναι περίπου 9.000 τετραγωνικά μέτρα.
Αλλάζει η όψη της πόλης
Στο πλαίσιο της βιοκλιματικής ανάπλασης, κατασκευάζονται νέα πεζοδρόμια με ελάχιστο πλάτος σε κάποια σημεία το 1 μέτρο και 60 εκατοστά. Στη μια πλευρά, ανάλογα με το εκάστοτε πλάτος τοποθετείται λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες.
Τα υλικά τα οποία χρησιμοποιούνται είναι κατά κύριο λόγο όμοια με αυτά των αναπλάσεων της λεωφόρου Κουντουριώτη και οδού Μοάτσου. Όλες οι διαβάσεις πεζών και οι διασταυρώσεις οδών είναι υπερυψωμένες και με επίστρωση από τσιμεντοκυβόλιθο δύο αποχρώσεων. Σε όλο το μήκος των δρόμων χρησιμοποιείται άσφαλτος με εξαίρεση την οδό Σιγανού που επιλέχθηκε ως δρόμος γειτονιάς, να επιστρωθει σε όλο το μήκος με τσιμεντοκυβόλιθο. Ο τσιμεντοκυβόλιθος χρησιμοποιείται ως υλικό για την επίστρωση όλων των εσοχών που δημιουργούνται για θέσεις στάθμευσης. Στο τμήμα του ανατολικού πεζοδρομίου της οδού Πρεβελάκη με αρχή από λεωφόρο Κουντουριώτη και για περίπου 35 μέτρα προτείνεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου διαχωριστικού τοίχου του εκεί δημοτικού σχολείου με στόχο τη μεγαλύτερη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου. Το ελάχιστο πλάτος διέλευσης οχημάτων είναι τα 3.20 μέτρα. Το μέγιστο είναι τα 3.50 μέτρα Ο φωτισμός του δρόμου και των πεζοδρομίων επιτυγχάνεται με φωτιστικά κορυφής, led επί ιστών ύψους 4 μέτρων.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση θεωρείται σημαντική για την πόλη του Ρεθύμνου καθώς σχετίζεται με την βελτίωση της ποιότητας ζωής τόσο των μονίμων κατοίκων , όσο και των επισκεπτών καθώς οι συγκεκριμένοι δρόμοι θεωρούνται κομβικοί για την πόλη.